Forbidden West Novinka PC verze Horizon Forbidden West v rozboru Digital Foundry

PC verze Horizon Forbidden West v rozboru Digital Foundry

Jan Urbančík

Jan Urbančík

10
Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Další povedený port od Nixxes.

Reklama

Ve čtvrtek vyšel očekávaný PC port dosavadní PlayStation exkluzivity Horizon Forbidden West. Stejně jako v případě většiny ostatních konverzí od Sony se o něj postaralo nizozemské studio Nixxes a podle technického rozboru Alexe Battaglii z Digital Foundry vývojáři opět odvedli velmi dobrou práci.

Hra nabízí podrobné menu, přičemž grafické nastavení můžete měnit přímo za běhu a vidíte tak jeho dopad na kvalitu. Také po stránce anti-aliasingu jde o nadstandard, neboť kromě TAA nabízí titul SMAA či možnost AA vypnout úplně, což se ale samozřejmě nedoporučuje. Nechybí ani několik upscalerů: DLSS, FSR (oba můžete použít také v nativním režimu) a XeSS. Další příjemnou vlastností je například podpora širokoúhlých monitorů.

PC verze HFW je po Forspoken a Ratchet & Clank: Rift Apart dalším titulem, jenž využívá technologii DirectStorage pro rychlejší načítání, byť tentokrát bez GPU dekomprese. Výsledky jsou každopádně velice dobré, save se na rychlém NVMe SSD načte zhruba za 6 sekund, skoro o sekundu rychleji než na PS5. Protože se ale dekomprese provádí přes CPU, bude čas závislý také na výkonu vašeho procesoru.

Nepříjemného stutteringu, jenž trápí mnoho titulů, se naštěstí bát nemusíte. Hra při prvním spuštění předkompiluje velkou část shaderů. Některé se kompilují až za běhu na aktuálně nevyužitých vláknech procesoru, ale vše je vyřešeno dobře a na záseky byste neměli narazit.

Co se týče vylepšení oproti PS5 verzi, nic převratného se nekoná. Na PC můžete mít lepší anizotropní filtrování či vyšší LOD, většinou jde ale jen o menší vylepšení. Hlavní je tak potenciální navýšení kvality obrazu, obzvlášť oproti Performance režimu na PS5, ať už ve vysokém nativním rozlišení, tak při použití upscalingu. Ten lze mimochodem zkombinovat s dynamickým interním rozlišení, což vám zajistí maximální kvalitu obrazu při stabilním frame ratu.

Po stránce výkonu se hra chová v zásadě tak, jak indikují HW požadavky. Battaglia otestoval také VRAM, konkrétně grafické karty s 8 GB paměti, které v některých dnešních hrách mají docela problém. Tady si s nimi bez problémů zahrajete ve Full HD či 1440p, ale například v 1800p už data z VRAM mohou přetéct do systémové paměti, což způsobí nepříjemný pád frame ratu či stuttering.

CPU výkon Battaglia otestoval na Ryzenu 5 3600 z roku 2019, jenž je schopný hru rozběhnout na více než 60 FPS. Ve větších soubojích frame rate dokáže spadnout i pod 60, ale jednak jde spíš o výjimky, a hlavně oproti jiným hrám nepřináší CPU limit žádný stuttering či nekonzistentní časy mezi snímky. Vše stále působí velmi plynule.

Úplně bez chyb se port neobešel. V úvodu hry Battaglia narazil na pár menších záseků, první cutscéna se nepřehrává ve stabilním frame ratu a chybí například podpora generování snímků pomocí FSR 3 (DLSS 3 Frame Gen ve hře je). Nixxes už nicméně pracuje na opravách a FSR 3 by do hry dříve či později také mělo dorazit. Celkově jde tak o mimořádně povedený PC port v záplavě her, které mají na této platformě velké problémy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama