Oficiální odhalení PS5 ovladače
Novinka Oficiální odhalení PS5 ovladače

Oficiální odhalení PS5 ovladače

Martin Zavřel

Martin Zavřel

92
Platformy PlayStation PlayStation 5

Jmenuje se DualSense.

Reklama

Sony právě oficiálně odhalila ovladač pro PS5 na svém blogu.

Upřímně se přiznám, že jsem se místy v tom marketingovém žargonu trochu ztratil a pral jsem se s významem některých vět. Nicméně zajímavých informací je dostatek. Hideaki Nishino, Senior Vice President pro oddělení Platform Planning & Management, na onom blogu píše:

Dosáhli jsme vzrušujícího milníku s Playstation 5, začali jsme rozesílat náš nový ovladač v jeho konečném designu vývojářům, kteří pro něj budují unikátní funkce do svých her. Nejprve jsme ale chtěli nabídnout všem v PlayStation komunitě první pohled na DualSense bezdrátový ovladač a podělit se o naši vizi, jak tento nový ovladač zaujme více vašich smyslů, když s ním budete interagovat ve virtuálních světech PS5 her. Vlastnosti DualSense, spolu s Tempest 3D AudioTech technologií konzole PS5, dodají hráčům nové pocity vtáhnutí do hry.

Když PS4 startovala v roce 2013, bezdrátový ovladač DualShock 4 si získal hodně pozitivního feedbacku od hráčů a vývojářů jakožto prozatím nejlepší PlayStation ovladač s funkcemi zaměřenými na budoucnost, jako je třeba Share tlačítko. To nás přivedlo k otázce - jak na tomhle úspěchu stavět dále?

Oficiální odhalení PS5 ovladače

Po pečlivém zvážení jsme se rozhodli ponechat většinu toho, co hráči milovali na DualShock 4 - a přidat k tomu novou funkcionalitu, zatímco inovujeme a vybrousíme design. Na základě našich diskuzí s vývojáři jsme došli k závěru, že pocit doteku během hraní, stejně jako audio, nebyl velkým cílem pro mnoho her. S PS5 jsme měli velkou příležitost inovovat a nabídnout herním tvůrcům schopnost objevovat, jak mohou zvýšit ten pocit vžití se do hry pomocí našeho nového ovladače. Proto jsme adoptovali haptický feedback, který přidává pestré spektrum silných pocitů, které ucítíte během hraní, jako pomalé drhnutí při řízení auta skrz bahno. Také jsme zapracovali adaptivní triggery pro L2 a R2 tlačítka do DualSense, abyste opravdu cítili napětí vašich akcí, jako třeba když ve hře napínáte tětivu luku s šípem.

To nám přineslo vzrušující výzvu designu pro nový ovladač, který staví na současné generaci a zároveň bere v potaz nové funkce, které přidáváme. Například pro adaptivní triggery jsme museli vzít v úvahu jaké komponenty se pro takový hardware hodí, aniž by ovladači daly příliš těžkopádný pocit. Náš designový tým pracoval v těsném spojení s našimi inženýry při umísťování spouští a aktuátorů. Designéři pak byli schopní položit základy toho, jak ovladač bude vypadat a jaký pocit bude vzbuzovat v rukou, s výzvou udělat ovladač pocitově menší, než jak doopravdy vypadá. Nakonec jsme změnili úhel triggerů pro ruce a také mírně upravili úchopy. Také jsme se důsledně zamysleli nad silnou životností nabíjecí baterie DualSense a nad tím, jak snížit hmotnost ovladače, narůstající přidáním nových funkcí.

Pokud jde o tlačítka, všimnete si, že již nemáme "Share" tlačítko, jako jsme ho měli na DualShocku 4. Nebojte se - nezmizí úplně. Ve skutečnosti jsme na úspěchu našeho prvního sdílecího tlačítka v oboru stavěli a přinášíme vám novou funkci tlačítka "Create". S Create opět razíme nové cesty pro hráče, aby mohli tvořit epický herní obsah a sdílet ho se světem - nebo se z něj sami těšit. O této funkci nabídneme více detailů, jak se přiblížíme zahájení prodeje.

DualSense také přidává zabudovaný mikrofon, který hráčům umožní snadno si povídat s přáteli bez headsetu - ideální pro naskočení do rychlé konverzace. Samozřejmě pokud plánujete delší povídání, je dobré mít tradiční headset po ruce.

Oficiální odhalení PS5 ovladače

Teď se pojďme pobavit o barvách. Tradičně naše základní ovladače měly jednu barvu. Jak můžete vidět, tentokrát jsme se vydali jinou cestou a rozhodli jsme se pro design dvou tónů. Také jsme změnili pozici světelného pruhu, který barvám ovladače dodá na výraznosti. Na DualShocku 4 seděl na vrcholu ovladače, teď sedí na každé straně touch padu, poskytujíce mu o trochu mohutnější vzhled a pocit.

Celkově jsme v uplynulých letech měli mnoho konceptů a stovky návrhů, než jsme vybrali tento konečný vzhled. DualSense byl testován širokým spektrem hráčů s různými velikostmi dlaní, abychom dosáhli námi chtěné úrovně komfortu a skvělé ergonomie. Náš cíl s DualSense je dát hráčům pocit, že byli přeneseni do herního světa okamžitě, jak otevřou krabičku. Chceme, aby hráči měli pocit, že ovladač je přirozeným prodloužením jich samotných, když hrají - tak moc, aby zapomněli, že ho vůbec mají ve svých rukou!

"DualSense představuje radikální odklon od minulých ovladačů a vystihuje, jak důležité je pro nás udělat pořádný krok o generaci dopředu s PS5. Nový ovladač, stejně jako mnohé inovativní vlastnosti PS5, budou představovat katalyzátor změny pro hry - pokračujíce v naší PlayStation misi posunout hranice hraní, teď a v budoucnu. Chci opravdu poděkovat PlayStation komunitě za sdílení této cesty s námi, jak se blížíme k startu PS5 během vánočních svátků 2020. Těšíme se, že vám v následujících měsících odhalíme více informací o PS5, včetně designu konzole."

– Jim Ryan, President & CEO, Sony Interactive Entertainment

Oficiální odhalení PS5 ovladače

Ovladač teď rozhodně působí mohutněji a je tedy dobrá šance, že se bude opravdu dobře držet v mých poněkud velkých chlapských tlapách. Kromě toho se nejvíc těším na ty triggery a haptický feedback.

A jak se DualSense líbí vám?

P.S. Fanoušci už přispěchali s vizualizacemi, jak by ovladač vypadal bez té kombinace dvou barev:

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama