Recenze LittleBigPlanet 2 - Gameplay představivosti
Blogy čtenářů Recenze Recenze LittleBigPlanet 2 - Gameplay představivosti

Anonymní

Anonymní

Když jsem zhruba před rokem a půl četl článek, ve kterém Alex Evans (jeden z vysoce postavených lidí v Media Molecule) říká , jak naprosto odsuzuje…

Když jsem zhruba před rokem a půl četl článek, ve kterém Alex Evans (jeden z vysoce postavených lidí v Media Molecule) říká , jak naprosto odsuzuje možnost LBP 2, prostě jsem přikývl hlavou. LittleBigPlanet byla (a stále je) skvělá hra disponicující možností vytvořit, a následně sdílet, svoje vlastní úrovně. Nic tomu nechybělo. Jenže v té době jsem neměl ani tušení , že neuběhne ani rok a už to bude právě Alex Evans, kdo bude na E3 mluvit o LBP 2.

Sledoval jsem každý trailer, hltal jsem každý gameplay z Bety a pravidelně četl všechny novinky - přitom jsem nervózné přepočítával peníze a čekal na 21. ledna. Dnes už je nějaký pátek po něm, a LittleBigPlanet 2 naprosto splnilo všechna moje očekávání. První, čeho jsem si všiml, a co mě dost pobavilo, byl úvod. Když hrajte poprvé celou sérii LBP, vypravěč vám všechno vysvětlí a provází vás min. první hodinou a hry a ještě dál a dál při objevování nových funkcí. Pokud ovšem nahrajete svůj save z LBP, vypravěč vám maximálně tak řekne "dělej to , co si dělal minule a když bude něco novéh, tak ti k tomu pár věcí řeknu" . Tím jsem ze sebe shodil tu hodinu nesmyslného koukání na televizi s výrazem "WTF?!?" a směle pokračoval dál.

PŘÍBĚH

Nejprve jsem hrál příběhové levely, a ty se vydařily. Nové možnosti LBP 2 vidíte hned na první pohled, grapling hook je všude, bounce pady si oblíbíte a Creatinator otevírá naprosto nevídané možnosti. Všechno to nové je prostě super! Také stojí za zmínku, že vždy na začátku a konci každé oblasti je cutscéna, na kterou se vždy budete těšit. Zasmějete se, budete nevěříčně kroutit hlavou a přemýšlet, kdo to tenkrát Evanse praštil do hlavy. Příběh má podobný průběh jako z jedničky, hlavní záporák - obrovský vysavač Negativitron, dělá neplechu a vy musíte udělat vše pro to , aby dostal nafrak. Přitom proběhnete pár oblastí, každá s jiným zaměřením. Příběh má čistou herní dobu zhruba 5 hodi, ale to rozhodně není celá hrací doba. Tady si totiž s pojmem "nekonečná" nevystačím.

CREATE MODE

Pokud už vás příběh nebaví, přichází na řadu editor levelů. Epicky řečeno. Editor levelů. Ten se od LittleBigPlanet liší k nepoznání. Funkcí je tolik, že i zkušeným z LBP doporučuji (oni to vlastně stejně budou muset udělat) zkouknout všechny tutorialy - a že jich je! Na to, aby se o každé věci alespoň zmínili, tvůrci vypotřebovali více než 50 tutoriálů. Po jejich shlédnutí otevřete svůj, prozatím "Blank level" a jdete tvořit. Jakmile objevíte zkladní techniky, jde to snadno. Materiály hra doslova překypuje, možností, jak něco aktivovat, je také dost, power-upů též hodně, a to nemluvím o tom, kolikrát jsem v levelech použil Sackboty. Z nových funckí vyjmenuji například úplně překopané možnosti pro stížení postupu (nazvané Advanced logic), tzv. Music Sequncer, ve kterém si můžete vytvořit svojí vlastní hudbu a následně jí použít v úrovni, „Controlinator“, se kterým můžete k libovolným páčkám a tlačítkům na Dualshocku přiřadit jakýkolv spínač a tím vytvořit např. nové dopravní prostředky. Díky novým kamerám můžete tvořit své vlastní filmy a kombinací pár prvků můžete dokonce vytvořit své vlastní hry! Teď se budu opakovat, ale je to nutné… možností je NEOMEZENĚ. A pokud někdo sepíše seznam všech možností vytvoření levelů, rád si ho přečtu. Ale pokud by to někdo zkoušel, předem varuji – bude mít HODNĚ řádků.

KOMUNITA

Po dokončení svého levelu ho máte možnost okamžitě sdílet online s komunitou! Jako v prvním díle si můžete vyladit drobnosti, jako je název levelu, popis a ikonka. Po sdílení si mají možnost všichni hráči, kteří na tento level narazí si ho zahrát. A to samé máte možnost udělat vy! Najít podle textu, filtry, nejhranější levely, či dokonce vybrané kousky pánů z Media Molecule? Není problém! Některé levely si dokonce můžete zkopírovat do svých Měsíčků a upravovat i hrát kdykoliv i v offline módu. Mmimochodem, ty 3 miliony levelů, které byly vytvořeny v LBP jsou k dispozici i v LBP 2, což je také skvělé.

ZBYTEK

A pak už jsou jen ty drobnosti, které bych rád vyzdvihnul. Především kreativitu MM, protože celý příběh je skvěle graficky zpracován, nápadů bylo opravdu hodně a hlášek je více než dost. Poté jsou tu kostýmy, které získáváte v průběhu příběhových levelů. Ty jsou taky velmi slušivé a každý si najde ten svůj – kombinací je totiž opět velmi mnoho. To samé platí u dekorací + samolepek, kterými můžete vylaďovat své levely či upravovat svůj Pod. Poté je také pěkným faktem, že v LBP 2 jsou k dispozici věci, které byly možné v LBP jen pod podmínkou stáhnutí DLC, konkrétně Pirates of the Carribean a Metal Gear Solid. Tím pádem můžete přidávat, měnit a všelijak si hrát s vodou a přibyla i možnost změnit materiály na nebezpečné plošiny – pomocí Plazma Tool. A nesmím opomenout webový server lbp.me, který je internetovým doupětem pro každého LBP 2 hráče. I zde můžete brouzdat kolem úrovní a když narazíte na nějakou, která se vám popisem líbí, stačí si jí přidat přes svůj PSN účet „do řady“ a jakmile se příště přihlásíte na LBP 2, automaticky vás tabulka upozorní na vaší „řadu levelů“. Také přibyla možnost upravovat si vojí planetku a měsíc + tzv. Piny, což jsou něco jako druhé trofeje v LBP 2. Bonusem je 10 samostatných levelů, které podporují PS Move.

Není vážně nic, co bych této hře vytknul. Ona je totiž úžasná, a pojem „plošinovka“ či „arkáda“ je zavádějící. Vlastně ale jednu věc mám, ale to je opravdu jenom drobnost, a proto to neberu jako velké negativum a na moje hodnocení nemá vůbec žádný vliv. LBP byla originální v tom, že editor zvládl naprosto každý, ale v LBP 2 budete mít počáteční problém, jelikož je jednoduché se v tolika možnostech ztratit. Je jich vážně hodně, a než se všem dostanete na kloub, hodinka či dvě non-stop v Create módu ubude. Ale to vážně vůbec žádný problém není, protože se s tím nakonec každý naučí. Tak, jako já. Ikdyž mi ta jednoduchost z LBP trochu chybí. Změna je však život a ta změna je nakonec stejně úžasná. Rozhodně nelituju koupě této hry, jelikož to čekání vážně stálo za to. LittleBigPlanet 2 vás nezklame. A stále a stále na den koupě při úvodním loadingu budete vzpomínat.

P.S. Omlouvám se za časté opakování přídavných jmen, číslovek a podstatných jmen, ale bez pojmů jako "úžasný" , "mnoho" a "LBP" to vážně napsat nejde... a Larry da Vinci je fakt borec. ;)

Já k LBP 2 nemám slov. A pokud je někdo má, ať si je nechá a zformuluje je do slova "Děkuji" při koupi této hry. Jestliže se někdo ale ještě pořád nemůže rozhodnout, mám pro něj vzkaz: „Kdybys měl před sebou 1400 Kč a o kus dál nadupaného typa, kterému stejně za chvíli utečeš, vzal by sis je ?“

Dobrý příběh a cutscény
Famózní editor levelů
O něco lepší multiplayer (např. Versus mód)