Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo
Cuphead Recenze Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Vytoužené DLC je ještě náročnější než základní hra.

Je tomu už neuvěřitelných 5 let, co vyšla hra Cuphead od Studia MDHR. Titul se tehdy těšil obrovsky kladnému přijetí, a to nejenom pro svůj unikátní vizuální styl, připomínající kreslené filmy z 30. let minulého století. Cuphead je především zábavný po stránce hratelnosti. Rozhodně jde o velmi náročný titul, ale obtížnost je nastavená tak akorát, aby to byla výzva, ale zároveň, aby vás to stále bavilo. A to není nic jednoduchého. Osobně jsem si už základní hru neskutečně užil, dohrál ji opakovaně a sesbíral všechny achievementy. Proto jsem se DLC, které bylo oznámeno už v roce 2018, nemohl dočkat. Čekání to nakonec bylo opravdu dlouhé, vývoj se protáhl kvůli pandemii, ale i dalším faktorům. Hlavní však je, že rozšíření s názvem The Delicious Last Course je konečně tady.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
  • Datum vydání: 30. 6 .2022
  • Vývojář: Studio MDHR
  • Vydavatel: Studio MDHR
  • Žánr: Akční plošinovka
  • Multiplayer: Lokální
  • Dat ke stažení: 1 GB
  • Herní doba: 4 hodiny (silně individuální)
  • Cena: 7,99 € (Steam)

DLC přináší do hry hned několik zásadních novinek. Tou největší je samozřejmě čtvrtý ostrov, kde na vás čeká hned několik nových bossů. A pozor, jsou opravdu obtížní. Vývojáři tentokrát zvolili styl "pošleme na vás všechno, co máme", protože počet projektilů a obecně pohybujících se objektů na obrazovce je až k nevíře. Některé fáze bossů jsou hotový bullet hell a rozhodně to chce trochu cviku. Takže pokud už jste někde četli, že bossové z DLC jsou těžší než základní hra, můžu to jedině potvrdit. Ale ani přesto jsem se nedostal do fáze, kdy by mě hra frustrovala, právě naopak. Neuvěřitelně jsem si každý bossfight užil. Všechny jsou unikátní, jak vzhledem, tak útoky, které jednotliví bossové používají. A to jsem ještě nezmínil opět naprosto geniální soundtrack, jenž se samozřejmě nese v duchu jazzu, ale nebojí se i trochu odklonit. Nejenom tedy, že se budete dobře bavit hraním, ale také poslechem skvělé hudby. A k tomu se můžete kochat opět nádherným vizuálem a animacemi.

Kromě hlavních bossů narazíte také na výzvy u krále. Ty nahrazují Run n' Gun levely ze základní hry, ale pojetím připomínají spíš minihru v mauzoleu spojenou s klasickým bossem. I tady jste totiž zbaveni veškerých zbraní a jediné, co vám zbyde, je dash, skákání a parry, který je jedinou možností, jak zde na nepřátele útočit. A až všechny výzvy splníte, můžete si je projet všechny najednou po sobě. I parry výzvy jsem si opravdu užil a prozkouší vás zase ze zručnosti a v některých případech hlavně trpělivosti.

Za splněné výzvy dostanete mince, za které si můžete, stejně jako v základní hře, koupit nové předměty. Zbraně navíc jsou hodnotným přídavkem, já jsem si nejvíc oblíbil Crackshot, který jsem používal u většiny bossů. Najdete zde ale také další bonusy a záhadnou relikvii, která vede k poměrně zajímavým věcem. Víc ale nebudu prozrazovat.

Kromě toho všeho je tu ještě jedna velká novinka, a to je třetí hratelná postava v podobě Ms. Chalice. Ale pozor, není to tak jako v případě Cupheada a Mugmana, že jde jenom o reskin, za Ms. Chalice se hraje velmi odlišně. Má o život navíc, dokáže udělat double jump, roll a její dash dělá parry. Spousta bossů (a především parry výzvy) jsou na Ms. Chalice jako dělané a pokud si je chcete ujednodušit, rozhodně je nejlepší hrát za ni. Na druhou stranu jí musíte výrazně přizpůsobit svůj herní styl, což může chvíli trvat.

Ať už se rozhodnete hrát za jakoukoli postavu, Cuphead DLC si bezpochyby užijete. Pokud jste ještě nehráli základní hru, tohle je také dobrá příležitost se k ní konečně dostat, protože Ms. Chalice, nové zbraně a bonusy váš průchod ještě zpestří. Musíte se připravit na to, že budete umírat, umírat a... znovu umírat. Ale to k téhle hře zkrátka patří. Cuphead je náročný a rozhodně není pro každého. Pokud se však do něho pustíte, určitě nebudete litovat.

Má to samozřejmě i svou druhou stránku. Jestli jste Cuphead hráli a nebavil vás, DLC na tom nic nezmění. Je to zkrátka "více téhož" a nečekejte tedy žádné revoluční změny. Ty sice vývojáři nikdy neslibovali, ale po tak dlouhém čekání je možná trochu škoda, že nezašli ještě o kousek dál.

Cuphead

DLC pro Cuphead je vskutku delikátním posledním chodem. Noví bossové představují pořádnou výzvu a díky Ms. Chalice si můžete znovu projít i základní hru trochu jiným způsobem. Všechny obsahové přídavky navíc doprovazí opět naprosto skvostný audiovizuál. Dlouhé čekání se tedy opravdu vyplatilo a jediná škoda je, že si vývojáři nepřipravili ještě nějaké to překvapení navíc.

Nádherný vizuál a animace
Výborná hudba
Unikátní bossové