Recenze: Lake - dejte si pauzu
Lake Recenze Recenze: Lake - dejte si pauzu

Recenze: Lake - dejte si pauzu

4
Platformy Windows PC Xbox Xbox Series X|S Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Zpomalte svůj životní styl a staňte se venkovským pošťákem.

Hra Lake mne okamžitě zaujala svojí premisou a okouzlila svým vizuálem, bohužel ale vyšla na začátku loňské předvánoční sezóny, kdy těch her bylo přeci jen hodně a tak jsem se k jejímu dohrání dostal až nyní. Sice se nejedná o nijak závratně dlouhou hru, jenže pro její hraní člověk musí být v určité náladě. Konkrétně musí mít chuť zpomalit a vykonávat poměrně "nudnou" činnost. V tomto směru má Lake hodně společného s hrou The Magnificent Trufflepigs. Zatímco tam jste museli s detektorem kovů trpělivě pročesávat pozemek, zde vaši trpělivost otestují dva týdny roznášení pošty po malém městečku u jezera. Možná ale přesně takový druh odpočinku potřebujete, stejně jako hlavní hrdinka tohoto příběhu.

• Platforma: XSX (recenzovaná verze), XSS, X1, PC (plánuje se PS4 a Switch)
  • Datum vydání: 1. 9. 2021
  • Výrobce: Gamious (Nizozemsko)
  • Žánr: adventura
  • Dat ke stažení: 2 GB
  • Herní doba: 7 hodin
  • Cena: 499 Kč (Steam)

Tak trochu jiná dovolená

Píše se rok 1986 a Meredith Weiss je úspěšnou zaměstnankyní počítačové firmy ve velkém městě. Náročný pracovní život a každodenní shon naruší její rodiče, když se rozhodnou po letech vyrazit na pořádnou dovolenou u moře. Někdo ale musí ty dva týdny pohlídat jejich dům v malém městečku Providence Oaks u malebného jezera - a navíc po tu dobu zaskočit za tátu, který pracuje jako místní pošťák. Ačkoliv se to Meredith zas tak moc nehodí, přeci jen si vezme dovolenou a do Providence Oaks odcestuje. Zde ji čeká setkání s přáteli z mládí i novými tvářemi v městečku.

Když rozvážíte poštu na malém městě, je to vlastně docela příjemná každodenní rutina. Vyzvednete zásilky na centrále, dáte si ranní kafe a naskočíte do poštovní dodávky, kde se po zapnutí rádia dozvíte, jaké vás dnes čeká počasí a jaké starosti aktuálně mají místní lidé v oblíbeném lokálním diskuzním pořadu. Pak už vás čeká doprovod příjemné country hudby při ježdění po městečku i jeho okolí, jak rozvážíte jednotlivé obálky i balíky. Narazíte přitom na milé podivíny jako je místní rybář nebo dáma s kočkami, ale také na protivy typu herního závisláka na recepci místního hotelu.

Je to vlastně docela příjemná každodenní rutina.

Než se nadějete, začne vás tak trochu balit místní dřevorubec a nebo zjistíte, že začínáte chovat docela silné city k dívce, která si zde otevřela videopůjčovnu a dokáže o filmech vyprávět celé hodiny (plus samozřejmě doporučit ty nejlepší). Budete se muset usmířit s nejlepší kamarádkou z dětství, která má pocit, že jste ji poněkud vytěsnili ze svého života. A narazíte na nečekané známosti jako jsou potulní hipíci s karavanem. V mnoha situacích budete mít na výběr, jak na jednotlivé lidi či situace reagovat - můžete si tedy rozhodnout, koho si pustíte k tělu, zda se pokusíte před úřady zatajit nelegální sázkový kroužek nebo jestli během těch dvou týdnů prožijete nefalšovanou romanci.

Být pošťákem není pro každého

Podobně jako u druhé hry zmíněné v úvodu článku musíte vzít na vědomí, že hra opravdu udělá přesně to, co slibuje: v tomto případě to znamená deset herních dní, po které budete skutečně jezdit dokolečka stejné trasy po malém městě a roznášet poštu. Pokud na podobnou činnost nemáte trpělivost, měli byste se hře obloukem vyhnout. Nicméně pokud třeba pracujete v nějaké té hektické korporaci ve velkém městě jako hrdinka příběhu, možná právě tohle popojíždění poštovní dodávkou za doprovodu příjemné country hudby potřebujete jako dokonalé odreagování. Rozhodně byste ale neměli podcenit, že hra skutečně je ve svém jádru tím, čím se tváří být.

Pokud vám ale základní herní premisa a smyčka sedne, druhá herní vrstva už je mnohem tradičnější: nelineární dialogová adventura velmi citelně připomíná hry ze série Life is Strange. I zde budete aktivním členem komunity na malém městě a svým rozhodováním ovlivníte, s kým a jak budete nebo nebudete trávit čas, zda uspěje například místní hlasování proti kácení lesa nebo jak dopadne ono nelegální sázení. Já během těch dvou týdnů zažil plno příjemných okamžiků, našel jsem dokonce i lásku a když na konci toho všeho došlo k rozhodování, zda zůstat nebo se vrátit k rušnému životu ve velkém městě, měl jsem jasno. Jaký bude váš příběh v Providence Oaks?

Lake

Každodenní rozvážení pošty na malém městě u jezera rozhodně není zábavou pro každého. Pokud ale například hledáte odpočinek od rušného pracovního života jako hrdinka tohoto příběhu, třeba vám tahle venkovská rutina sedne stejným způsobem. Na pozadí pomalého tempa hry se přitom odehrává milý nelineární příběh, srovnatelný se sérií Life is Strange (proti které je ale naprosto všední a bez nadpřirozena).

Odpočinková hratelnost
Příjemně lidský nelineární příběh
Milé audiovizuální zpracování