Zpět na článek

Diskuze: Recenze Mario & Luigi: Brothership – ve dvou se to lépe táhne

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
11. 11. 2024 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže spíš pro deti

.

0define666
0define666
Level 27 Level 27
4. 11. 2024 16:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neodpustím si jedovatou slinu...

Zmínka o původních autorech celé Mario & Luigi série, jako o studiu, které "zkrachovalo", je docela podlé. Studio bylo plně závislé na Nintendu. A Nintendo, pokud vím, nezkrachovalo. Nintendo se rozhodlo, že studio s dvacetiletou historií prostě zavře. Zruší. Rozpustí. Je to asi podobné, jako napsat, že nedávno zkrachovalo Firewalk Studio, nebo Tango Gameworks, nebo Arkane Austin.

Alpha Dream vyrobilo pro Nintendo pět skvělých originálních Mario & Luigi her a dva výtečné remaky. Nepočítám mnoho dalších her. Za "odměnu" bylo zrušeno. A šest let na to nechá Nintendo další díl udělat úplně jiným studiem. V Unrealu. Je třeba srovnávat. Všechny předchozí díly od AD byly vždy velmi originální a technicky precizně udělané produkty. Vždy kreativně využívaly danou platformu a byly technicky jedny z nejlépe provedených her. Už první Superstar Saga byla výjimečná svým rozsahem a velikostí ROM pro GBA. A samozřejmě stanovila laťku vysoko. Partners in Time přineslo téma cestovaní v čase a baby variantu Mario a Luigiho - dva páry hlavních hrdinů. A asi nebylo náhodou, že pro tyto dva páry mělo Nintendo DS přichystané právě dvě obrazovky. Bowser's Inside Story bylo asi kulminací celé série. Naprosté grafické pixel-art orgie, které přinesly hru na obou obrazovkách současně (konzole se musela ve speciálních soubojích natočit) a neskutečnou záplavu originálních vtipných momentů, kdy Mario a Luigi putovali uvnitř Bowsera. Dvě původní hry pro 3DS už podle mne nedosahovaly kvalit předchozích dílů, ale i tak přinesly mnoho originálních nápadů. Například Paper Jam obsahoval třetí hratelnou postavu Paper Maria a spoustu efektů a vtípků spojených s jeho papírovou existencí. Tyto díly byly už ve 3D, ale přesto si zachovaly detailní sprajtovou grafiku hlavních postav i protivníků. Navíc se na 3DS objevily parádní remaky prvního a třetího dílu série.

Podle mne by se měl Brothership hodnotit v kontextu minulosti této série. Protože starší hry zde pořád jsou. A bohužel po přečtení a shlédnutí několika recenzí jsem došel k názoru, že pozitivně lze nový díl hodnotit jen tehdy, když na historii zapomeneme - vymažeme ji - a za největší pozitivum prohlásíme, že nová Mario and Luigi hra je k dispozici na Switchi a můžeme si ji zahrát na HDMI televizích. Rozhodně to není špatná hra, ale nabízí se otázka: "Jaký mohl být díl na Switchi, kdyby ho mohli dělat původní autoři, kteří měli za sebou obrovskou zkušenost?". Možná už byli vyhořelí a nic nového skvělého by nevytvořili? Možná. Ale nezdá se mi, že by byl Brothership od Acquire přehlídkou originálnosti. Spíš vypadá "jen" jako poctivá rutinní záležitost od studia, které má dlouhé roky zkušeností s prací na zakázku. Škoda.

Bohužel se nemohu zbavit dojmu, že se to v současnosti stává stále více hrám. Ty jsou zřejmě určeny pro hráče, kteří byli před deseti lety ještě malými dětmi, nebo těm, pro které je Switch (nebo PS5, nebo moderní PC) jejich první videoherní hračkou.

Naštěstí nejsem recenzent. Nemusím hodnotit hry jen podle toho, co jsou. Můžu si je zhodnotit i podle toho, co bych si přál, aby byly. Brothership takový není.

Reklama
Reklama