Recenze Feeding Frenzy 2: Shipwreck Showdown (konzole) - Popcap znovu boduje
Blogy čtenářů Recenze Recenze Feeding Frenzy 2: Shipwreck Showdown (konzole) - Popcap znovu boduje

Anonymní

Anonymní

Když jsem dnes ráno zapnul PS3 a jen tak brouzdal po mých stažených demoverzí, narazil jsem opět na Feeding Frenzy 2. Přinutil jsem sám sebe si ho…

Když jsem dnes ráno zapnul PS3 a jen tak brouzdal po mých stažených demoverzí, narazil jsem opět na Feeding Frenzy 2. Přinutil jsem sám sebe si ho zahrát a opět jsem vzpomínal na rok 2007, kdy jsem se k této hře na PC dostal. Na XBL vyšla v roce 2008 a na Playstation Store jí Popcap dostrkal vloni. Ano, Popcap, tvůrce legend, jako je Bejweled, Zuma či Luxor, stojí i za rybičkami. Oni to vlastně jsou jenom rybičky. Že to nemůže být zábava? Čtěte dál a budete vyvedeni z omylu.

O HŘE

Jak už jsem narážel, PC hra vyšla v roce 2006, na konzole v letech 2008 a 2010. Rozdíly nejsou až tak velké, ale to teď řešit nebudu, budu brát konzolovou verzi jako úplně samostatný titul, nehledě na podobnosti s PC verzí. Ve hře ovládáte rybičku - tuším, že na 8 levelů jeden druh. Objevíte se v trochu omezeném moři (popsal bych jako virtuální akvárium) a vaším úkolem, z rybího pohledu, samozřejmě, je sníst určitý počet rybiček menších než vy. Bez háčku by to ale nebylo ono, a tak v tu samou chvíli plavou v "akváriu" rybičky větší než vy, kterým musíte uhýbat, protože, jelikož jsou větší, mohou sežrat váš. Pokud ale sežerete určitý počet menších rybiček, povyrostete a můžete žrát i ty ryby, které před tím mohli sežrat vás. Pokud toto uděláte třikrát po sobě, postupujete do další úrovně, kde začínáte opět jako malá rybička. Trochu složitě napsáno, ale věřte mi, vždycky to, co má jednoduchý princip, nejde popsat zrovna snadno. Zajímavé také je, že tvůrci dali do hry i příběh, který ale není nijak složitý. V normálním poklidném životě každé z rybiček se najednou zjeví velký stín velké ryby. Postupně za ním všechny plavou a snaží s ním vypořádat. Ha! A vy se pak hádáte, jestli bude Dragon Age 2 na příběh a gameplay úspěšný, nebo ne! Jestli chcete skvost, kupte Feeding Frenzy. Konzolová verze navíc obsahuje multiplayer, ke kterému jsu přidány speciální minihry. Hrát mohou místně až 4 hráči.

KRITIKA

U toho Multiplayeru zůstaneme. V PC verzi bych šel s hodnocením možná i o známku nahoru, ale tady to bohužel udělat nemůžu. PC verze byla čistě Singleplayerová, a na konzole měla být jedna z těch hlavních inovací právě zmiňovaný Multiplayer. Ale nepochopitelné je, proč vývojáři nepřidali online multiplayer po Playstation Network či Xbox Live!? Ano, čtete správně. Hra nabízí POUZE místní Multiplayer! Ale proč? Vždyť už ve hře jsou online tabulky na porovnávání výsledků, tak proč není Online Multiplayer? To by byla zábava kdykoliv a možná by vydržela o něco déle, ale místní je maximálně tak na nějaké párty, náštěvy přátel nebo po donucení členů rodiny. To mi vážně vadí. Když dám do hry MP, snažím se ho udělat co nejlepší. Když už jsem zmínil tu zábavu, moc nečekejte. Průměrná příběhová doba je zhruba 4hodinová, poté je tu mód na čas, který to o 3 hodiny prodlouží a Multiplayerové módy... dejme tomu 2 hodiny. Tím nám vychází 9 hodin gameplaye, což moc není, navíc hra začíná být po čase stereotypní a zvuky "CHRAMST!" či "MEGA FRENZY!" vám po chvíli začnou lízt na mozek. To ale vyvrací fakt, že když necháte hru tak měsíc odležet, opět se k ní rádi vrátíte a na stereotyp úplně zapomenete. Ten Multiplayer ale nic neopraví. Tajně doufám v nějaký patch/update , i DLC bych překousl, ale třičtvrtě roku Popcap kolem toho nic nedělá, takže jsem si už zvyknul a párkrát do měsíce nějakou tu rybu zakousnu.

CO HRAJE PRO HRU?

Mě se také osobně velmi líbil Soundtrack, se kterým si PopCap, opět vyhrál. Melodie mi zněly v hlavě ještě druhý den a to je u mě positvum. Také se musí pochválit grafika, která se může sice zdát obyčejná, ale mě se to líbí. Každá druhá uroveň je jiná (ikdyž se stejnou náplní) a nakonec bych mohl od pojmu "virtuální akvárium" upustit. Pěkně zpracované jsou také power-upy. Namátkou zmíním třeba chvilkové omráčení všech ryb, odvábení větších ryb rybářskou návnadou nebo třeba okamžité sežrání všech menších ryb. Modely ryb jsou také pěkné a za zmínku stojí třeba úrovně, ve kterých je celá obrazovka zatměná a v kůži mořského ďase vám jedinou útěchou je světelkující výčlenek z hlavy - obzvlášť ve dvou jsou tyto pasáže zábavné. A, to, co už jsem již zmiňoval, jsou párty módy pro více hráču typu vyplvni co nejvíc otrávených ryb sem, buď první, kdo sežere tolik a tolik takovýchle ryb, sežer jako první třikrát barakudu a tak dále, a tak dále. Zajímavostí je také fakt, že na konci každého levelu vám hra řekne, kolik a jakých ryb jste snědli a ještě k tomu přidá nějakou zajímovst o rybách. V průběhu hry se třeba dozvíte, že nejtěžší nalezený plejtvák obrovský byl tenhle a vážil tolik tun. To někdy i zaujme.

SHRNUTÍ

Feeding Frenzy 2: Shipwreck Showdown je zajímavá, uklidňující a návyková hra. Na to vše po deseti hodinách zapomenete a než si na ní opět vzpomenete, odbude nějaký pátek . Od PC verze se liší jen v pár věcech, a to inovací grafiky, místním multiplayerem a ovládání Dualshockem/Joystickem. Bohužel jsem vážně přemýšlel o tom, proč tam jen ten online mód nezakomponovali. Nicméně je to po všek stránkách zdařilá hra se skvělým soundtrackem, na kterou budete vždy rádi vzpomínat. Popcap opět nezklamal, a rybičky jsou dostupné už i na Xbox Live a Playstaton Network, spolu s PC. Vyplatí se koupě? Pokud chcete mód více hráčů, o něco lepší grafiku a 12 trofejí/achievmentů + zkoušku Joysticků, určitě ano.

Jezení rybiček se nemusí zdát jako velká zábava, ale ono vás to chytne. Po 10 hodinách vás to možná omrzí, stejně je to však hra, ke které se budete vždycky rádi vracet. A Multiplayer je už jen třešnička na dortu. Vše doprovázeno vábivým soundtrackem.

Koncept a gameplay
Různost + power-upy
Grafika a výborná hudba