Zdravím vás u mého nového článku zde na blogu, kde dnes proberu preview pokračování mé nejoblíbenější série, na které jsem vyrůstal a zbožnuji jí -…
Zdravím vás u mého nového článku zde na blogu, kde dnes proberu preview pokračování mé nejoblíbenější série, na které jsem vyrůstal a zbožnuji jí - Might and Magic of Heroes, tentokrát s pořadovým číslem VII. Ubisoft hru oznámil na Gamescomu v srpnu a odhalil nám hodně informací a novinek. Jednou z nich je, že na hře pracuje německé studio Limbic Entertaiment, které se staralo o předešlý díl, když zkrachovalo Blackhole a bylo třeba podporovat hru nadále. Ti již mají se sérií nějaké zkušenosti a nejedná se tím pádem o nováčky. Vývoj hry začal v roce 2012 a dokončen má být někdy v roce 2015, kdy hra také vyjde. Ještě je na titulu hodně práce. Uvidíme, jestli to bude stát za to a dočkáme se parádního dílu, který nás nezklame, což dokázal Heroes VI v některých případech. No, tak pojďme se na to podívat!
Příběh
Příběh se odehrává pět let po zavraždění poslední císařovny z rodu Sokola, Maev, démonkou Jezebeth a padnutím hlavního města, Sokolího vrchu. Svatá říše upadla do krvavé obřanské války, kde se nachází dva nejvyšší hráči o trůn, Ivan z rodu Gryfa a Seamus z rodu Jelena. Ivan si je nejistý a proto se rozhodne svolat radu všech svých spojenců, kteří mu pomohou se dostat na trůn a poučit ho o tom, jak se má správně vládnout.
Příběh je rozdělen na sedm kampaní, kde je šest kampaní za šest ras a poslední je finální. Kampaně půjdou hrát v jakékoliv pořadí a nemusíte mít dohranou např. kampaň za Azyl, abyste se mohli pustit do hraní za Nekrople. Nic jako bylo v Heroes V. Ovšem podle počtu dohraných kampaní bude jednodušší finální kampaň. Také prý bude příběh obsahovat i několik zvláštních tvorů, které byste ve volné hře nenašly, jako je třeba gryf. Je dosti možné, že narazíme na několik známých tváří z přecchozích her, jako je třeba elfský král Alaron nebo nekromantka Anastázie z rodu Gryfa, Ivanova příbuzná, jenž můžete znát jako protagonistku příběhu za Nekrople z Heroes VI.
Rasy a jednotky světa Ashan
Bylo potvrzených šest ras v základu hry. Mezi potvrzenými je Azyl (lidé), Akademie (mágové), Nekropole (nemrtví), Tvrz (skřeti) a nedávno zvolený Sylvan (elfové). Proč zvoleným? Protože Ubisoft a Limbic Entertaiment dali hráčům možnost si zvolit za koho budou chtít hrát. Hlasovalo se mezi Pevností (trpaslíky) a Sylvanem, z nichž drtivě vyhrál právě Sylvan a to 66% ku 34%. Ani se nedivím, že elfové dostali do hry. Mezi fanoušky je to oblíbená rasa a absence v Heroes VI je velmi naštvala. I přes trpasličí runovou magii se těší elfové větší oblíbenosti. Poslední a finální rasa se bude také volit a mezi hráči se spekuluje mezi Peklem (démoni) a Kobkou (temní elfové). Je to dosti pravděpodobné, protože obě frakce patří neodmyslitelně do světa Ashan. Ovšem pochybuji, že příběhově se tam démoni hodí. Démoni zavraždí císařovnu a pak by pomáhali novému císaři, když lidé a démoni jsou odvěcí nepřátelé? To asi ne a tak jsem zvědavý, zda se neobjeví na scéně zcela nová rasa nebo dojde k návratu nagů z Heroes VI.
Jestli Vás zajímá, co se stane s frakcemi, které neprošli hlasováním, tak Ubisoft potvrdil, že se mohou ve hře nakonec objevit. A všichni víme jak... DLC a datadisky.
Co se týče tvorů a monster, tak každá rasa disponuje 8 jednotkami, 3 řadové, 3 elitní a 2 šampionské. Ovšem nemyslete si, že se na bojišit budou moci pohybovat dva šampioni naraz. Tentokrát to je udělané tak, že si budete muset zvolit jednu z nich. Je to podobné tomu, co bylo v Heroes IV. Odhaleny byli zatím jednotky Akademie a Azylu. U Sylvanu mohou hráči hlasovat mezi jednotkami na oficiálních stránkách. Jednou z možných jednotek Sylvanu je i Treant.
Akademie:
Řadové jednotky - Cabir/Cabir master, Gargoyl a Golem
Elitní jednotky - Djinn, Disciple a Rakshasa
Šampionské - Magic bird/Arcane bird a Colossus/Titan
Azyl:
Řadové jednotky - Crossbowman, Direwolf a Guard
Elitní jednotky - Horseman, Watcher a Chaplain
Šampionské jednotky - Swordbearer/Swordmaster a Seraph
Možnosti hry
Podle slov vývojářů se máme dočkat hry, která má hodně blízko k třetímu nepřekonanému dílu a pátému, který si fanoušci zamilovali taktéž. Hodně prvku z šestého dílu má zmizet, jako je třeba možnost konvertovat města a společný bank monster. To znamená, že už nebude možné změnit město nepřítele na město svého vlastního druhu ani že budete všechny jednotky vaší říše vebrovat jen z jednoho místa. Místo toho se vrátí karavany. Ani na suroviny se nazapomnělo. Opět se dočkáme sedmi surovin namísto tří. To se mi na jednu stranu líbí, na tu druhou mě zase štve, že někdy je fuška sehnat všechyn potřebné pro stavbu města nebo najímání pokročilých jednotek. Zmízí také systém krve a slz, který určoval cestu vašeho hrdiny.
Vrátit by měli také některé objekty z mapy dobrodružství. Např. pevnost na kopci, což zaručuje možnost vylepšovat jednotky na lepší verzi přímo v terénu nebo se vrátí cechy magie, které chyběli v předchozím dílu. A teď jsme právě nakousl další novinku: Vrací se věže magie, které jsme mohli znát až do šestého dílu, kde všechno bylo nahrazeno stromem schopností. Tudíž žádné učení se kouzel ze stromu schopností. A ani takhle sen ebudou získávat nové schopnosti a dovednosti. Vrací se zkušenostní systém z Heroes V (základní štěstí, pokročilý atd.). A ještě na minutku se vrátím k magii: počet škol kouzel bude šest a tipuji, že když je stejný počet i ras, tak pro každou rasu bude specifická škola magie (např. světlo pro Azyl, temnota pro Nekropole atd.). Nebude chybět ani nekromancie či léčení.
Nyní bych se rád podíval přímo na bojiště. Tam bude provedena velká změna, která se inspiruje FPS střílečkami. Do hry přijdou prvky krytí a útoku ze stran. To znamená, že je možnost skrýt jednotky za překážky a tak eliminovat značnou část poškození od střelců a také závisí jak moc ublížíte napříteli podle toho, z jaké strany a úhlu na něj útočíte. Tenhle prvek ve hře se mi hodně zamlouvá. Dává velký prostor k taktizování. To absorbování poškození, když se střílí přes překážky, bylo již aplikováno do hry dávno, když střílíte přes hradby nepřátel, ovšem na obyčejným bojišti támhle kdesi v lese nebo na poušti se mi líbí sakra hodně.
Technická stránka hry
Hra běží na Unreal Engine 3 a po grafické stránce vypadá hodně dobře. Ze záběrů, které jsem zatím viděl vypadá svět Ashan krásně a věřím, že vývojáři si vyhrají se všemi stránkami tohohle světa. Heresh, Stříbrná města, Irollan nebo třeba ostrovy Pao (za předpokladu, že se zde vyskytnou) můžou vyčarovat překrásná místa ryzí fantazie, do kterých se budou hráči rádi vracet. U gameplay videa jsme si také mohli všimnout událostí (sice naskriptovaných), které mohou způsobit změnu na mapě. Jednou z takových událostí je třeba lavina nebo zaplavení určité části mapy. Na hudbě opět pracují Paul Romero a Rob King.
Do hry navíc bude ze začátku zabudován editor map pro komunitu, kteří si budou moci vytvářet své vlastní lokace a scénáře. Navíc jak znám tak moc komunitu, tak jsem si jistý, že hráči by si mohli nakonec vytvořit své vlastní tažení, které by klidně dokázalo předčít i originál od vývojářů.
Co se týče měst, opět se nedočkáme 3D měst a místo toho budou 2D ručně kreslené městské obrazovky, které však budou zobrazovat všechny postavené mapy. To je pro mě docela zklamání, jelikož vidět 3D fantasy město běžící Unreal engine by mohla být krása. Netuším, co je k tomu vede.
Nejistá budoucnost tříštící se Sokolí říše
Svět Ashan opět poodhaluje opět část svojí překrásné, leč někdy temné historie. Nyní budeme muset dokázat v občanské válce, že to my jsme Ti správní, kdo má usednout na trůn. Za pomocn ašich spojenců, od nekromantů po barbari si zhodnotíme, jak panovat a utvářet budoucnost světa Ashan. Heroes VII se nám předvedl v dobrém světle a já čekám, že i v dobrém světle vyjde. Žen neskončí jako jeho ne moc povedený předchůce a že bude to stejně kvalitní díl jako třetí nebo pátý.