Jak se povedla optimalizace?
Fanoušci série Diablo se včera dočkali celosvětového vydání očekávaného čtvrtého dílu. V mezičase jsme vám již stihli přinést dojmy z hraní na třech různých platformách i hodnocení po dohrání kampaně. Pokud jste se do hry ještě nepustili nebo vás zajímá její optimalizace na jednotlivých platformách, tak byste mohli ocenit níže přiložené video z kanálu ElAnalistaDeBits, které se věnuje srovnání jednotlivých verzí.
Z pohledu konzolí stojí za pozornost, že Diablo IV nabízí pouze jeden režim zobrazení, který u PS5 a Xboxu Series X zajišťuje hraní v rozlišení 2160p v kombinaci s 60fps. Hráči na Xboxu Series S se musí spokojit s rozlišením 1440p. Až na několik vypjatých momentů se titul dokáže na všech konzolových platformách držet stabilních 60 snímků za sekundu.
U srovnání konzolové a PC verze autoři zmiňují, že hra na PS5 a Xboxu Series X vypadá z pohledu grafiky a detailů srovnatelně jako PC verze s vysokým/ultra nastavením detailů. Téměř identické jsou také nahrávací časy. Určitých méně výrazných kompromisů se dočkala pouze verze pro slabší Xbox Series S, což je kromě rozlišení patrné na stínech, ambientní okluzi nebo některých texturách. V součtu je ale Diablo IV hodnoceno jako jedna z nejlépe optimalizovaných her na PC i konzole za poslední dobu.