Společnost Microsoft definitivně potvrdila, že stejně jako na čtvrtém Playstationu, i na novém Xboxu bude možné vydávat hry takříkajíc vlastními silami.
Původně sice vedení firmy tvrdilo, že i indie vývojáři budou potřebovat vydavatele, pokud chtějí na Xbox One vidět svoje hry, ale to už neplatí a další tabu je tak smazáno.
V rozhovoru pro Engadget to potvrdil Marc Whitten. „Věříme, že každý člověk může být tvůrcem. Že každý Xbox One může posloužit pro vývoj. Že každá hra může čerpat z výhod plynoucích z nové konzole a Xbox Live.“
„A s tím je neodmyslitelně spojená možnost vydávání titulů vlastními silami. Mnohem víc podrobností o novém programu ohlásíme v srpnu během herní výstavy Gamescom.“
Microsoft tak znovu během posledních pár dnů otočil svou politiku o 180 stupňů a ne všichni vývojáři jsou z toho nadšení. Jennifer Schneidereit z Nyamyam Games dokonce neskrývala skepticismus.
„Až doposud Microsoft vystupoval proti nezávislým vývojářům dost ostře. Logicky mám proto problém věřit jejich motivům, které je k tomuto rozhodnutí vedly. Vážně se obávám, že jde jen o pokus zalíbit se fanouškům.“
„To v praxi znamená, že sice tvůrcům dají prostředky, ale už ne nutnou podporu, bez které to jednoduše nejde.“ A obdobného názoru je i Andy Schatz z Pocketwatch Games.
Ten se nechal slyšet, že je extrémně vděčný za možnost vydávat si hry na vlastní pěst, ale pokud je Microsoft nebude následně propagovat a podporovat, nebudou mít šanci uspět.
Třeba tvůrce Retro City Rampage, Brian Provinciano, byl ale mnohem kritičtější. Po zkušenostech s vývojem pro Xbox 360 prý nemá o Microsoftem nabízenou službu pražádný zájem, stejně jako o Xbox One.