Recenze multiplayeru Call of Duty: Black Ops Cold War
Call of Duty Recenze Recenze multiplayeru Call of Duty: Black Ops Cold War

David Bernard

David Bernard

22

Dosahuje režim více hráčů kvalit letošní kampaně?

Minulý týden jsme vám na Zingu přinesli recenzi kampaně Call of Duty: Black Ops Cold War, která si od nás odnesla velmi solidních osm bodů z deseti. S kampaní jsme byli spokojeni a líbila se nám. Po jejím dohrání nastal čas vrhnout se do multiplayerové vřavy. V dojmech z betaverze multiplayeru, které jste si na Zingu mohli přečíst v září, jsem nešetřil superlativy a v očekávání další porce obsahu, jsem byl na nové Call of Duty zvědavý. Co na tom, že se oproti loňskému Modern Warfare autoři rozhodli pro větší arkádovitost a přidali ukazatele zdraví. Beta mě prostě a jednoduše bavila.

Podařilo se ale tvůrcům poskytnout kvalitní zábavu pro více hráčů? Posledních pět dní jsem neúprosně testoval vše, co hra nabízí a můžeme vám tak na tuto otázku s přehledem odpovědět. Máte nabito a odjištěno? Jdeme na to.

• Platforma: PC, PS4 (recenzovaná verze), PS5, X1, XSX/S
  • Datum vydání: 13. 11. 2020
  • Výrobce: Treyarch, Raven Software
  • Žánr: FPS
  • Multiplayer: ano (klasický + Zombie)
  • Dat ke stažení: cca 90 GB (PS4 verze)
  • Herní doba: v multiplayeru neomezená
  • Přístupnost: 18+
  • Prodejní verze: krabicová i digitální
  • Cena: 1.799,- Kč až 1.999,-Kč (dle platformy, Xzone)

Změny oproti Modern Warfare

Multiplayer Black Ops Cold War je znatelně arkádovitější než ten, který známe z Modern Warfare. Výraznou změnou prošel TTK - Time To Kill (potřebný čas k eliminaci nepřítele). Ten je o dost větší, než tomu bylo u loňského dílu, ve kterém stačilo opravdu pár dobře mířených výstřelů, abyste protivníka poslali na onen svět, a to i v případě méně účinných zbraní. V letošním díle se s prvky realismu příliš nesetkáme, o čemž svědčí i implementace ukazatele zdraví nad hlavami hráčů. Víte tedy, kolik života soupeři ve vašem mířidle zbývá a můžete se tak rozhodnout, jestli si na něj troufnete naběhnout a dorazíte jej, případně se raději stáhnete do bezpečí. Osobně mi tato změna nevadí, jsem na ni zvyklý například z multiplayeru v Destiny 2, ale je mi jasné, že se nebude líbit všem.

Pamatujete si Killstreaky? Bonusy za několikanásobné zabití nepřátel v řadě, které dokázali pořádně zamíchat kartami? Tak i ty prošly změnou. Nyní jsou to Scorestreaky, které jsme mohli ochutnat již v Modern Warfare. Rozdíl oproti Killstreakům spočívá v tom, že i když zemřete, score se vám počítá a o postup např. pro seslání leteckého útoku či využití radaru nepřijdete. Tento systém nahrává spíše příležitostným hráčům a ti, kteří se počítají do hardcore publika, pravděpodobně nadšeni nebudou. Ve výsledku je tak multiplayer Black Ops Cold War opravdu čistokrevně arkádovou střílečkou.

Známé módy a něco navíc

Co se týče módů, tak ve hře naleznema 6v6 klasiku ve formě Free for All (Deathmatch), Team Deathmatch, Search and Destroy, Domination, Hardpoint, Kill Confirmed a Control. Většinu z módů lze hrát i formou hardcore, kdy na zabití protivníka potřebujete menší počet zásahů a uživatelské rozhraní hry je značně osekáno. Nové módy ve hře nalezneme tři - VIP Escort, Fireteam: Dirty Bomb a Combined arms (Assault a Domination). Ve VIP Escortu se proti sobě na každé straně utká šest hráčů. Jeden z týmů vždy obsahuje VIP osobu, kterou má za úkol bezpečně extrahovat z oblasti. Tým druhý tomu pak musí zabránit.

Ve Fireteam: Dirty Bomb se proti sobě utká deset týmů o čtyřech hráčích, a to s cílem odpálit co nejvíce nukleárních bomb. K tomu je potřeba sbírat zásoby uranu. Odpálené bomby poté zamoří část mapy, která se tím pádem stane nehratelnou. Celkově mód připomíná Plunder z Warzone a užijete si jej spíše v partě kamarádů než s náhodnými hráči. Třetím a posledním novým módem jsou tzv. Combined Arms. Ten se dělí na Domination a Assault a je určen celkem pro 24 hráčů. Ačkoliv se může nabídka módů zdát pestrá, já takový pocit ve výsledku neměl. Většinu času jsem trávil v Hardpointu a Domination, jelikož právě v těchto dvou módech se zkušenosti, potřebné pro odemykání arzenálu, perků a výbavy, získávaly nejrychleji. Rankování postavy a levelování zbraní je v letošním dílu navíc opravdu pomalé. Počet zbraní je nicméně dostatečný.

Je libo MP5?

Tento samopal aktuálně dominuje celému multiplayeru. Ani útočná puška XM4 se mu nevyrovná a já doufám, že autoři zapracují na balancování zbraní. Co se ale samotného arzenálu týče, jsem relativně spokojen. Mezi útočnými puškami nalezneme zbraně jako XM4, AK-47, Krig 6, QBZ-83 a FFAR 1. Samopaly pak zastupuje zmíněná a příliš silná MP5, Milano 821, AK-74u, KSP 45 a Bullfrog (Bizon z Modern Warfare). Taktické pušky Type 63, M16, AUG a DMR 14 ocení převážně hráči s přesnou muškou. Lehké kulomety Stoner 63, RPD a M60 zase využijí ti z vás, kteří nemají rádi časté přebíjení.

Nabídku primárních zbraní uzavírá trojice odstřelovacích pušek - Pelington 703, LW3 - Tundra a M82. Sekundární zbraně se dělí na pistole (1911, Magnum, Diamatti), brokovnice (Hauer 77, Gallo SA12), raketomety (Cigma 2, RPG-7), nůž a granátomet M79. Výbava se klasicky rozděluje na taktickou (omračující granát, stimshot, kouřový granát, decoy a flashbang), smrtící (granát, C4, Semtex, Molotov a tomahawk) a polní (proximity mine, field mic, trophy system, assault pack, SAM turret, jammer a Gas Mine). Možnosti při tvorbě zaměření jsou tedy jen na vás, čemuž dopomáhají různé perky a divoké karty (Danger Close, Law Breaker, Gunfighter a Perk Greed). Z nabídky výbavy a zbraní si vybere opravdu každý a časem se zcela jistě dočkáme její rozšíření.

Tristní počet map, technický krok zpátky

V betaverzi Black Ops Cold War bylo dostupných pět map. V plné hře je jich osm, z nichž jedna je pouze rozšířením původní. Takže reálně se dá počítat se sedmi lokacemi. O jednu či dvě mapy více než bylo v betě? To je opravdu velmi, velmi málo. Je zcela jasné, že tvůrci do hry přidají nové mapy formou sezón, ale vydat takto osekanou verzi hry je pro hráče velice nemilé. Mapy se mi sice v betě líbily, ale poté, co jsem na nich strávil poslední čtyři dny, již tak spokojený nejsem. Design prostředí je průměrný a ničím nevybočuje. Snad jedinou mapou, která se mi opravdu líbí, je zasněžená Crossroads. Dalšími jsou exotický Cartel, hangár Checkmate, sklad Garrison, městské Miami, Moskva a pouštní Satellite, který vypadá také hezky.

Vizuální stránka hry je oproti loňskému Modern Warfare krokem zpátky. Chápu, že autoři cílí v multiplayeru na 60 snímků za vteřinu, pokud možno na všech platformách, ale že by se museli uchýlit k takovému downgradu? To mi příjde poněkud zvláštní. To se týká i celkového technického stavu. Mnohokrát se mi stalo, že protivníci prostě a jednoduše neregistrovali moje zásahy, a to jak z obyčejných samopalů, tak hlavně z odstřelovaček. Několikrát jsem tak měl chuť hru vypnout, což se ve výsledku také stalo. Spawnování do zad a úmrtí, zatímco jste dávno schovaní za překážkou, jsou také na denním pořádku. A ne, není to internetovým připojením. Bohužel. Autoři by se těmto problémům měli věnovat prioritně. Hlavně před spuštěním první sezóny, což také slíbili. Uvidíme, jestli svému slovu dostojí.

Zábava či frustrace?

Popravdě nevím, jak na tuto otázku odpovědět. Multiplayer v Black Ops Cold War mě baví. Rozhodně ne ale tak, jak mě baví v Modern Warfare. S první sezónou by se měla hra propojit právě s loňským titulem, a to v podobě unifikovaných levelů napříč oběma hrami a Warzone. Ještě nelámu hůl, ale nadšený rozhodně nejsem. Nevyvážené zbraně, špatný technický stav a horší grafika. Na druhou stranu přijatelnější Time To Kill a arkádovější hratelnost.

Ještě nelámu hůl, ale nadšený rozhodně nejsem.

V mých očích se ale multiplayer nového Call of Duty: Black Ops Cold War jeví jako čistý průměr. To může zvrátit pouze kvalitní obsah sezón, z nichž první startuje 10. prosince a bezproblémové propojení s Modern Warfare. Pro ty z vás, kterým loňský titul vyhovuje, nenacházím důvod ke koupi toho letošního. Tedy pokud mluvímě čistě o klasickém multiplayeru. Snad to spraví alespoň Zombie mód, ze kterého pro vás připravujeme naše dojmy.

Call of Duty

Průměrná multiplayerová střílečka, která trpí na velký nedostatek obsahu. Oproti loňskému dílu je arkádovější a má přijatelnější Time to Kill. Graficky se jedná o krok zpátky a hru trápí technické neduhy. Na druhou stranu je to stále zábava, u které můžete vypnout a pokud hrajete s kamarády, některé módy si opravdu užijete. Spokojení hráči Modern Warfare budou ale pravděpodobně zklamáni. Jestli se situace zlepší, to ukáže pouze čas a odhodlání autorů.

Střídmější Time to Kill
Arkádovitější hratelnost (na osobní preferenci)
Propojení s Modern Warfare