Klíčové slovo bude mít Microsoft.
Vývojáři ze studia MachineGames na sebe naposledy upozornili v prosinci loňského roku, kdy vydali pozitivně přijatou akci Indiana Jones and the Great Circle, která se minulý týden dočkala uvedení prvního příběhového rozšíření. Před titulem se známým archeologem v hlavní roli se však tento švédský tým několik let věnoval značce Wolfenstein.
Výsledkem byly především oceňované hry Wolfenstein: The New Order a Wolfenstein II: The New Colossus, na které navázal o poznání chladněji přijatý spin-off nazvaný Wolfenstein: Youngblood. Samotní hráči se přitom již delší dobu ptají na případný vývoj plnohodnotného třetího dílu. Na tuto otázku v nově zveřejněném dokumentu od tvůrců z kanálu Noclip odpověděl samotný šéf studia Jerk Gustafsson.
„Vždy jsme to vnímali jako trilogii. Dokonce už během prvních týdnů v id Software, kdy jsme plánovali The New Order, jsme měli plán minimálně pro hlavní postavu ( B.J. Blazkowicze). Věděli jsme, co se stane ve druhém díle i co se stane ve třetím díle,“ prozradil Gustafsson. „Myslím, že je důležité to říci, protože doufám, že s Wolfensteinem ještě nejsme hotovi. Máme příběh, který chceme vyprávět,“ dal fanouškům naději šéf studia MachineGames.
Je tedy zřejmé, že v samotném studiu MachineGames by se pokračování série Wolfenstein rozhodně nebránili. Vše ale bude záležet na tom, zda finální díl celé trilogie projde schvalovacím procesem u Microsoftu, což po větší vlně propouštění a rušení projektů nemusí být úplnou samozřejmostí.
Šance na pokračování by však mohl zvýšit připravovaný seriál z produkce Amazonu, který se pokusí navázat na úspěšný seriál na motivy značky Fallout.