Je to jen vylepšení původní konzole. Kolik budou muset vývojáři věnovat času, aby vylepšili PS4 verzi své hry pro PS4 Pro?
S blížícím se vydání konzole PlayStation 4 Pro se na internetu s větší intenzitou objevují obavy hráčů, že tahle výkonnější verze konzole PS4 postupně vystřídá tu původní, která je tu s námi teprve tři roky. To odmítá hlavní systémový architekt Mark Cerny, který zopakoval, že nejde o začátek nové generace. PlayStation 4 Pro je akorát vylepšení stávající PS4.
Konzole PS4 Pro je postavena na stejné architektuře jako její starší sourozenec. „Je to pokus vdechnout nový život do stávající PS4,“ poznamenal trefně Cerny v rozhovoru s magazínem Gamasutra.
To znamená jediné: Všechny hry určené pro PlayStation 4 poběží na PS4 i PS4 Pro. Nestane se, že by nějaká hra šla spustit pouze na PS4 Pro. Proč si tedy PS4 Pro kupovat? Hry na výkonnější PS4 mají mít propracovanější grafický kabátek, stabilnější nebo lepší frekvenci snímků za sekundu a různé další efekty.
Pokud si plánujete PlayStation 4 Pro koupit, tak musíte mít na paměti ještě jednu věc. PS4 Pro sice u her využije televizi podporující rozlišení 4K, ovšem tím způsobem, že roztáhne obraz na vaší TV. Drew McCoy ze studia Respawn (Titanfall 2) se domnívá, že v nativním rozlišení 4K hry na PS4 Pro v dohledné době nepoběží. Nativní 4K totiž vyžaduje mnohem více výpočetního výkonu, který PS4 Pro postrádá.
Potvrdil ale, že dokážou zvýšit rozlišení, mít lepší stíny, větší počet částic a zařídit mnohem stabilnější snímkovou frekvenci. PS4 Pro prý udrží některé hry při stabilních 60fps.
Na to navážeme ještě jedním prohlášením od Marka Cerneho. Jak jistě víte, vývojáři budou dle svého uvážení vydávat patche, které vylepší stávající hry, aby lépe fungovaly na PS4 Pro. Příprava takového patche podle Cerneho zabere jen nepatrné množství času. Cerny odhaduje, že je to 0,2 až 0,3 procent z celkového vývoje. U větších studií to zvládne jeden nebo dva lidi.