Představení Killzone 3
Blogy čtenářů Článek Představení Killzone 3

Představení Killzone 3

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Dámy a pánové, holky a kluci, Helghasti. Poklekněte, král FPS hlásí svůj návrat. Guerrilla Games společně se Sony na letošní E3 2010, představily…

Reklama

Dámy a pánové, holky a kluci, Helghasti. Poklekněte, král FPS hlásí svůj návrat. Guerrilla Games společně se Sony na letošní E3 2010, představily světu Killzone 3. Hned na to, se vyřítila lavina informací, které jsem se pokusil dát dohromady a sepsat je do tohoto článku. Já vím, že se už nejedná o nejaktuálnější téma. Ale proč si všechno neprojít od začátku, když vydaní Killzone 3 se blíží mílovými kroky. Jste připraveni? Načerpejte síly, doplňte municí, protože mise z názvem Killzone 3 právě začíná.

 

 

 

První změnou, kterou si jistě všimnete bude grafika. Všudypřítomná šeď z druhého dílu je vystřídaná pestrou zelení či sněhovými vánicemi. Ale jak naznačil producent hry Steven Ter Heide nemáme čekat bohatší barevné palety v prostředí , protože to by do světa Killzone moc nesedlo. V Killzone přeci jen válčíte a to znamená, že prostředí okolo vás je poničeno válkou a také, že ve hře nebudete mít moc času kochat se okolní krajinou. A kdyby jste se o to přeci jen snažily, tak si koledujete o nějakou tu kulky mezi oči. Ale i tak se máme na co těšit. Podle obrázků přímo ze hry, vypadá prostředí naprosto překrásně.

 

 

Podle řeči vývojářů ve hře navštívíme hned několik typů prostředí. Jednou to bude džungle, po druhé se zase ocitneme v prostředí ledu a sněhu a také navštívíme nukleární pole. Prostředí by se měli taky měnit v průběhu jednotlivých misí ne jen mezi přechody z jedné mise do druhé. Ruku v ruce s grafikou prostředí jde i rozlehlost jednotlivých levelů. Killzone 2 byla klasická lineární střílečka, ale i tak jste měli nepatrnou možnost si zvolit jakou cestou se vydáte. Jestli zprava, či zleva nebo jestli povedete svůj útok přímo. Ve třetím díle by jsme se měli dočkat až 10krát většího prostředí než tomu bylo u dvojky.

 

 

Co se týče příběhu, tak třetí díl začíná přesně v okamžiku, kdy končí druhý díl. Pokud si to už nepamatujete, tak je to v tom okamžiku kdy Sev a Rico přišli zatknout Scolara Visariho (vůdce Helghastů) v jeho paláci, jak tohle zatýkaní dopadlo všichni víme. Ve třetím díle se podle slov vývojářů ocitneme v místech, kde nám doslova všichni půjdou po krku. Ve hře by jsme se taky měli dozvědět něco více o samotné kultuře Helghastů. Vyskytovat by se zde také měla jejich abeceda, kterou budeme postupně dešifrovat.

 

V podstatě celý třetí díl, by měl být podle všeho výpravou za poznáním historie tohoto národa. Jak je všem známo, dříve to nebyli jen válečníci, jak je známe z dnešní doby. Byli to taky jen lidé, kteří se ale odloučily od naší civilizace. Obydleli si svou planetu daleko a hlavně odděleně od ostatních národů. Samotný souboj je prezentován jako boj Davida (vojáci ISA, mezi ktré patří i Sev a Rico) proti Goliášovi (Helghasti). V jedné misi budeme také zachraňovat kapitána Narvilla (jedna z hlavních postav Killzone 2). Celý třetí díl budeme opět hrát za jednu postavu. Za sebe doufám, že to bude opět Sev. V těchto dnech také na internet uniklo video, které bylo pořízeno přímo ze samonté hry. V tomto videu můžet vidět jako vojáci ISA bojují proti něčemu čtyřnohému a zatraceně velkému. Podle všeho bude ve trojce všechno velké, žádné mini bitvy o prázdné ulice se zde konat asi nebudou. Tady to bude boj o všechno. O svobodu nebo smrt. Podle vývojářů se máme těšit na opravdu epické finálé, hodné série Killzone.

 

 

Při tvorbě nepřátel se nechali vývojáři inspirovat nacistickým Německem, které díky své ideologii a celkovému vzezření působilo až lehce démonicky, jak řekl sám spoluzakladatel studia Hermen Hulst, což bylo při tvorbě hlavní opozice důležitým poznatkem a faktorem. Celková politika Helghastu navíc dosti silně připomíná samotné Německo za druhé světové války. Pokud jste hráli oba díly Killzone tak víte co mám na mysli. Především pak fanatické proslovy Visariho (Hitlera) ke svému lidu. Jistě si také dobře pamatujete výbuchy Islandské sopky Eyjafjallajokull, které nás nepřímo ovlivnily letos v dubnu. Právě tyto výbuchy bylo studio monitorovat a velice detailně je natáčelo. Ptáte se proč? Helghanská planeta je dosti nehostinným místem, řeč je zde především o extrémně silných bouřích nebo jedovatých oblacích, které se zde pravidelně vyskytují. Výbuch silné sopky ještě žádná jiná hra nenabídla a podle dostupných informací je tak více než pravděpodobné, že se ho dočkáme.

 

Co se týče hratelnosti, tak je všem dobře známo, že ve hře budeme moci využívat jetpack, který se podle informací samotných novinářů, velice příjemně ovládá. Jetpack v Killzone 3 nebude tím klasickým jetpackem jaký známe, ale bude fungovat tak, že se sním bude dát skákat do výšky a do dálky. K jetpacku budou také připojeny kulomet s neomezeným množstvím nábojů.

 

Další nově oznámenou hračkou je raketomet W.A.S.P. Ten je prezentován jako zbraň hromadného ničení. S tímto raketometem nemůžete zrovna běhat, jelikož ta potvora něco váží, takže se stáváte jednodušším cílem, ale za to jste vykompenzování útočnou sílou této zbraně. W.A.S.P. vystřeluje několik řízených střel za sebou, které se společně snesou na nic netušící protivníky a dokonale je tak sprovodí ze světa. V sekundárním režimu umožňuje označit těžko dostupné cíle a po té je jednoduše odstranit. To není, ale všechno co tahle hračka umí. W.A.S.P.em jde také s přehledem zničit celé vozidlo.

 

 

Kromě výše zmíněného jetpacku a W.A.S.P.u budeme v Killzone 3 používat zbraně známé z minulého dílu. Podle řeči vývojářů, ale i tyhle zbraně prodělali drobné úpravy, aby zaměřování a střílení bylo jednodušší. Těžkost a pomalá manipulace se zbraní byla jedna z nejčastějších výtek hráčů na adresu druhého Killzone. Nejednalo se o chybu, to jen vývojáři chtěli, aby hráč manipuloval s opravdovou zbraní, která něco važí a tím pádem s ní nejde lehce manipulovat. Jenže i tak se objevovali prodlevy od doby, kdy jste dali povel joysticek, aby se zbraň např. otočila. Podle posledních inforamcí tato prodleva v Killzone 3 úplně vymizela. Na výběr bude opět ze dvou zbraní. Jedné hlavní a druhé sekundární.

 

Změn se také dočkal systém soubojů na blízko. Jeden univerzální útok známý z druhého dílu byl nahrazen možností provést celou škálu úderů v závislosti na pozici nepřítele a kontextových tlačítek. Při správném načasování lze provádět brutální chvaty, ve kterých budete vašim protivníkům lámat kosti a krev bude léta všude možně. Občas budete k zabití moct využít i okolního prostředí. Mezi účinné taktiky patří například rozšlápnutí hlavy, zabodnutí nože do hlavy, umlácení zbraní a podobné pochoutky. V podstatě celý třetí Killzone, by měl být hodně drsný a plný krve. Co by ale ve trojce být nemělo, jsou vulgární výrazy. Steven na téma vulgárních slov ve hře odpověděl „V jednu chvíli jsme našemu zvukaři řekli: Projdi celou databázi a pokud něco obsahuje slova Fuck či Shit tak to odstraň. Víc už je slyšet nechceme. Myslíme si, že rozhovory by neměly být vulgární. Měly by rozvíjet příběh a působit přirozeně. Ne pouze rozhazovat nadávky ve velkém.“

 

Co vám také určitě neuniklo je fakt, že Killzone 3 bude jedna z prvních velkých her od Sony, která bude podporovat 3D. Změnit hru přímo 3D se bude dát v menu samotné hry a bude se jmenovat Game Changer. Pokud si chcete 3D opravdu užít musíte k tomu mít odpovídající hardware, tedy 3D brýle a 3D televizi. Nutné je se usadit přímo před TV, abyste byli pokud možno dokonale vycentrováni. Jakmile zapnete tento 3D režim, veškeré objekty a úrovně dostanou daleko větší hloubku. Podle slova Hermena Hulsta je 3D lepší v tom, že lépe odhadujete pozici protivníků a díky tomu se vám také bude lépe zaměřovat. Kromě toho, vás ve 3D ohromí také různé efekty. Kulky budou létat kolem vaší hlavy, protivníci na vás budou vyskakovat a vy si tak bude připadat jako byste doopravdy bojovali. Tohle vše, má ještě více umocnit filmový zážitek ze samotné hry.

 

Pokud, ale nevlastníte 3D nezoufejte. Killzone 3 totiž půjde hrát i na klasické HD televizi. Celá hra poběží v 720p a 30ti snímcích za sekundu. K tomu Steven řekl "Bohužel vždycky musíme volit kompromis mezi tím, jak detailní rozlišení chceme mít a kolik objektů se má zobrazovat na obrazovce. Pro naše filmové podání plné efektů a grafických filtrů je 720p ideálních. Vyšší rozlišení by zase omezovalo jiné vlastnosti. Plánujeme plynulých 30 snímků za vteřinu jak pro normální HD verzi, tak i pro 3D verzi hry. Ve 3D to bude samozřejmě 30 snímků pro každé oko. Kromě toho budu Killzone 3 také podporovat pohybový ovladač PlayStation Move. Killzone 3 by také podle posledních spekulací mohl podporovat split-screen

 

 

 

Jeden z hlavních a naprosto viditelných problémů druhého dílu byly záseky při načítání dat na pozadí obrazovky. Ve třetím díle by se to už opakovat nemělo. Načítání by totiž mělo z obrazovky zmizet úplně a to i mezi jednotlivými levely. To proto, aby se hra dala dohrát v jednom kuse bez jediného loadingu. Podle Stevena jsou již v současné verzi hry k tomu hodně blízko.

 

Na závěr také nemůže chybět otázka ohledně výkonu. Heremn Hulst prozradil, že každá část herního enginu je vylepšená, a že vše běží na maximum. Je tedy otázkou zda li už chlapíci z Guerilla Games narazili na hranice výkonu PS3? Nebo se z Cellu dá vyždímat ještě více? Steven na to řekl "Rozhodně má ještě co nabídnout. Když jsme vyráběli Killzone 2, říkali jsme si, že HW využíváme naplno. Ale pak přišel Uncharted 2 a God of War 3 a ty nasadili laťku opět o kousek výš. Vždycky lze nalézt fígle, jak stejného výsledku dosáhnout efektivněji. Už ke konci vývoje Killzone 2 jsme si uvědomovali, že některé věci šlo napsat lépe. A tato vylepšení implementujeme do trojky. Spolupracujeme i s jinými studii, abychom se mohli inspirovat jejich zkušenostmi s vývojem PS3 her. Myslím, že nás čeká vývoj jako u PS2. Tam jsme se časem také dočkali her jako God of War 2. Zkuste je porovnat s prvními tituly a uvidíte obrovský rozdíl. Určitě zatím nejsme na hranici technických možností PS3. Zejména v našem žánru." Podle slov Hulsta Killzone 2 využíval 60% výkonu PS3, Killzone 3 by se měl už přiblížit k hranici 100%.

 

TOHLE BUDE VELKÉ! Killzone 3 výjde pouze na PS3 25.února 2011. Předobjednat si jej můžete v internetovém obchodě s hrami www.Xzone.cz

 

 

[embed]http://www.youtube.com/v/ZRYO8NrlejQ[/embed]

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama