NVIDIA technologie ve dvou Blizzardích hrách na Zing PC
i Zdroj: Blizzard Entertainment
Diablo IV Článek NVIDIA technologie ve dvou Blizzardích hrách na Zing PC

NVIDIA technologie ve dvou Blizzardích hrách na Zing PC

Milan Urbanec

Milan Urbanec

13
Platformy Windows PC

Blizzard přináší do herního světa technologicky vyladěné tituly, které dokážou zaujmout nejen hratelností, ale i výkonem. Jak si Diablo IV a Overwatch 2 vedou na sestavě Zing PC a jakou roli v tom hrají technologie od NVIDIA?

Reklama

Blizzard si dlouhodobě drží pověst vývojářského studia, které přináší herní klenoty s precizní optimalizací a vysokou technickou kvalitou. Ať už jde o RPG série nebo kompetitivní akce, jejich tituly vždy zvládají poskytnout hladký zážitek napříč různými hardwarovými sestavami. V dnešním článku se podívám na výkon Zing PC v kombinaci s posledním dílem Diabla a hrdinským Overwatch 2. Oba tituly podporují moderní technologie od NVIDIA – Diablo navíc těží z Ray Tracingu, zatímco Overwatch 2 klade důraz na rychlou odezvu a výkon. Vyplatí se zapnutí DLSS i u online her, nebo většina hráčů přece jen volí vyšší snímkovou frekvenci nad grafikou?

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
i Zdroj: Se souhlasem Alza / Vlastní

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům

Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.

Overwatch 2

V každé online PvP akci potřebujete nejen vysoké FPS, ale hlavně minimální latenci a perfektní odezvu systému. Proto mnoho vývojářů technologie jako DLSS ve svých titulech nevyužívá, protože přidávají mírné zpoždění způsobené dalšími fázemi renderování. NVIDIA si toho byla vědoma, a proto přidala technologii NVIDIA Reflex, která pomáhá tyto latence snižovat. V Overwatch 2 tedy vedle DLSS najdeme právě Reflex, který se stará o co nejrychlejší odezvu.

Je zřejmé, že Blizzard zde zapojil DLSS Super Resolution především jako nástroj pro hráče se slabšími stroji, bez záměru výrazně vylepšovat vizuál – absenci DLAA, která by jinak DLSS doprovázela, to potvrzuje. Reflex sice minimalizuje latenci, která může vzrůst v určitých případech, což záleží na konfiguraci vašeho počítače i konkrétním nastavení.

V mém případě mi program NVIDIA APP ukázal navýšení latence v režimu Quality při největších bojích do 10 ms, což však nebylo nijak rušivé. Obecně vzato má DLSS Super Resolution malý vliv na latenci jedním či druhým směrem. Více FPS ale znamená, že se k vám snímky dostávají rychleji a i zvýšení latence o 10 ms vlivem nastavení je tím pádem kompenzováno vyššími FPS. Nvidia Reflex pak dokáže odezvu vždy snížit a kompenzuje i takové výkyvy, jaké má Frame Generation, který najdeme v jiných hrách.

Výsledky testů ukazují, že hra je i bez DLSS vysoce plynulá. S DLSS Quality se snímková frekvence pohybovala mezi 230–280 FPS, zatímco Balanced dosáhl 230–295 FPS. V režimech Performance a Ultra Performance se FPS bezpečně přehouplo přes 300, přičemž rozdíly ve vizuálu jsou díky uměleckému stylu hry minimální. Závěrem, PvP online tituly jako Overwatch 2 z DLSS těží málo – většina hráčů zvolí nižší grafické detaily či dokonce minimální grafické nastavení pro maximální FPS. Oproti tomu NVIDIA Reflex rozhodně doporučuji zapnout, protože snižuje odezvu systému bez negativního vlivu na hru.

Pro komplexní testování NVIDIA Reflex je ideální vlastnit G-Sync monitor s podporou Reflex hardwaru a kompatibilní myš. Pokud vás Reflex zaujal, doporučuji podrobnější článek od kolegy na PCTuning, který tuto technologii detailně rozebírá.

Diablo IV

Přestože start Diabla IV provázelo několik negativních ohlasů, hra si rychle získala popularitu a navázala na úspěchy Diabla III. Tento díl přináší výrazně vylepšený vizuál a přidává řadu novinek, které posunuly herní zážitek na novou úroveň. Diablo IV je graficky působivé, což podtrhují zejména detailní stíny a odlesky díky Ray Tracingu. Pamatuji si dobu Diabla III, kdy při hromadných útocích na mém starém notebooku FPS padalo až na dno pomyslné díry po padlé hvězdě, což znatelně omezovalo hratelnost.

Diablo IV však využívá moderní NVIDIA technologie, takže si můžete užít plynulý obraz i vysoké detaily. Testoval jsem hru ve 1440p s nastavením na Ultra, přičemž v režimu DLAA hra dosahovala 150 FPS, s DLSS Quality byla hra schopna jet až 230 FPS a Balanced při akčních scénách dosahovala až 230 FPS, což je skvělý výsledek. Režimy Performance a Ultra Performance sice přidali další FPS, ale začalo se projevovat nepříjemné mihotání na vegetaci a odrazech v kalužích, což bylo velmi rušivé.

RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
i Zdroj: Activision Blizzard / Vlastní
i Zdroj: Activision Blizzard / Vlastní
RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
i Zdroj: Activision Blizzard / Vlastní
i Zdroj: Activision Blizzard / Vlastní
RTX ON/OFF

Pokud preferujete co nejlepší vizuální zážitek, doporučuji zapnout Ray Tracing. Diablo IV ho nabízí ve třech úrovních, přičemž dvě vyšší opravdu podtrhují atmosféru, zatímco nejnižší nastavení už není tolik patrné. Ovšem za krásu se platí propadem FPS: v režimu DLAA se FPS sníží na 75–80, a při velkých skupinách nepřátel může klesnout i níže. S Ray Tracingem na střední úrovni se FPS drží kolem 100. V režimu DLSS Quality dosahuje hra 100–130 FPS a Balanced víceméně stejně. Vlastně ať jsem nastavil libovolnou kvalitu DLSS, při zapnutém Ray Tracing byli FPS stále stejné, jen se zhoršoval obraz.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama