Wukong Novinka PS5 verzi Black Myth: Wukong trápí bizarní problémy

PS5 verzi Black Myth: Wukong trápí bizarní problémy

Jan Urbančík

Jan Urbančík

27
Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Na výběr jsou tři režimy a ani jeden nefunguje ideálně.

Reklama

V úterý dorazil na trh velmi očekávaný titul Black Myth: Wukong, který zbořil spoustu rekordů a momentálně si drží druhé místo v žebříčku her s největším počtem současně hrajících hráčů n Steamu. Zatímco ale na PC se hráči kochají nádhernou grafikou a všímají si opětovných problémů s traversal stutteringem, PS5 verze je na tom výrazně hůř. A je tak asi i jasné, proč ji vývojáři do poslední chvíle tajili.

Titul nabízí na konzoli od Sony tři režimy: Quality, Balance a Performance. Po stránce grafického nastavení se příliš neliší, největší rozdíl je v rozlišení. Quality režim používá FSR upscale z dynamického 1440p, zatímco Balance a Performance z 1080p. S výkonem je to ale o poznání složitější.

Performance režim ve většině času skutečně drží 60 FPS, byť tu propady najdeme, háček je ale trochu jinde. Nejde totiž o klasických 60 FPS, ale frame gen z 30 na 60 snímků za sekundu. Vzhledem k tomu, že je Wukong rychlá akce plná efektů, rozlišení není příliš vysoké a základní frame rate nízký, způsobuje generování snímků problémy nejenom s vysokou latencí, ale také s kvalitou obrazu, která hodně trpí. Každý druhý snímek je totiž generovaný a má nemalé množství artefaktů.

Jako solidní možnost by se mohl jevit Balance režim, a to až do té chvíle, než zjistíte, že nejde o 40 FPS při refresh ratu 120 Hz, ale naprosto nepochopitelných 45 FPS při 60 Hz. Protože obnovovací frekvenci nejde na PS5 manuálně změnit a není zde ani plnohodnotné VRR, takže okno končí na 48 Hz, působí celá hra velmi sekaně, a to i přes poměrně stabilní snímkovou frekvenci. Tím, že frame rate a refresh rate spolu nesouzní, jsou totiž některé snímky zobrazovány delší a některé kratší dobu.

Poslední možností je Quality režim, který by mohl být určitou jistotou, jenže zde chybí zásadní věc, a to zámek na 30 FPS. Hra se tedy skoro celou dobu drží lehce nad 30 snímky za sekundu a nepůsobí plynule, protože frame rate se ani tady nedá vhodně rozdělit na refresh rate 60 Hz. Zajímavé je, že podle zjištění Digital Foundry možná není Quality režim vyloženě odemčený, protože frame rate je až překvapivě stabilní, ale používá jakýsi podivný dynamický zámek, jenž podle všeho nejde nad 38 FPS.

Celkově tedy platí, že žádný z režimů není zrovna ideální a budete s tím muset počítat, pokud si hru na PS5 pořídíte. Doufejme ale, že ty zásadní problémy brzy vývojáři opraví, protože minimálně u režimů Balance a Quality by nemělo jít o nic složitého. A stále platí, že po vizuální stránce jde o jednu z nejkrásnějších her poslední doby.

 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama