Recenze Hyrule Warriors: Age of Calamity
Hyrule Warriors: Age of Calamity Recenze Recenze Hyrule Warriors: Age of Calamity

3
Platformy Nintendo Switch Switch

Vraťte se do království Hyrule čelit jeho osudové výzvě.

Nintendo Switch se stalo nesmírně populární platformou, na kterou se snaží vydat svoji hru snad každý vývojář a vydavatel na světě, pokud je to alespoň trochu technicky možné. Přesto z té záplavy her dodnes citelně vyčnívá The Legend of Zelda: Breath of the Wild z roku 2017, které se prodalo přes 20 milionů kusů a dodnes patří nejen k nejlépe vypadajícím hrám na této platformě, ale také k těm mechanicky nejzajímavějším hrám posledních let, kterou se dodnes mnozí snaží napodobovat. Není tedy divu, že fanoušci hladově skočí na každý nový přídavek k této mimořádné hře. Zatímco na již oznámené přímé pokračování si ještě musíme počkat, dostalo se nám mezitím již druhého dílu "odnože" ze série Hyrule Warriors (naše recenze prvního dílu).

• Platforma: Nintendo Switch
  • Datum vydání: 20. 11. 2020
  • Výrobce: Omega Force (Japonsko)
  • Distribuce: Nintendo
  • Žánr: hack-n-slash akce
  • Multiplayer: Ano, 2 hráči
  • Dat ke stažení: 10,9 GB
  • Herní doba: 20+ hodin
  • Přístupnost: 13+
  • Prodejní verze: Krabicová i digitální
  • Cena: 1499 Kč (Xzone)

Ztracená válka

Jelikož Hyrule Warriors je vyloženě akční hra s velkými zástupy nepřátel (jejíž kořeny tkví v sérii Dynasty Warriors od stejných tvůrců), pro svůj příběh si hra vybrala zřejmě nejvhodnější událost z historie království Hyrule, jak ji interpretuje nejnovější Zelda. Touto událostí je příchod pověstné kalamity, která zdevastovala království 100 let před událostmi Breath of the Wild. Hra má díky tomu pro fanoušky a znalce parádně osudovou atmosféru, protože moc dobře vědí, jaká nezastavitelná zkáza se na království i jeho hrdiny valí a zde sledujete jejich chrabrou snahu kalamitu odvrátit i osudové chyby, které s tím souvisí. Vlastně jsem si u toho několikrát vzpomněl na nejlepší bitvy z Pána prstenů (samozřejmě spíše po stránce atmosféry, než výpravy).

Tomuto překvapivě silnému příběhovém zážitku napomáhá také vysoká frekvence filmových sekvencí, ačkoliv často jsou některé z nejzásadnějších událostí v nich prezentovány pouze formou stylizované kresby a vypravěčova hlasu. Přesto si ale užijete i plejádu silných filmových momentů, zaměřených jak na oblíbené hrdiny, tak na akci samotnou - která přitom dosahuje místy vyloženě epických proporcí. Ačkoliv si filmečky i samotná hratelnost pro hráče přichystaly plno nezapomenutelných momentů, finále možná některé z nich zklame. Jelikož se zde pracuje i s cestováním v čase, možné bylo teoreticky cokoliv a nejsem si tak docela jistý, že autoři tento potenciál zúročili.

Akce místy dosahuje vyloženě epických proporcí.

Přesto jde o citelný pokrok ve výpravě a celkovém zážitku oproti předchozí Hyrule Warriors hře. Na příběhu se ostatně podíleli také autoři Breath of the Wild, kteří poskytli jak modely postav i prostředí, tak konzultace ohledně dialogů a dalších aspektů příběhu. Pokud se tedy považujete za fanouška novodobé Zeldy, vlastně si nemůžete dovolit tuto hru minout. Možná vás trochu zamrzí, že zde není věnováno více prostoru vykreslení jednotlivých postav, nicméně i tak budete dojatí a potěšení, když se objeví na scéně.

Bojová vřava

Ačkoliv hra nabízí také klidnější momenty, kdy si na světové mapě mezi boji nakupujete suroviny nebo vylepšujete výzbroj, jádrem hratelnosti je samozřejmě divoká hack-n-slash akce. V roli jedné z 18 postupně odemykaných hratelných postav se tak budete prosekávat doslova zástupy nepřátel, přičemž vaše údery a komba smetou často desítky z nich jedinou ranou. Naopak přibrzdit budete muset proti větším bossům, kteří již vyžadují určitou taktiku a manévrování, většinou alespoň úhyby na poslední chvíli, které vám umožní zpomalit čas a zasadit jim extra účinnou sérii úderů. Kromě klasických bitev na vás čekají také adrenalinové závody s časem nebo opravdu epické speciální pasáže, ve kterých ovládáte mimořádné válečné stroje.

Ačkoliv samotná akce a třeba druhy nepřátel mohou po pár hodinách upadnout do stereotypu, kromě vše táhnoucího příběhu je hlavním zdrojem zábavy pestrost jednotlivých hratelných postav a jejich schopností. Každá z nich má unikátní vlastnosti nebo útoky a přestože mají víceméně všechny přístup ke čtveřici kouzelných run (házecí bomby, zmrazování, zastavení času a magnetismus), používají je různým způsobem. Zároveň můžete mít na bojišti několik hrdinů a lze se kdykoliv přepínat mezi nimi. Bohužel Switch občas tuhle mimořádně divokou akci nestíhá úplně plynule, což se projeví obzvláště při hraní dvou hráčů na rozdělené obrazovce. Jde ale pouze o občasné problémy a většinu času budete mít z akce náležitě uspokojivý pocit. Pokud si nejste jistí, zda vás tento styl hry bude bavit, můžete si nejprve stáhnout veřejně dostupné demo.

Hyrule Warriors: Age of Calamity

Pokud jste fanouškem království Hyrule z Breath of the Wild, dočkáte se parádní porce nostalgie a zážitku z příběhu, podpořeného pocitem neodvratné osudové zkázy. Příběh je ale srozumitelný i pro nové hráče a oběma skupinám hra nabídne solidní porci hack-n-slash akční zábavy s pestrou skupinou hratelných postav. Kéž by všechny odnože hlavních herních sérií byly takto věrné předloze a zábavné.

Návrat do oblíbeného světa
Pestrá skupina hratelných postav
Zábavná akce