Zpět na článek

Diskuze: Recenze Final Fantasy VII Remake

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

carhrozny
carhrozny
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
12. 4. 2020 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nuž....keby to bolo komplet tak by som na to nemal pripomienky ale takto.....fakt si radšej zahrám na STEAME povodnú verziu dokonca v cz.Dosť mi vadia tie šialené rýchle boje v realnom čase. Inak povodná PC verzia má 4 CD disky....mám ju doma.Samozrejme ako fanda FF 7 si rád kúpim aj túto verziu ale za plnú cenu určite nie aj keď pokušenie je silné lebo nostalgia.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
11. 4. 2020 05:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl by mi někdo zasvěcený vysvětlit, proč jsou všichni tak nadšení z toho, že někdo vzal čtvrt století starou hru, rozdělil ji, podle všeho, na čtyři části (říká Google) a každou tu část, až jestli někdy vůbec vyjde, bude prodávat za cenu nové hry, tj. 60€? Vždyť takhle za tu hru zaplatíte dohromady přes 7 tisíc korun, to jsem jediný, komu tohle nepřipadá normální? Nehledě na to, že podle recenze má hra totálně zprzněný závěr, k tomu menší potíže s texturami, a stejně dostane 8/10. Hrál jsem demo a sice je mi jasné, že oproti originálu je v hratelnosti obří posun, i tak je ale na herních mechanikách velmi patrné, že jde o remake dosti staré hry, což není samo o sobě špatně, ale mělo by se k tomu přihlédnout, v hodnocení i v ceně, jelikož ta současná je mírně řečeno na hlavu. Donedávna jsem si myslel, že není možné udělat remake hry tak, aby její herní mechaniky působily jako současné, remake RE2 ale před rokem dokázal, že to možné je, tak si říkám, proč to nešlo i tady.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
11. 4. 2020 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Nostalgie.

gomental5
gomental5
Level 23 Level 23
11. 4. 2020 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekna recenze 👍🏿

Nathanel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za detailní poctivou recenzi. Originál jsem nehrál. Nicméně Remake si nyní užívám velmi. Zároveň děkuji za poznámku o hudbě. Speciálně jsem se na ni soustředil a už mám předobjednán kompletní soundtrack. 7CD vychází na konci května :-)

Wolfix

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty nové mechaniky jsou super, stejně jako vizuál. Je to podle mě povedený remake, stejně jako RE2. Jak už tu psal Corvus, cena mi přijde vzhledem k délce hry v pořádku, za podobnou cenu máš často i hry na jedno odpoledne a pokud bude mít každá hra i přes 50+ hodin, tak vzhledem k tomu obsahu hry nevidím problém. Dohromady to třeba bude dělat několik tisíc, ale ty hry nebudou vycházet hned za sebou, bude tady minimálně roční odstup, spíš více, takže to neplatíš najednou, ale postupně. Podobný způsob měl (možná stále má) ostatně v plánu i KCD.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfix Akty KCD jsou už dávno passé. Warhorse zamýšleli původně 3 akty po 20-30 hodinách, podívej se, jak dlouho teď trvá reálně KCD komplet.

Tugitan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dění okolo vývoje jsem detailně sledoval, protože hra je moje srdcovka. Hru jsem zatím nehrál. Musím počkat, až dorazí na PC. Nicméně mám již navzdory všem možným Youtube/Twitch výmazům a banům nasledováno od začátku až do konce (spoilery mne netrápí a navíc rád vím, za co hodlám utratit peníze). [spoiler title="Zde místy lehce SPOILEROVÉ dojmy z nakoukaného videomateriálu:"]
1. Původní hra byla na třech CD. Tento remake rozpracovává pouze cca polovinku 1.CD - události ve megalopoli Midgar.
2. Je ale potřeba dodat, že remake tento kousek příběhu rozpracovává do neuvěřitelné hloubky. Zejména je hlouběji prokresleno celé revoluční hnutí Avalanche, které v originálu sestávalo pouze z omezené hrstky postaviček (typicky 90.kové pojetí, kdy pět lidí porazí celý megakorporát). Zde v Remake verzi se jedná o rozsáhlé volně rozptýlené undergroundové hnutí menších buněk (jedna z buněk je Barret a jeho banda), které má dokonce několik tajných sympatizantů i uvnitř samotné korporace ShinRa.
3. Remake je neuvěřitelně napěchovaný obsahem. Autoři remaku si pravděpodobně byli vědomi, že se (podle mne naprosto právoplatně) ozvou dotazy, proč v 21. století platit cenu plné hry pouze za část něčeho, co bylo v 90. letech mnohem rozsáhlejší.
4. S předchozím bodem se ovšem pojí výtka z pohledu fanouška původní hry. Kvůli koncentraci obsahu jsou ve hře obsaženy prvky (materie, dovednosti postav), které se měly v původní verzi objevit (anebo vylevelovat) mnohem později ve hře. Na konci remaku jsou postavy prakticky na úrovni endgame obsahu původní hry. Pokud chce SquareEnix postupně provést remake zbývajících částí příběhu, pak se obávám, že ohledně dovedností postav už není příliš prostoru kam šplhat výše, aniž by se hra stala nepřehlednou (příliš mnoho navzájem podobných dovedností apod.)
5. Příběh hry a charakteristika postav jsou vcelku věrně převedeny. Drobné úpravy příběhu víceméně nenarušují celkový dojem a místy jsou jedině ku prospěchu věci.
6. Nicméně i přes obecnou spokojenost s příběhem a postavami (viz předchozí bod) je příběh remaku podle mne zatížen několika problémy. Jednak je význam Barretovy teroristické buňky je podle mne snížen až zbytečně moc. Druhak osobně nemám rád příběhové klišé "mocná korporace sama sobě přivodí těžkou materiální/finanční ztrátu, aby následně provedla XXX." Původní hra v tomto byla více při zemi - teroristé škodí, ShinRa se snaží chránit svůj majetek. Remake jde právě nesmyslnou cestou "ShinRa sama sobě ničí reaktory, aby teroristická činnost AVALANCHE vypadala více nebezpečná a ShinRa tak mohla ospravedlnit ..." co vlastně? Nedává to smysl, výsledkem je pro korporaci ShinRa jedině ztráta.
7. Další (a zde plně přiznanou nostalgickou) výtkou je odstranění/upravení některých částí hry tak, aby odpovídaly vkusu průměrné americké feministické populace. Design postavy "Tifa" je tedy pozměněn tak, aby nešlo vidět spodní prádlo, obecně jsou vyškrtnuty už tak v původní verzi velmi zřídka použité kalhotové vtipy (např. při běhu po dlouhém schodišti ShinRa budovy). V jedné příběhové cutscéně už Aerith nedostane facku. Je vyškrtnuta scéna, kdy se Hojo pokouší "zkřížit" Aerith a RedXIII (mluví o tom na firemní poradě, ale příběh hry je upraven a scéna už ve hře není). Honeybee inn (původně prostě natvrdo nevěstinec) byl přepracován do podoby jakéhosi tanečního klubu.
8. Navzdory předchozímu bodu je ale potřeba vývojáře pochválit, že naopak nevyšli U.S. feministické populaci až přehnaně vstříc. Postavy se tedy berou navzájem tak nějak lidsky, jejich charaktery zůstaly zachovány a nekoná se žádné feministické exhibování na téma "jsem žena, kdo je víc". Vidět občasné projevy galantnosti mužské části party vůči spolubojovnicím je celkem osvěžující (v U.S. se tomu v dnešní době říká "benevolentní sexismus" a prý je to vůči ženám naprosto nevhodné chování) a stejně tak dámy mají v sobě jisté ženské kouzlo a nestali se z nich "muži v sukni" (v současnosti na západě velmi oblíbený archetyp ženských postav ve hrách/literatuře/filmu).
9. Samotný nezávěrovatější závěr hry je zklamání. Oproti přízemnějšímu tónu celé předchozí hry začne příběh prudce nabývat patetických rozměrů a příběhové finále vyznívá asi tak, že celá hra (se všemi svými klady) byla vlastně vytvořena v podobě v jaké ji hrajeme jako jakási úlitba ostře sledujícím a kontinuitu příběhu hlídajícím fanouškům původní verze hry. Na konci remaku si vývojáři konečně symbolicky rozváží ruce, aby již nebyli sešněrováni předlohou a mohli do případných pokračování začít provádět větší změny do příběhu, pokud budou chtít. A rovnou začínají změny implementovat právě stylem tohoto finále. Stylem, který se podle mne k atmosféře FFVII rozhodně nehodí.
10. Ohledně boje: Řadoví nepřátelé vydrží i na obtížnost Normal celkem solidní výprask (fenomén "damage sponge"). Časem se to stává poněkud únavné.
11. Navzdory předchozí výtce je ale potřeba pochválit ztvárnění boss soubojů. Mívají zpravidla několik fází, a většinou též nabízí možnost poškodit buď přímo bosse (jeho hlavní HP) nebo mu zkusit poničit nějakou periferii (chapadlo, roh, ocas, generátor štítu, kola atd). Zničení periferie znamená ulehčení dalšího boje, protože boss obvykle přijde o nějakou výhodu anebo o možnost provádět nějaký speciální útok.
12. Na Hard obtížnost jsou boss souboje opravdu výzva, protože bossové začnou častěji útočit (zkrácené prodlevy nečinnosti mezi akcemi) a většinou též získají oproti Normal obtížnosti cca o jeden/dva útoky do arzenálu navíc. Toto musím jedině pochválit. Kdo hledá kromě příběhu i bojovou výzvu, tak ji zde může nalézt.
[/spoiler]

Tugitan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tugitan EDIT: Jelikož neznám záludnosti místního diskusního systému, tak jsem ve SPOILER sekci použil OL---LI formátování. A jak jsem pak mohl vidět, toto formátování není uvnitř SPOILER tagu uplatněno a z textu se stane velká souvislá nepřehledná zeď. Takže tedy: ~~ ######## ## [1] Rozsah/obsah hry v porovnání s původní verzí ######## [1.1] Původní hra byla na třech CD. Tento remake rozpracovává pouze cca polovinku 1.CD - události ve megalopoli Midgar. [1.2] Je ale potřeba dodat, že remake tento kousek příběhu rozpracovává do neuvěřitelné hloubky. Zejména je hlouběji prokresleno celé revoluční hnutí Avalanche, které v originálu sestávalo pouze z omezené hrstky postaviček (typicky 90.kové pojetí, kdy pět lidí porazí celý megakorporát). Zde v remake verzi se jedná o rozsáhlé volně rozptýlené undergroundové hnutí menších buněk (jedna z buněk je Barret a jeho banda), které má dokonce několik tajných sympatizantů i uvnitř samotné korporace ShinRa. [1.3] Remake je neuvěřitelně napěchovaný obsahem. Autoři remaku si pravděpodobně byli vědomi, že se (podle mne naprosto právoplatně) ozvou dotazy, proč v 21. století platit cenu plné hry pouze za část něčeho, co bylo v 90. letech mnohem rozsáhlejší. A poctivě se posnažili, aby byla cenovka hry naprosto zasloužená. [1.4] S předchozím bodem se ovšem pojí výtka z pohledu fanouška původní hry. Kvůli koncentraci obsahu jsou ve hře obsaženy prvky (materie, dovednosti postav), které se měly v původní verzi objevit (anebo vylevelovat) až mnohem později ve hře. Na konci remaku jsou postavy prakticky na úrovni endgame obsahu původní hry. Pokud chce SquareEnix postupně provést remake zbývajících částí příběhu, pak se obávám, že ohledně dovedností postav už není příliš prostoru kam šplhat výše, aniž by se hra stala nepřehlednou (příliš mnoho navzájem podobných dovedností apod.) ######## ## [2] Příběh a charakteristika postav ######## [2.1] Příběh hry a charakteristika postav jsou vcelku věrně převedeny. Drobné úpravy příběhu víceméně nenarušují celkový dojem a místy jsou jedině ku prospěchu věci. [2.2] Nicméně i přes obecnou spokojenost s příběhem a postavami (viz předchozí bod) je příběh remaku podle mne zatížen několika problémy. Jednak je význam Barretovy teroristické buňky podle mne snížen až zbytečně moc. Druhak osobně nemám rád příběhové klišé "mocná korporace sama sobě přivodí těžkou materiální/finanční ztrátu, aby následně provedla XXX." Původní hra v tomto byla více při zemi - teroristé škodí, ShinRa se snaží chránit svůj majetek. Remake jde právě nesmyslnou cestou "ShinRa sama sobě ničí reaktory, aby teroristická činnost AVALANCHE vypadala více nebezpečná a ShinRa tak mohla ospravedlnit ..." co vlastně? Nedává to smysl, výsledkem je pro korporaci ShinRa jedině ztráta. [2.3] Další (a zde plně přiznanou nostalgickou) výtkou je odstranění/upravení některých částí hry tak, aby odpovídaly vkusu průměrné americké feministické populace. Design postavy "Tifa" je tedy pozměněn tak, aby nešlo vidět spodní prádlo, obecně jsou vyškrtnuty už tak v původní verzi velmi zřídka použité kalhotové vtipy (např. při běhu po dlouhém schodišti ShinRa budovy). V jedné příběhové cutscéně už Aerith nedostane facku. Je vyškrtnuta scéna, kdy se Hojo pokouší "zkřížit" Aerith a RedXIII (mluví o tom na firemní poradě, ale příběh hry je upraven a scéna už ve hře není). Honeybee inn (původně prostě natvrdo nevěstinec) byl přepracován do podoby jakéhosi tanečního klubu. [2.4] Navzdory předchozímu bodu je ale potřeba vývojáře pochválit, že naopak nevyšli U.S. feministické populaci až přehnaně vstříc. Postavy se tedy berou navzájem tak nějak lidsky, jejich charaktery zůstaly zachovány a nekoná se žádné feministické exhibování na téma "jsem žena, kdo je víc". Vidět občasné projevy galantnosti mužské části party vůči spolubojovnicím je celkem osvěžující (v U.S. se tomu v dnešní době říká "benevolentní sexismus" a prý je to vůči ženám naprosto nevhodné chování) a stejně tak dámy mají v sobě určité ženské kouzlo a nestali se z nich "muži v sukni" (v současnosti na západě velmi oblíbený archetyp ženských postav ve hrách/literatuře/filmu). [2.5] Samotný nezávěrovatější závěr hry je zklamání. Oproti přízemnějšímu tónu celé předchozí hry začne příběh prudce nabývat patetických rozměrů a příběhové finále vyznívá asi tak, že celá hra (se všemi svými klady) byla vlastně vytvořena v podobě v jaké ji hrajeme jako jakási úlitba ostře sledujícím a kontinuitu příběhu hlídajícím fanouškům původní verze hry. Na konci remaku si vývojáři konečně symbolicky rozváží ruce, aby již nebyli sešněrováni předlohou a mohli do případných pokračování začít provádět větší změny do příběhu, pokud budou chtít. A rovnou začínají změny implementovat právě stylem tohoto finále. Stylem, který se podle mne k atmosféře FFVII rozhodně nehodí. ######## ## [3] Soubojový systém ######## [3.1] Ohledně boje: Řadoví nepřátelé vydrží i na obtížnost Normal celkem solidní výprask (fenomén "damage sponge"). Časem se to stává poněkud únavné. [3.2] Navzdory předchozí výtce je ale potřeba pochválit ztvárnění boss soubojů. Mívají zpravidla několik fází, a většinou též nabízí možnost poškodit buď přímo bosse (jeho hlavní HP) nebo mu zkusit poničit nějakou periferii (chapadlo, roh, ocas, generátor štítu, kola atd). Zničení periferie znamená ulehčení dalšího boje, protože boss obvykle přijde o určitou výhodu anebo o možnost provádět nějaký speciální útok. [3.3] Na Hard obtížnost jsou boss souboje opravdu výzva, protože bossové začnou častěji útočit (zkrácené prodlevy nečinnosti mezi akcemi) a většinou též získají oproti Normal obtížnosti cca o jeden/dva útoky do arzenálu navíc. Toto musím jedině pochválit. Kdo hledá kromě příběhu i bojovou výzvu, tak ji zde může nalézt. KONEC ~~

