Proč má Enslaved tak mizerné prodeje?
Blogy čtenářů Článek Proč má Enslaved tak mizerné prodeje?

Proč má Enslaved tak mizerné prodeje?

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Nadpisek mluví za vše. Je to prostě fakt. Enslaved: Odyssey to the West se celosvětově prodalo pouze na 151 000 kusů. V řečích čísel to je 76 000 kusů…

Reklama

Nadpisek mluví za vše. Je to prostě fakt. Enslaved: Odyssey to the West se celosvětově prodalo pouze na 151 000 kusů. V řečích čísel to je 76 000 kusů na X360 a 75 000 kusů na PS3. Proč tak málo. Když ta hra je jedním slovem okouzlující.Vzal jsem si za úkol Enslaved představit ostatním hráčům. Ptáte se proč? Je to prosté, já tu hru miluji. Už dlouho jsem nic tak skvělého nehrál.

 

Jak se říká, v jednoduchosti je síla. A to v podstatě platí i pro Enslaved. Za celou dobru hraní v ní nenajdete žádný převratný, či inovativní prvek. Vývojáři z Ninja Theory, ano jsou to ti samí lidé co dělali Hevenly Sword na PS3, prostě a jednoduše daly dohromdy věci, které dobře fungovaly v jiíných hrách, hráči je dobře znají a zabalili to do moc slušivého a velmi lákavého kabátku. Nesmíme také zapomínat na dva faktory, které ovlivnily tvorbu děje této hry. Prvním fatkorem je volná inspirace ze staré činské novely Journey to the West a druhým faktorem je, že na tvorbě hry se velkou měrou podílel herec Andy Serkis, který také propůjčil svůj nenapodobitelný hlas hlavní postavě Monkeymu. A udělal z něj tak jednu nejcharizmatějších postav na jaké můžete v současných videohrách narazit.

 

 

Samtoný děj Enslaved se koná v postapokalyptické budoucnosti, ale není to ten typ špinavého a zaprášeného světa jaký známe ze série Fallout, tady se všechno krásně zelená, ptáci létají po modré obloze, slunce svítí, prostě idylka. Všechno má, ale svůj háček. Tím háčkem jsou zde robotičtí mechové, kteří vyhledávají i to málo co zbylo z lidské rasy aby je posléze zootročily. Jak už jsem napsal výše, ve hře se ujmete svalovce Monkeyho, který jak už jeho jméno napovídá, se pohybuje jako pravý opičák. Různé přeskoky přes cokoliv jsou jeho pracovní náplní dne. Monkey má taky frajerskou elekronickou tyč, se kterou se umí pěkně ohánět a pro ránu si tak nejde daleko.

 

 

Vše začíná na jedné otrokářské lodi, ze které se vám podaří se štěstím utéct. Aby vás záhy zotročila, krásná hackerka Trip, kterou musíte ochránit a dovést do její rodné vesnice. A pokud to neuděláte tak prostě zemřete. A tahle část hry se mi líbila ze všeho nejvíce. Nemyslím tí to zotroční Monkeyho, nejsem masochista. Ale jejich spolupráce, kdy vzájmeně bojují o přežití. Jeden příklad za všechny. Musíte se dostat z jednoho místa na druhé, ale jste v hledáčku automatických střílen, tak co teď. Řešení je na snadě, Trip odláká pozornost a vy přeběhnete. Pak to samé uděláte vy, aby se Trip něco nestalo. Je to jednoduché, účinné a prosté, jako celá hra. Ke konci se k vám přidá ještě Pigsy, což je kapitola samo pro sebe. Všechny tři postavy vypadají a jednají tak skutečně, jen se jich dotknout.

 

 

Celá hra je sladěna do jednoho celku, kde všechno funguje tak jak má. Nikdy se vám ani nemůže stát, že nebudete vědět kudy kam, hra vás pořád povede dopředu. Příjemně je i vyvážená hratelnost. Hopsání z místa na místo střídají souboje z mechy, kterou jsou velmi pestré a nutí vás i trochu uvažovat. Na každého mecha totiž platí jiná taktika boje. Nejde jen o to mlátit kolem sebe, ale o využívání protivníků k jejich vlastní destrukci. Když k tomu všemu připočteme samotnou délku hry, která je na dnešní dobu kolem skvělých 10 hodin, musíme mít na hru podzimu zaděláno. Tak proč se zatraceně tak málo prodává?

 

Podle mě je to tím, že Namco Bandai, distributor hry, neudělal Enslaved pořádné promo. Co z může pár videií, ve kterých vývojáří jen povídají o vývoji této hry. V dnešní době to chce pořádnou PR kampaň, reklamy v TV, reklamy na internetových stránkách, reklamy na bilboardech, wooow momenty v trailerech. A tohle všechno Enslaved chybělo. Ptáte se proč? Podlě mě za to mohla jedniná věc, a to že Enslaved je nová hra, žádné pokračování zavedené série. A to je v tuto dobu docela problém, když vezmete v potaz, že každý rok na podzim vycházejí jen ty tituly, které si na sebe vydělají a to jsou v dnešní době v podstaě jen tituly zavedných a známých serií. Jejich kvalita, je už věc druhá. Podle mě u Namca tušily, že tahle nová značka nemá moc šancí na úspěch, a tak se do její reklamy nesnažila narvat tolik peněz. Pak je tedy otázkou proč ji nevidali v jinou dobu. Třeba těsně před Vánocemi jak to loni udělala EA ze Saboterurem. Enslaved prostě přišla na svět ve špatný čas. Ale i tak věřím, že si najde cestu ke sposutě spokojenýcm hráčům jako jsem já. A pokud si díky po přečtení tohoto článku koupí Enslaved: Odyssey to the West aspoň jeden člověk, tak vím že to mělo smysl.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama