Po inovacích v oblasti nabídek se vývojáři z Bethesdy rozpovídali i o novém systému rozdělování skillů pro jednotlivé zbraně.
Oproti předešlým dílům bude mít tentokrát každý skill svůj vlastní vývojový strom. Pro příklad, pokud se budete chtít specializovat na jednoruční zbraně, slouží k tomu jeden určitý strom, do nějž ale spadá i menší odvětví, v němž můžete zlepšovat schopnosti pro jednotlivé zbraně, jako třeba sekery nebo meče, a to nezávisle na těch ostatních. Chcete být mistr meče a zároveň nechat nějakou sekeru na pokoji a vůbec jí nevěnovat pozornost? Jak je libo, nový strom dovedností mimo jiné umožňuje právě to.
Vývojáři tvrdí, že jde vlastně o samostatné herní styly s velkými rozdíly, tak proč jejich schopnosti míchat dohromady? Je přece lepší mít odděleně skilly pro jednoruční zbraně, obouruční zbraně nebo třeba lukostřelbu.
Také dodávají, že zatím není ve zbraních zahrnut oštěp, resp. kopí. Podle nich jde sice o super zbraň, ale nyní by je kopí akorát zdržovalo od vývoje lepších a účinnějších zbraní, jako jsou právě meče nebo sekery. Nicméně, tvůrci zdůrazňují slovo „zatím“, takže se možná ve finální hře kopí přece jenom dočkáme.
Je vidět, že Bethesda přesně ví, do čeho se pouští. Sice zmiňují, že fanoušci skoro vždycky remcají, když nastane změna ohledně zbraní, ale nám tyhle novinky vůbec nevadí. Každopádně uvidíme, až si všechny ty zbraně potěžkáme a vylepšíme sami, a to 11. listopadu letošního roku, kdy The Elder Scrolls V: Skyrim vychází pro PC, Xbox 360 a PS3.