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
11. 4. 2020 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tugitan Wow, velmi slušný rozbor - a s většinou souhlasím 👌

Corvus

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K cenovce: protože každá část vydá svou délkou jako libovolné poctivé RPG? Možná? Pokzd všechny díly budou mít 50 hodin (a jsem si jistý, že pro vyzobavace obsahu více), tak je to MINIMÁLNĚ 4x 50 hodin. To mi přijde jako důvod za 90 GB dat x 4 dát čtyřikrát plnou cenu. Nicméně mě se to netýká. Kupuju si až kompletní edici pro PC. Tak někdy kolem roku 2025 - 2030 :-)

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus To, co tvrdíš je totální bull*hit. Původní FF7 se komplet dohraje za 80 hodin. Vydat nedokončenou hru za plnou cenu, tak Je to ojeb. A ani grafika neodpovídá dnešním standardů,

Defibrilator

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Ano, abys vyzobal vše v původní FF7, tak to zabere kolem 70 hodin, ALE obsahuje to i dlouhý repetetivní grind, který v Remaku není. A upřímně, abys vydal dokončenou kompletní hru s vizí FF7R, tak bys musel být ve vývoji minimálně 8 let a počet Blu-ray disků ani nezmiňuji (6-8?). Už teď je to na dva a grafika neodpovídá dnešním standardům? To myslíš vážně? Vždyť v každé recenzi je vychvalován vizuál :D Jinak počítám s tím, že další části mohou být delší než 50 hodin v první části Remaku vzhledem k tomu, že nás tam bude čekat obrovský otevřený svět a ne jen Midgar.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Defibrilator Takový grind je jenom nesmyslné natahování hry a takových podobných mechanik ve hrách je mraky (NG+, Opakování samotných misí, aréna vln nepřátel - DMC atd.) Co se týče té grafiky, netvrdím, že je hnusná a stylizace je v pohodě. Jenom jde vidět, že ve vývoji byla hra dlouho a grafika se na tom podepsala. U indie hry bych to ani neřešil, u AAA produkce s masivním rozpočtem, ano. Nebo je to kompromis výkonu konzolí, to nevím. V každém případě grafický zázrak to určitě není. Tvůj argument s BD nechápu, s digitální distribucí tyto směšné problémy odpadají.

Defibrilator

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Ano, je to nesmyslné natahování a upřímně, bez grindu je původní FF7 kratší než celá první část Remaku. FF7 vychází na PS4, teda zatím, věc se má tak, že konzole není Steam a opravdu by ses cítil na to, že když jen první a podle mého i nejmenší úsek hry má 100gb, tak bys tahal 400gb+ za komplet? To je trošku extrém, nemyslíš? Když původní PS4 přišla jen s 500gb HDD.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Defibrilator No, ale to není můj problém, že? A že hra je tak velká, je další zvláštní věc, herní svět tak velký zase není a 4k textury tam určitě nejsou.

Defibrilator

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Vzhledem k tomu, že spousta majitelů vlastní 500gb verzi a ještě rok to bude exkluzivní titul, tak tvůj problém to třeba není, jestli nevlastníš PS4, ale většiny majitelů PS4 by se to týkalo a to je pro ně hlavní. Není tak velký, ale je neskutečně detailní a bohatý v lokacích, plus kvalitní CGI, to si svou daň vybere. Já prostě nevidím nic špatného na tom to rozdělit obzvlášť, když je příběh rozšířen neskutečným způsobem. Vždyť původní část Midgaru v originálu vyjde na kolik? 3-5 hodin max, tady je tomu věnován desetinásobek. Taky neprskám, že je například víc dílu MW a podobně. Sice je to remake, ale remake jaký zatím ve světě remaků nemá obdoby vzhledem k tomu, o kolik je větší.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Defibrilator Ale všichni víme, že tady nejde o velikost. Jde o korunky, nic víc. Je to stejný podvod jako u season passu COD/BF. Když jim to ale lidi baští...

weskerumbrella
weskerumbrella
Level 33 Level 33
11. 4. 2020 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus 😀

Reklama
Reklama