Producent Tomm Hullet nám poodhalil využití proměnlivé obtížnosti v chystaném hororu Silent Hill: Downpour.
„Spousta lidí miluje hádanky, a nový Silent Hill jich má spoustu, avšak během soubojů moc nestíhají,“ řekl Hullet v rozhovoru pro Joystiq. „Takže si jednoduše nastavíte hádanky na nejtěžší a souboje na nejlehčí úroveň a máte to.“
Každá úroveň obtížnosti se samozřejmě do hry promítá jinak. Těžké hádanky vám nebudou tolik lézt na oči a hra vám nebude tolik napovídat. V zásadě si musíte říci, co právě máte v inventáři, na co to potřebujete a jak to využít. Stejný systém platí i pro nepovinné mise, jejichž plnění vám může prospět.
„Můžete dostat speciální předmět, lékárničky, je toho hodně,“ dodal Hullet. „Může to být i vylepšená brokovnice, kterou byste jiným způsobem nenašli.“
Vývojáři také doufají, že jejich styl „druhé dimenze“ světa Silent Hill hráče pořádně vystraší.
„Nejedná se jen o stejné prostředí v jiných barvách. Je to změněné, divné, strašidelné, nikdy nevíte, kam se dostanete za dalším rohem,“ vysvětluje Hullet. „Hráči musí pochopit, že ve druhém světě nikdy nebudou vědět, co se děje a musí reagovat na rozvíjející se situaci. I když jste hráli předchozí díly série, náš svět Silent Hillu vás uchvátí a zároveň vyděsí.“
Silent Hill: Downpour se připravuje na březen letošního roku pro PS3 a Xbox360.