Hráči si však nadále stěžují na špatnou optimalizaci.
V pátek vydaný horor The Callisto Protocol si neodnesl jenom rozporuplná hodnocení ohledně designu či soubojového systému, ale měl velké problémy také s technickým stavem, a to především na PC. Hra totiž kompilovala shadery za pochodu, což způsobovalo kratší, velmi nepříjemné záseky v podstatě pokaždé, když se objevil nějaký nový efekt. Vývojáři poměrně rychle vydali prohlášení, že se tím už zabývají, a dnes ráno vydali nový patch.
Podle autorů ze studia Striking Distance by měl škubání opravit, ale naopak máte očekávat dočasné záseky v menu. Vypadá to, že shadery se zkompilují už tam, takže pokud se chcete problémů při hraní zbavit úplně, budete muset počkat, až stuttering v menu úplně neustane, což by mělo značit, že už jsou shadery zkompilovány.
Někteří hráči hlásí, že problémy skutečně ustaly, či minimálně polevily, jiní zase, že ne. Často se objevuje také zmínka o tom, že hra nyní častěji padá. Špatnou stránkou hry nadále zůstává optimalizace, především se zapnutým ray tracingem. Vývojáři nicméně ujišťují, že na ní budou v následujících dnech pracovat.