Šéf Crystal Dynamics tvrdí, že Microsoft jim pomáhá plně využít potenciál hry. Vývojáři se soustředí jen na hru a neřeší reklamu a další záležitosti.
Proč je Rise of the Tomb Raider exkluzivně na konzole Xbox One a Xbox 360? Tahle otázka nedá spát nejednomu fanouškovi archeoložky Lary Croft od srpna loňského roku, kdy Microsoft oznámil nečekané partnerství s Crystal Dynamics.
Darrell Gallagher, šéf Crystal Dynamics, se rozhodl na toto téma promluvit a prostřednictvím magazínu Game Informer vysvětlil, že spolupráce s Microsoftem nevznikla přes noc. Ve skutečnosti je to už dlouhodobé partnerství, které začalo v roce 2008, kdy studio vytvořilo Tomb Raider Underworld pro Xbox 360 s několika exkluzivními DLC balíčky. A potom spolupráce pokračovala s titulem Lara Croft and Guardian of Light, který byl v letní akci pro Xbox 360.
Podle slov Gallaghera jde o přirozenou evoluci spolupráce mezi Crystal Dynamics a Microsoftem.
Oproti jiným exkluzivitám, hlavně těm časovým (Ryse od Cryteku, Dead Rising 3 od Capcomu), je Rise of the Tomb Raider jiný příběh. Microsoft nemá pouze exkluzivitu na své platformy, ale rovněž se postará o vydání hry, reklamu a prý se postará i o to, aby tvůrci mohli vytvořit co možná nejlepší hru. O tom už jsme psali v prosinci 2014.
Dohoda rovněž umožňuje Crystal Dynamics využít odborné znalosti specifikace hardwaru konzolí Xbox. Microsoft je do vývoje zapojen a pomáhá vývojářům, aby dokázali z konzolí vymáčknout maximum. Nejvíce ale budou zřejmě těšit z toho, že se mohou soustředit na vývoj a nemusí řešit reklamu a další věci, bez kterých se velká hra neobejde.
Darrell Gallagher závěrem rozhovoru zopakoval, že Rise of the Tomb Raider může někdy v budoucnu přijít na další platformy, včetně konzolí PlayStation. To také není žádná novinka, Microsoft má totiž jen časovou exkluzivitu. Otázkou jen zůstává, kdy ona exkluzivita vyprší a Crystal Dynamics ve spolupráci se Square Enix budou moci nové dobrodružství Lary Croft vydat i na PC a PS4 (možná i PS3). Aby bylo jasno, Microsoft značku Tomb Raider nevlastní.
„Právě teď se soustředíme na Xbox One a Xbox 360. Na to jsme se zaměřili a neřešíme nic jiného,“ řekl Gallagher.
Pokud by vás zajímal úspěch Tomb Raider rebootu z roku 2013, tak Gallagher potvrdil, že se prodalo 7,5 milionů kusů. Hra vyšla na PC, PS3 a Xbox 360. Později následovaly vylepšené verze pro PlayStation 4 a Xbox One.