Letošní rok by měl trh stabilizovat.
Slovenský herní průmysl zaznamenal v loňském roce pokles o 9,2 % na zhruba 70 milionů eur, tvrdí analýza Slovak Game Developers Association (SGDA). Počtem studií i zaměstnanců zhruba dvojnásobné Česko mělo pro srovnání obrat ve výši asi 300 milionů eur.
Jde o druhý pokles po výrazném růstu v letech 2020 a 2021 ovlivněných pandemií covidu-19. V roce 2022 šlo ovšem jen o mírnou korekci ve výši 3,6 %. Loni ubylo i herních vývojářů na Slovensku, 69 týmů jich zaměstnávalo 1017, o 63 méně než rok předtím. Vývojářů ze zahraničí bylo 90, z nichž bezmála polovinu dělali Češi, v mnohem menší míře pak studia zaměstnávala také Ukrajince, Poláky nebo Rusy.
Velkou většinu tržeb, bezmála 59 milionů, zařídilo 10 % největších společností. Na prvním místě se dlouhodobě drží mobilní studio Pixel Federation, následují Nine Rocks Games, vývojáři loveckého simulátoru Way of the Hunter. Slovenští autoři vydali 80 vlastních her a na dalších 157 se podíleli.
Pro letošní rok predikuje SGDA nepatrný růst pod půl procenta. Výrazněji by mělo přibýt zaměstnanců v herním průmyslu, odhadem 133.