V současné době se plně věnují dokončení nového Dooma a na nic jiného nemyslí. Rage jsou ochotni předat jinému schopnému studiu.
Na probíhajícím Quake-Conu v Dallasu se redaktor IGN rozhodl vyzpovídat zástupce studia id Software a zjistit co plánují se značkami Quake a Rage. Jak se dalo čekat, dočkal se pouze diplomatických odpovědí, ve kterých se šéfové společností nechali slyšet, že na značky nezapomínají. V současné době ale mají plné ruce práce s vývoje Dooma 4, který nejde úplně podle plánu.
"Značka je pro nás nesmírně důležitá. Nevíme, co budeme dělat, ale nezapomínáme," řekl Tim Willits, šéf id Software, o sérii Quake. To viceprezident marketingu v Bethesdě Pete Hines pokrčil rameny a s úsměvem pravil, že o sérii Quake lidé z id Software často mluví a jednoho dne by se k ní chtěli vrátit s opravdu dobrým pokračováním. Všechno je prý možné, ale kdy a jak, to zatím netuší.
O post-apokalyptické akci RAGE jsme se toho dozvěděli o trochu více. "RAGE není mrtvé, ale nevíme, co s ním do budoucna budeme dělat," řekl Willits a dodal, že jsou ochotni spolupracovat s externím tvůrčím celkem, jenž by si RAGE licencoval a vytvořil skvělé pokračování. Podobně to id Software udělali u Wolfensteina, švédské studio Machine Games pod hlavičkou Bethesdy chystá na příští rok Wolfenstein: The New Order. Zatím ale s nikým domluvení na RAGE nejsou. Přitom se snažili o druhý díl, nakonec ho ale zrušili.
Rozhodně ale nemají v plánu vytvářet zbrusu novou značku. Spíše se tak dočkáme návratu Quake, Rage a Dooma. Z toho lze vyvodit, že pokus s akcí RAGE jim bohatě stačil. Podle dostupných informací se prodalo 2,67 milionů kusů.
Id Software tak vše sází na jedinou kartu a tím je čtvrtý díl série Doom. Není žádným tajemstvím, že vývoj nejde podle plánu. Vždyť i Bethesda letos v dubnu přiznala, že projekt Doom 4 byl nejednou přepracován, respektive vývoj restartován. "Nebyla to jedna věc. Nebyly špatné návrhy nebo programování. Každá hra má duši, i RAGE mělo svou duši, ale Doom ji postrádal, neměl duši, neměl identitu a chyběly mu ty typické vlastnosti, které chceme ve svých hrách, včetně atmosféry," prohlásil Tim Willits.
Redaktor IGN se nemohl nezeptat, zda za restartem vývoje nemůže přechod na next-gen verze, o nichž se delší dobu spekuluje. Hines odpověděl, že za to mohl Doom 4.
"Nechceme, aby hráči o dalším projektu id Software říkali, že jsme se opět zasekli v 90. letech. Lidé ve studiu se snaží ze sebe dostat maximum a chtějí hráčům, kteří na pokračování čekají takovou dobu, přinést opravdu skvělou hru," dodal Hines.
Přečtěte si více o Doom 4 a studiu id Software.
Další obrázky a artworky z Doom 4 v galerii.