Recenze Recenze Everybody's Golf VR

Recenze Everybody's Golf VR

Ota Stránský

Ota Stránský

1
Platformy PlayStation PlayStation 4

Jak se vydařil golf ve virtuální realitě?

Golfových her pro PlayStation je celá řada. Hráči mohou začít vybírat u realistických PGA Tour a skončit třeba u šílených arkád typu Dangerous Golf. Jak už název napovídá, každý si najde něco svého u hry Everybody’s Golf. Série s více než dvacetiletou historií na jedné straně kombinuje humorné pojetí s cartoonovými postavičkami a na straně druhé se snaží o realistickou fyziku míčku, bere tedy ohled třeba i na povětrnostní podmínky či povrch hřiště. Nebudeme si nalhávat, že do posledního dílu z předminulého roku se hry klonily spíše do arkády. Alespoň trochu k realističnosti se mohla hra posunout s přidanou hodnotou ve formě virtuální reality. A vlastně se to tak trochu podařilo.

• Vyšlo na: PlayStation 4 (recenzovaná verze)
  • Datum vydání: 21. května 2019
  • Žánr: sport

Krok stranou od zavedené série

V Everybody’s Golf VR si nevytváříte vlastního avatara, z third-person pohledu se logicky přešlo do pohledu z vlastních očí. Sebe tedy nevidíte, a z ostatních postav budete vídat hlavně svého caddyho. Spousta kosmetických úprav tak čeká hlavně vašeho společníka, o tom ale později. Veškeré postavy ve hře mají lidštější podobu a celý svět působí o úroveň realističtěji než předchozí díly. Svou audio stránkou se už japonští tvůrci nezapřou. Teatrální fandění vašich caddies a uznalé „Nice shot“ téměř po každém odpalu potěší možná první hodinu hry, následně budete prosit o tlačítko pro trochu konzervativnější režim těch rozjásaných společnic. Tedy nosiček.

Hra je navržena tak, aby vám co nejvěrněji navodila reálný pocit z golfu. Pro nejlepší zážitek se tedy očekává, že kromě nasazené helmy budete mít k dispozici pohybový ovladač PS Move, trochu místa kolem sebe a postoj co nejblíže se podobající tomu golfovému. V nastavení si zvolíte své pohlaví, výšku (našince může zamrzet absence metrické soustavy) a i když je v ovládání možno zvolit DualShock 4, vřele doporučuji právě zmiňované PS Move. S gamepadem v ruce si připadáte trochu hloupě a díky designu pohybového ovladače se cítíte, jako byste v rukou drželi opravdovou golfovou hůl. Stejně věrně působí manipulace s ní a následný švih.

PS Move Controller nutností

Po krátkém tutoriálu můžete kromě Practice módu přejít rovnou na první ze tří hřišť. Příroda kolem je už na první pohled pohlcující a i když se ze začátku budete věnovat jen odpalům, případně sličné nosičce, dříve či později se zastavíte a budete se jen tak rozhlížet okolo. Everybody’s Golf VR určitě nepatří mezi nejhezčí VR hry, ale svému účelu grafika slouží velice dobře. Minimapu a další statistiky známé z předchozího dílu teď vidíte před sebou u každého odpalu. Hlavní změna spočívá v samotném vyslání míčku, kdy se správným postojem jednoduše imitujete máchání holí. Lišta vedle míčku ukazuje sílu švihu. Před každým odpalem jste ve zkušebním módu a Move tlačítkem se přepnete k odpalu na čisto. Nemusíte se tak bát, že omylem šťouchnete do míčku ve chvíli, kdy ještě nejste pro samotný odpal připraveni. Po švihu naostro už jen sledujete míček mizící v dáli. Trochu škoda, že nevidíte celou jeho dráhu v reálném čase. Tu si můžete přehrát až následně v replayi.

Na putování vás doprovází vždy jeden caddy, abyste se na greenu necítili o samotě. Tedy, většinou jde o mladou dívku s asijskými kořeny, která vám stejně jako v realitě fandí, vybírá vhodné hole a občas přidá i nějakou tu radu. Jde ale spíše o předpřipravený komentář současné situace, který se navíc brzy ohraje. Mezi jamkami vás občas překvapí krátké dějové vsuvky, kterými nejspíš posilujete vztah se svou parťačkou. Mnohdy jde o velmi zvláštní situace, ale obecně to slouží jako odpočinek od neustálého přecházení od jedné jamky k druhé. Přesto si po nějaké době připadáte na hřišti zvláštně osamělí. Jako byste se na třech liduprázdných hřištích připravovali na turnaj, který stále nepřichází. A ani nepřijde, pokud se jej nedočkáme v nějakém z dalších updatů.

Málo obsahu, o který se s kamarádem nepodělíte

Hra má totiž pouze tři hřiště. Každé z nich můžete hrát i v zrcadlovém módu, přesto z toho nemáte pocit, že je obsahu dostatečně. Z modů pro jednoho hráče máte na výběr tři náhodné jamky, všech 18 jamek nebo hřiště rozdělené po devíti jamkách. A tak chodíte od jednoho k druhému a střílíte míčky do děr. Malým ozvláštněním je třetí hřiště, kdy chybějící fanoušky suplují dinosauři a místo v jezírku vám míček nenávratně mizí ve žhavé lávě. Hřiště s dinosaury, stejně jako spoustu dalšího obsahu, nemáte otevřeno hned od začátku. Hraním levelujete a odemykáte další hřiště, hole, nosiče, dokonce budete mít po čase k dispozici i více kamer pro replay vašeho odpalu. Takový pohled, kdy si v záznamu zopakujete let společně s míčkem přes 200 yardů, to opravdu stojí za to. Hrát však několik hodin, aby se vám tato funkce zpřístupnila… To značí hlavně o nedostatku kreativity autorů, kteří nejspíše moc dlouho nevymýšleli, jak hráče motivovat k dalšímu hraní.

Podobně okleštěným obsahem trpí multiplayer. Je třeba přiznat, že autoři žádné velké turnaje napříč internetem neslibovali. Porovnávat své výsledky můžete v online žebříčcích. Nedočkáme se žádných multiplayerových modů. A bohužel ani toho gaučového, kdy by se dva hráči střídali na stejném hřišti se stejnými podmínkami. Můžeme jen doufat, že si ve více lidech zahrajeme po některé z aktualizací a ne až v jednom z dalších dílů.

Everybody’s Golf VR je solidním vstupem golfových her na virtuální realitu. Samotné hratelnosti není takřka co vytknout, svět působí příjemně a uvěřitelně. Z vysoké známky hru sráží nemnoho obsahu a chabé multiplayerové prvky. Díky jednoduché hratelnosti a spoustě gameplayového ulehčení si hra najde své příznivce i z řad naprostých golfových laiků.

Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Recenze Everybody's Golf VR

Everybody’s Golf VR nadchne zejména hráče, kteří se sérií nemají zkušenosti. Díky virtuální realitě se spousta věcí změnila a na její úkor se také okleštil původní obsah. Dostali jsme tedy novou hru, která se za sebe nemusí stydět a jde momentálně o to nejlepší, co si z golfu ve VR můžete zahrát.

Přístupnost
Grafika
Pravý pocit z golfu