Recenze The Magnificent Trufflepigs - tak trochu jiné hledání pokladu
Recenze Recenze The Magnificent Trufflepigs - tak trochu jiné hledání pokladu

6
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch

S detektorem kovu na louce můžete najít nečekané věci.

Marketing této zdánlivě nenápadné indie hry je založen na skutečnosti, že jde o dílo vedoucího designéra titulu Everybody’s Gone To The Rapture, což je poměrně patrné i na první pohled, protože obě hry spojuje zasazení do krásných zelených luk anglického venkova. Jelikož Rapture patří mezi moje oblíbené hry (a hlavně mezi nejoblíbenější soundtracky), na Trufflepigs jsem se ohromně těšil. Podobně jako Rapture nebo třeba Firewatch, jedná se o dospělou příběhovou hru, nad kterou by leckdo mohl ohrnout nos jako nad "walking simulátorem". Pokud ale máte rádi dospělé příběhy a pohlcující atmosféru, měli byste zpozornět.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), Switch (vyjde později)
  • Datum vydání: 3. 6. 2021
  • Výrobce: Thunkd (Anglie)
  • Žánr: Příběhová adventura
  • Dat ke stažení: 5 GB
  • Herní doba: 2+ hodin
  • Přístupnost: NA
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 229 Kč (Steam)

Týden na farmě

Anglický venkov, současnost. Beth je úspěšná dvacátnice, které se v životě daří. Má vážný vztah, přemýšlí o dětech, brzy má zdědit velkou rodinnou firmu. Přesto se ale zdá, že něco chybí. Když byla malá, její největší zálibou bylo amatérské "hledání pokladu" s detektorem kovu na louce za rodinnou farmou. A našla tehdy kromě jiného drahou náušnici, jejíž nález ji v místní vesničce docela proslavil. Nikdy od ní ale nenašla druhou do páru. Nyní zbývá týden do zbourání staré farmy, na jejímž místě má vyrůst nová větrná elektrárna. A Beth se rozhodla, že tu druhou náušnici najde za každou cenu.

Tady na scénu přicházíte vy. Adam, kamarád Beth z dětství, chytrý a citlivý, což je přesně ta kombinace kvalit, kterou Beth aktuálně potřebuje - přestože jí váš návrat její přátelé rozmlouvali. Teď už jste ale tady a společně s Beth vyrazíte od rána do večera na louku, abyste tam s detektory kovu hledali onu zatoulanou druhou náušnici... a možná také odpovědi na další nevyřčené otázky. Co původně vypadá jako romantické setkání po letech, se postupně začne komplikovat. Prostě typický letní den v Anglii - krásné počasí doprovází náznaky bouře, která se může přihnat s nečekanou rychlostí a silou.

Romantické setkání po letech se postupně začne komplikovat.

V roli Adama budete hru sledovat z pohledu vlastních očí a drtivá většina herní náplně je opravdu detekování kovů: dostanete přidělený úsek louky, jednoduchou mapu, detektor kovu, jednu velkou a jednu malou lopatku. S těmito nástroji je pak na vás, jakým způsobem přidělené území prozkoumáte, ale čas vždy neúprosně běží. Můžete sice odložit pauzu na oběd nebo protáhnout závěr dne, ale to zase přijdete o možnost bližší interakce s Beth. Pomocí výběru dialogů přitom musíte pracovat na vašem vztahu s ní, který možná představuje důležitější poklad, než ta ztracená náušnice.

Můžete skoncovat s minulostí...

...ale minulost možná ještě není hotová s vámi. Ačkoliv po mechanické stránce je hra jakýmsi jednoduchým puzzle, kde si opravdu vyzkoušíte detekování kovů včetně radosti z různých nálezů, ve skutečnosti je hlavní hvězdou celého zážitku příběh. Ten se sice zpočátku tváří jako velké klišé a některé dialogy působí až příliš nuceně, to se ale postupně obrátí v něco úplně jiného a ve finále nejspíš zjistíte, že vás hra donutila se zamyslet mnohem víc, než byste po tom kýčovitém úvodu čekali. Podobně jako ve Firewatch i zde nechybí ponuré podtóny, když na louce najdete předměty, související zřejmě se zapomenutou rituální vraždou.

Hra trvá zhruba dvě hodiny a stojí jako vstupenka do kina, což není vůbec náhoda. Tvůrci mají v heslu svého studia uvedeno "hry na jeden večer, v lidské velikosti" a vydavatelem je filmová/televizní společnost AMC. Cílem tedy opravdu není nic víc a nic méně, než na jedno posezení odvyprávět relativně krátký příběh, do kterého se ale vžijete díky interaktivitě mechanik i nelineárního příběhu. A stejně jako jsem si ohromně užil Firewatch nebo Rapture, také Trufflepigs mne na ty svoje dvě hodiny dokonale vtáhly do děje i atmosféry poklidného odpoledne na letní louce. Bohužel ale oproti zmíněným hrám zde najdete velmi jednotvárné vizuální zpracování a hlavně trestuhodně nevýraznou hudbu. Díky tomu na mne jinak zajímavý příběh nezapůsobil až tak silně, jak možná mohl.

Pokud patříte k těm "hardcore hráčům", kterým se při vyslovení pojmu "chodící simulátor" ježí vlasy hrůzou, držte se od této hry dál. Jestliže ale máte rádi alternativní herní zážitky a dospělé příběhy, dost možná si tohle romantické detekování kovů na letní louce skvěle užijete. Nápaditému konceptu i příběhu ale poněkud podráží nohy slabá výprava.

Nápaditá zápletka
Mechanicky věrohodné detekování kovů
Působivá atmosféra