Oficiálně: Valve stále pracuje na singleplayerových hrách a může vytvořit novou značku ze světa Half-Life/Portalu
Counter-Strike: Global Offensive Novinka Oficiálně: Valve stále pracuje na singleplayerových hrách a může vytvořit novou značku ze světa Half-Life/Portalu

Oficiálně: Valve stále pracuje na singleplayerových hrách a může vytvořit novou značku ze světa Half-Life/Portalu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

35

Podle všeho se do budoucna stále počítá i s Left 4 Dead, s filmy Half-Life a Portalu a s masivním využíváním Source 2 enginu ve vývoji některých neoznámených projektů.

Reklama

Nejspíš jste slyšeli o tom, že na Redditu často dochází k akcím známým jako AMA, což je zkratka pro Ask Me Anything. Díky nim se mohou přispěvatelé ptát na cokoliv vybraných osob. Včera byl tou osobou Gabe Newell z Valve, který si udělal čas na AMA pro subreddit věnovaný přímo jeho osobě (ano, i takové věci existují).

Díky tomu jsme se dočkali mnoha zajímavých informací, které naznačují, co můžeme od Valve čekat v budoucnu. V první řadě tamní tvůrci stále nelámou hůl nad plnohodnotnými singleplayerovými hrami. Na otázku, jestli na nich ve Valve pořád pracují, Gabe odpověděl prosté „ano”.

Přirozeně nedošlo k potvrzení nebo vyvrácení existence Half-Life 3. To by bylo moc jednoduché. Gabe na otázku, jaký je stav vývoje Half-Life 3/Half-Life 2: Episode Three, řekl jen tolik, že o číslovce 3 se nesmí mluvit. Nicméně kladně odpověděl na otázku, jestli existuje nějaká šance, že by ve Valve vytvořili novou značku, která by byla zasazená do světa Half-Life a Portalu. Obě hry koneckonců sdílí stejný svět, který je sám o sobě dost zajímavý, takže je v něm určitě dost prostoru pro vyprávění dalších příběhů. Nemluvě o tom, že kdyby na Half-Life 3 nakonec vážně nedošlo, příběh Gordona Freemana může být uzavřen právě novou značkou. Ale to už jsou jen spekulace.

„Číslo 3 nesmí být vyřčeno.” - Gabe Newell, Reddit, 17. ledna 2017

Když už ale zmiňuji spekulace a možnost neexistence Half-Life 3, řadu fanoušků jistě potěší, že Gabe Newell sarkastickým komentářem popřel pravdivost nedávného rozhovoru serveru Game Informer s anonymním zaměstnancem Valve. Z tohoto rozhovoru, který byl zveřejněn minulý týden, vyplývalo, že Half-Life 3 neexistuje a že ani nikdy pořádně neexistoval. Několikrát jsem zvažoval, že vás o tom budu informovat, ale čekal jsem s nadějí, že informace někdo potvrdí či vyvrátí. A stalo se, byť nepřímo. Newell na otázku pravdivosti spekulace, že došlo ke zrušení Half-Life 3, odpověděl: „Já sám věřím úplně všem neověřeným anonymním zdrojům na internetu.” To by se dalo přeložit jako: „Nevěřte všemu, co čtete na internetu.”

Ve Valve navíc stále počítají s masivním využitím Source 2 enginu. Source 2 je stále základním vývojovým prostředím pro vývojáře z Valve a navíc tvoří základ některých neoznámených projektů. Gabe a ostatní prý chtějí, aby každý ve Valve dříve či později pracoval se stejným herním enginem. Nic se přitom nezměnilo ani na plánu poskytnout časem engine dalším vývojářům pro vývoj vlastních projektů, a to zdarma (pod podmínkou, že hra vytvořená v Source 2 enginu bude k dostání na Steamu).

Source 2 je stále základním vývojovým prostředím pro vývojáře z Valve a navíc tvoří základ některých neoznámených projektů.

Podle Newella se pořád pracuje i na filmech ze světa Half-Life a Portalu, které má na starosti produkční společnost Bad Robot, kterou založil režisér, scénárista a producent J.J. Abrams (Star Wars: Síla se probouzí, Star Trek, Mission Impossible 3). Bohužel nedošlo na prozrazení jakýchkoliv detailů, ale zjevně se i s nimi do budoucna nadále počítá.

