Jde o porty, proto za ně chce Sony peníze. Navíc zajímavost, evropské verze PS2 her na PlayStationu 4 nefungují tak dobře. Lépe jsou na tom hry z USA.
Pokud vám nemůže přijít na rozum, proč Sony za PlayStation 2 hry pro PS4 chce 269 až 409 korun, tak je to jednoduché. PS2 hry na PS4 nespouštíte díky zpětné kompatibilitě, ale jde o porty, které jsou upraveny tak, aby fungovaly na konzoli nové generace. Díky tomu mohou být tituly vylepšeny, běží v rozlišení 1080p a nabízejí kupříkladu trofeje a podporují Share Play, Remote Play, Live Broadcast, Second Screen a Activity Feed. To je také důvod, proč nelze do PS4 dát váš starý disk s nějakou PS2 hrou.
Zatím je možné na PS4 hrát hry Dark Cloud (409 Kč), Grand Theft Auto 3 (409 Kč), Grand Theft Auto: Vice City (409 Kč), Grand Theft Auto: San Andreas (409 Kč), Rogue Galaxy (409 Kč), The Mark of Kri (409 Kč), Twisted Metal: Black (269 Kč) a War of the Monsters (269 Kč). Postupně by měla být nabídka starých her rozšiřovaná o další kousky.
Zároveň s touto zprávou se objevila jedna zajímavost. Redakce Digital Foundry z britského Eurogameru přišla na to, že PS2 hry koupené na evropském PlayStation Store fungují na PS4 podstatně hůře než ty, které si koupíte na americkém PSN. Například u GTA: San Andreas můžete u verze z evropského PSN pozorovat trhání, které je způsobeno špatným frame-rate. Je to z toho důvodu, že hry koupené na EU PSN jsou vytvořené z PS2 verzí pro PAL region. Ty běžely při 25fps, ale na PS4 běží při 30 snímcích za sekundu, což je díky zrychlení frekvence snímků. A právě to může za trhání obrazu. Na americkém PSN koupíte port GTA: San Andres, který byl vytvořen z verze pro NTSC.
Sony, respektive vývojářům, nic jiného nezbylo. V Evropě nemohou prodávat verze určené pro NTSC, protože by taková verze neobsahovala další jazyky, případně cenzuru obsahu. Podobná situace panuje i u Twisted Metal Black. A majitelé PS2 mohli tyhle změny pozorovat už dříve.