Rozpovídal se kreativní ředitel Jacques-Belletete.
Krátce po prvním gameplay traileru přichází autoři ze studia Rogue Factor s patnáctiminutovou ukázkou hratelnosti své chystané sci-fi akční adventury Hell is Us. Doplňuje ji komentář kreativního ředitele a art directora Jonathana Jacques-Belleteta.
Vývojář klade největší důraz na průzkum tak, jako dosud. Opakuje, že hra nepovede hráče za ruku, a nečekají nás tudíž žádné virtuální mapy nebo ukazatele na obrazovce. Vše se má řídit informacemi od ostatních postav a intuicí hráče.
Protagonistou hry je Remy, muž, který se sice narodil v ústřední zemi zmítané občanskou válkou mezi dvojicí ras, vychován byl ovšem mimo ni. Teď se vrací, aby se setkal se svojí rodinou, kterou mu nebylo dáno poznat. „Remy si pamatuje dvě věci. Ví, že jeho rodná vesnice se jmenuje Jovah a jeho otec byl tamějším kovářem,“ popisuje Jacques-Belletete.
Hratelnost bude rovnoměrně rozdělena mezi průzkum a akci. Ta se zaměří na souboj nablízko a autoři připravili řadu zbraní i schopností. Některé popisuje kreativní ředitel hry jako magii, byť v příběhu mají vědecké vysvětlení. V boji bude hráči k dispozici i dron Cappy, který dokáže například odlákat nepřítele. Autoři připomínají, že jejich hra není soulslike, nemá být ani příliš snadná, ani příliš obtížná.
V neposlední řadě láká Jacques-Belletete na dungeony, o kterých ovšem neprozrazuje příliš. Nemá jít ovšem jen o prostředí z pohledu hlavní postavy historické, ale skutečně pradávné. Prozkoumáme „historii před historií“. Součástí dungeonů budou hádanky, které si také zakládají na principu neservírovat hráči řešení na stříbrném podnose.
Hell is Us vyjde v příštím roce na PC a konzole PlayStation 5 a Xbox Series.