Snad mohu trochu potěšit i příznivce Left 4 Dead. Stejně jako v případě Half-Life 3 nedošlo k přímému potvrzení či vyvrácení existence Left 4 Dead 3, o němž se už léta spekuluje. Newell však prohlásil, že produkty Valve obvykle vznikají díky spojení významných technologií, patřičných lidí a značek, které nabízí využití daných technologií a výzvy po stránce designu. Vývoj Team Fortress 2 kupříkladu posloužil jako testovací prostor pro komunitní trh, hráči tvořený obsah a free-to-play model, což ovlivnilo všechny multiplayerové projekty Valve. Oproti tomu Left 4 Dead je ideální hrou pro vytváření sdílených příběhů. Z toho se dá usuzovat, že ve Valve mají se značkou Left 4 Dead ještě nějaké plány.

Podle Newella se nadále pracuje i na zlepšení Steam podpory a další zaměstnanci studia potvrdili, že ani zdaleka nekončí podpora a vývoj nového obsahu pro Team Fortress 2 a Counter-Strike: Global Offensive. První zmíněnou hru čeká nová kampaň (kontrakty, za které dostáváte skiny zbraní), obsah pro Pyra, vylepšení matchmakingu nebo změny ve vyvážení hry. Hráči Global Offensive mohou očekávat zlepšení uživatelského rozhraní a ochrany proti cheatování, stejně jako opravu různých chyb a přidání nových prvků. Dříve či později nejspíš dojde i na další Operaci, ale zatím není jasné, kdy to bude.

Podle Newella je Left 4 Dead ideální hrou pro vytváření sdílených příběhů. Z toho se dá usuzovat, že ve Valve mají se značkou Left 4 Dead ještě nějaké plány.

Nutno ale podotknout, že byste se neměli těšit na úplný přesun Global Offensive do Source 2 enginu, jako se tomu stalo v případě Doty 2. Tvůrci si spíše ze Source 2 enginu půjčují prvky, které jim vyhovují. Kupříkladu přepracované uživatelské rozhraní využívá prvky Source 2 a další systémy mohou následovat. Jiné ale z přechodu na Source 2 engine nemusí mít žádný přínos.

Většina zde vyřčených informací je přirozeně dost mlhavá, ale tak už to v případě tvorby Valve bývá. K oficiálnímu oznamování věcí zkrátka dochází až ve chvíli, kdy si jsou jejich autoři jistí, že je skutečně dokážou vydat a že podoba projektu, kterou oznámí, je definitivní. Proto berte na vědomí, že něco z toho, co zde bylo zmíněno, nemusí nikdy spatřit světlo světa. Cokoliv může být kdykoliv zrušeno a veřejnost se o tom nikdy nemusí dozvědět, tak to zkrátka ve Valve chodí.

Přesto je to všechno přinejmenším solidní příslib do budoucna, který nám dává naději, že lidé z Valve mohou jednoho dne zase dělat to, kvůli čemuž je měli hráči v minulosti tak rádi. A že se mohou zbavit image společnosti, která kašle na všechno a na všechny, pokud se na tom nedá snadno, rychle a na úkor druhých vydělat.

Ano, ve Valve stále dělají hry. Je jich víc, pohání je Source 2 engine, jenž se má k světu, a některé z nich nabízí singleplayer. Na pokračování Half-Life jednoho dne snad může dojít a nedávný rozhovor pro server Game Informer byl zjevně snůška výmyslů. Počítá se i s filmy Half-Life a Portalu a do světa těchto dvou her může být časem zasazena zcela nová značka. Left 4 Dead má zjevně v budoucích plánech Valve stále své místo. Team Fortress 2 a Counter-Strike: Global Offensive pořád žijí a očividně se jim věnuje dost lidí (16 v případě TF2, 20-30 v případě CSGO). To už je solidní množství věcí, na které se můžeme těšit a jejichž prostřednictvím se může studio Valve ještě vykoupit. Nezbývá než doufat, že nezůstane jen u slibů a letmých náznaků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama