Zpět na článek

Diskuze: Recenze Necromunda: Hired Gun - Warhammer jako Doom

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
8. 6. 2021 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasika... W40k hry skoro nikdy nedopadnú dobre, jemne nadpriemerné veci ako Space Marine sú oslavované ako vrcholy videohernej stopy tejto značky. Čo je smutné.

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Tak Space marine je sice jen lehce nadrpůměrný ale je to jediná, jedna z mála AAA her. Právem oslavovaný je DoW 1 a DoW 2.

Sefarion

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Roky na Zing chodím a nikdy jsem neměl potřebu cokoliv komentovat, až dnes, po přečtení komentářů k této recenzi...**Martine utíkejte!**Jakmile se do světa Warhammeru ponoříte, není už cesty zpět :) Lore Warhammeru má potenciál zadupat do země každou jinou existující sérii, což doufám, že se nikdy nestane, protože ohýbání pro mainstream, by zabilo její esenci jako se to například stalo SW nebo ST. Děkuji ale ne.Recenze super a bohužel... je to jako (skoro) vždycky. Já se asi nedočkám AAAA Warhammer hry jiné, než je série Total War za niž děkuji každý den Big E.

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sefarion Space Marine je AAA hra, bohužel dalšího dílu už se ani nikdy nedočkáme

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
8. 6. 2021 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sefarion Hehe, díky za varování, určitě si to nechám až po E3

Martinrush

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako doom eternal? Ježíš tak tomu se je lepší vyhnout!Doom eternal byl skákací odpad! Doteď nemůžu pochopit jak to mohla po předchozím skvělém díle tak zvorat!

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
11. 6. 2021 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martinrush Naopak. Eternal má suverénně nejlepší combat ze všech FPS.

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
8. 6. 2021 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle hra se měla jmenovat Necromunda: Promarněná příležitost. Obrovská škoda... Doslova v každé nádherné lokaci vám bude cmunda metat do obličeje právě tuhle myšlenku. Jak napsal Martin: svět Necromundy je rozhodně hvězdou této show. Brutalistní všekovové prostředí, obří výpustě, rozžhavený kov proudí, jinde pomalu chladne na pásech, jiskry zasypávají oční zřítelnice. Neskutečná podívaná. Grafika neuráží, k tomu velmi dobře fungující soundtrack. Jenže potom vezmete do ruky první kvér, potkáte první, druhou, třetí, dvacátou skupinku ženských (z nějakého důvodu zde nepřátelé nabíhají ve zvláštních pohlavně nenamixovaných oddílech?) a celý dojem se sesype jako domeček vystavený z Mastifových exkrementů. Nikdy bych nevěřil, že zažiju tak markantní rozdíl v gunplayi. Respektive úplně přesně napsáno - rozdíl v pocitu váhy zbraně a jejího úchopu. Celou dobu jsem přemýšlel k čemu tento problém ve cmundě připodobnit a už jsem na to přišel. DOSLOVA máte pocit, že zbraň je jednolitě navařená na kus ocelové traverzy nebo přivázaná na kus klacku. Prostě postava drží zbraň jako prase kost a pohyb s ní je toporný a doslova směšný. Od úplně první vteřiny jsem měl tento dojem. Nevím zda je to bug nebo prostě neexistuje ve hře žádný POHYB ve smyslu MANIPULACE se zbraní, ale postava prostě běží s nataženou rukou, která je zakončená kvérem... V mžiku jsem se přenesl do '90 let a to mám pocit, že se i ta dvouhlavňovka medvědice (v Doom II) při chůzi aspoň pohupovala zleva doprava. U FPS mě to velmi nemile zaskočilo. Neskutečně to ničí pocit ze střelby... UI je rovno kvalitě příspěvků páně cypa. Jak jsem zmínil: nabíhající skupinky po zuby ozbrojených děvčat vs nabíhající skupinky po zuby ozbrojených chlapců. Hlavně se nepomíchat. Houby na projektily. Nulová strategie. Držet spoušť, sem tam vyslat pséka, občas se z nudy proběhnout po zdi (což je, uznávám, cool), kotvička a nebo použít dash, případně si zobnout nějaký ten zdravotní balíček. Nad to ve hře není nic. Mix zvuku je vtip. Jsem přesvědčený, že každý, kdo trochu více poslouchá muziku by do hry audio stopy namixoval lépe. Tohle mixovala paní uklízečka, když večer v kancelářích vývojářů utírala stoly. Ale! Užívám si to. Opět podtrhávám Martinova slova. Zasazení a jednotlivé lokace jsou okulahodící, level design není úplně ze zadku a člověka vyloženě táhne poznávání dalších a dalších prostředí, místností a arén vpřed. Jedno velké mínus bohužel je, že není co sbírat. Žádné collectibles. Když už si autoři dali takovou práci s prostředím, je veliká škoda, že jeho průzkum a poznávání nepodpořili nějakými útržky, deníky, případně sběrateslkými předměty apod. Ostatně absence inventáře a encyklopedie nepřátel a lore světa, v době, kdy jej má i Doom (pokud se nepletu), je trestuhodné... Inu, promarněná příležitost. Což by mohlo být většinové synonymum pro hry ze světa Warhammer 40k.

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
8. 6. 2021 05:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dohrál jsem první misi... jako atmoška je dobrá, prostředí a grafika taky dobrá ale zbytek je takovej MEH ... prostě FULL AUTO do všech... ale možná mě to baví víc než Doom eternal xD je to víc RARE ... uvidíme ke konci... zatím 6/10

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
8. 6. 2021 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaryncip dohrál jsem prvních 5 misí... atmosféra už trochu pokulhává protože to kazí stále stejní enemáci a nevýrazní bossové... někdy ty fighty trvají příliš dlouho, že už se modlíte aby byl konec a vy se mohli přesunout dále... no a je to pořád FULL AUTO ... ale musím se opakovat baví mě to víc než DOOM ... xD prostě díky grapling hooku je to lepší, rychlejší a ta atmosféra je temnější... samozřejmě doom má lepší loore a příběh a všichni se shodneme, že Necromunda je nevyužitej potenciál ale combat je prostě stejně zábavnej jako v Doomovi jen občas musíte vysypat o pár zásobníků navíc... munice je nekonečno...6/10 určitě ... takovej průser to není když doom dostával 10/10 ....

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jakožto správný fanoušek univerza 40K jsem si hru koupil v předobjednávce, třebaže jsem věděl že toto studio stojí za jinou warhammer 40K hrou a to jest Space hulk: deathwing, což byla velmi krásná a atmosférická hra, kterou při vydání trápilo neuvěřitelné množností bugů a špatný technický stav a kde tím nejvíce trpěl coop. Vzhledem k tomu, že tahle hra byla od začátku prezentována jako singleplayer věřil, jsem že tentokrát bude technický stav hry lepší. Chyba lávky. Ano technické problémy tu jsou také, při streamovaní se sekne nahrávací obrazovka, občas hra spadne, v recenzi zmíněné audio, prý už je opravené, a pár dalších drobných technických problémů. Co tu hru sráží dolů je značné množství designových chyb/ přešlapů. Prvně se asi vyjádřím k věcem zmíněným v recenzi. Osobně nemám pocit, že by mě hra nutila stále používat wallrunning a prakticky ho nepoužívám. Člověk si bohatě vystačí s double jumpem a kotvičkou. Při souboji s jedním bossem byl ten boss natolik nevýrazný, že se mi během chvíle ztratil mezi hromadou dalších mobek co se tam objevili. Co se týče převážně humanoidních nepřátel, tak tohle odpovídá předloze a i když jsou ve warhammeru další rasy/mutanti/démoni a další věci, tak zasazením do úlohového města odpovídá tomu, že na nic moji jiného než lidi člověk nenarazí. Kde se zase nedrží předlohy jsou zbraně, specificky třeba boltery a jejich modovatelnost nebo to, že normální člověk z nich není schopen střílet protože zpětný ráz by mu utrhl ruce. Dále je tu pak spousta dalších designových chyb a rozhodnutí. To že hra mi přišla dost těžká a člověk vydrží pár ran za to nepřátelé toho vydrží neskutečně hodně beru. Hra je těžká, ale to že se nepřátele leckdy spawnují donekonečna a často hráči za zády je fakt špatné. Stejně jako absence možnosti najít lékárničky ve hře, byť může najít stipacky. Ano, dejme tomu hra je těžká. Ale když člověk použije všechny lékárničky, všechny stimpacky, pak umře a po načtení nemá žádný je fakt zlé. Další chybka je, že dá namapovat na klávesy všechny schopnosti, zbraně atd, ale není možné si namapovat lékárničku. Úplně tragická je pak side mise, kdy člověk má zabrat několik lokací, které se navíc zabírají docela dlouho a u toho se na něj valí nepřátele ze všech stran a on musí stát na místě bez možnosti krytu. Další chybou je nemožnost si při nákupu vybavení možnost doplnit munici a nutnost tak spoléhat na co člověk najde, byť je toho k najití docela dost a větší problémy to člověku nezpůsobuje. Je toho tolik, že nevím jestli jsem zmínil všechno. A, ano soustředil jsem se na ty negativní věci, a ano ta hra má i spoustu pozitiv. Víceméně souhlasím s hodnocením recenze a jako fanoušek warhammeru 40K přičítám bod k dobru.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
7. 6. 2021 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wieser Díky moc za zajímavé doplnění, čím dál víc mám chuť se do toho lore nějak víc ponořit (pobavil mě třeba nápad s utržením rukou od zpětného rázu zbraně). Co by bylo ideální, když pominu přímo deskovou hru? Jsou třeba nějaké vhodné knihy nebo dokonce filmy?

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Nah, už jsem to měl skoro celý napsaný a zavřel jsem si prohlížeč. Tak znovu. Bolter by se technicky klasikoval jako automatický raketomet, po výstřelu v se náboji zažehne raketové palivo a po penetraci cíle dochází k explozi náboje a naprosto devastujícímu poškození. Zjednoušeně řečeno. Ta zbraň by měla takový zpětný ráz že pro normálního člověka by bylo nemožné ji používat. Opět zjednodušeně řečeno. Jsou tu nějaké výjimky jako bolt pistol, ale není teď nutné zacházet do podrobností. Drobná korekce, warhammer nevychází z deskové hry, ale z takzvaného table topu, potažmo wargamingu jakožto hra s modely/miniaturami. Ano, časem vznikly i vyložené deskové hry jako třeba Space hulk, vyšla pak i pc verze. Já osobně se tomuhle taky nevěnuji. Modely jsou drahé a já jsem moc levý na to abych ještě barvil a to nemluvím o shánění lidí na hraní. Ale to je jen detail. K filmům. Ano, je, Jeden, Hodně špatný. Někdo ho má rád někdo ne. Fanoušek warhammeru by ho asi vidět měl, ale pokud ne, o nic zásadního nepřijde. Film se jmenuje Ultramarines podle stejnojmenné kapituly space marináků. Jinak je hodně hodně fan made filmečků, ale většinou jsou velmi krátké. Co se týče knížek, tam je to podstatně složitější. Vyšla jich už asi miliarda a ne nejsem daleko od pravdy a pořád vycházejí nové. V češtině jich vyšla slušná řádka a pořád vycházejí další, ale z celkového počtu je to jen zlomek. Také dost záleží na tom co člověka baví, jestli chce číst o dvoumetrových super lidech, kteří jsou doslova stroje na zabíjení nebo o obyčejných gardistech, jejichž životnost je zhruba stejně dlouhá jako doba než napíšu tady ten příspěvek, už podruhé. Někomu je to jedno a čte všechno někoho baví třeba jen ta garda a podobně, protože je to takové lidštější než ti space marines. U space marines se dá začít u serie o Ragrarovi. A nebo se do toho opřít a pustit se do Horova kacířství, serie co má přes 50 dílů a stále vychází další, v češtině jich je asi 7. Někoho ta serie nebaví, protože se neodehrává se 40K ale ve 30K, ale já bych ji rozhodně doporučil, protože člověk detailně pozná jednotlivé kapituly space marines. Ale jak jsem říkal někoho space marines nemusí tolik bavit. A ta serie to bere hodně zeširoka a celkově se zaobírá Horovou herezí, tedy tím co se odehrálo před 40K. Sama 40k se hodně letech příběhové stagnace posunula, ergko vychází další knížky a prostě všechno. Pokud by člověk chtěl číst o gardě, tak třeba serie Gauntovi duchové. Další varianta je si prostě přečíst různé wikipedie, kde je všechno relativně popsáno a uceleno. Minimálně nějakou časovou linku toho univerza. Protože různé příběhy a podobně se taky objevují v ruleboocích k těch modelům. A těch rulebooku je taky požehnaně. Ale wiki právě svoje informace čerpaji i z těch rulebooků. Jinak vyšla i warhammer verze dračího doupěte. Nic moc už mě teď zrovna nenapadá, i když toho bude ještě dost. Na jednu stranu svět warhammeru není pro každého, je to temné kruté místo, kde vládne fanatismus, dystopie, lidé umírají po milionech a v případě potřeby není problém odpálit celou planetu. Zároveň je to univerzum tak neuvěřitelné široké a pestré, zabírá celou galixii, takže si v něm najde každý to svoje, protože je v něm úplně všechno. Hlavně válka. Iin the grim darkness of the far future there is only war

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
8. 6. 2021 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wieser Wow, díky moc za perfektní odpověď, hádám risknu ten film 💀

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Jak říkám, za jedno zkouknutí stojí a v blue ray kvalitě vypadá i znatelně lépe než kdysi vyšel. Ale jako nakouknutí do toho světa možná může sloužit, ale rozhodně ne k tomu aby se člověk do nějak více ponořil, na to je příběh toho filmu až příliš plochý.

MisaNuff

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel Před půl rokem jsem měl podobnou myšlenku, YT je samozřejmě také skvělý zdroj, naprosto doporučuju kanál od Luetin09, nejlepší začít historií, tedy The Emperor of Man, Rise of Humanity. A pak pokračovat dále. Po prvních videích má člověk jakous takous představu a může se vydat na knihy. Z her doporučuji Wh40k Inquisitor: Martyr. První "diablovka", kde jsem sledoval příběh.

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MisaNuff Tak ono není potřeba chodit na daleko i v českých luzích a hájích je poměrně dost kanálů zabívající se warhakmmer tematikou. Xmatilux, Imperiální pravda, Warboss Dreg, Vox Imperialis, Adeptus Divinitatus. Rozhodně je tedy z čeho vybírat. Martyr je skvělá hra, která při vydání nepatřila zrovna k nejlepším, ale dostávalo se ji i nádále náležité péče a dneska je to velmi dobrá hra. Má zajimavý příběh a dobrou atmosféru. Další hodně dobrou hrou je Warhammer 40K: Mechanicus. Tahovka se dobrou atmosférou a hratelností. Jinak obeceně se dá říct že v posledních letech 99,9% warhammer her trpí stejným problémem. Dělají je fanoučci co mají ten zápal, ale chybí jim peníze a lidská síla na to aby udělali nějakou pořádnou AAA hru. Což byl dokonalý příklad u Space Hulk: Deathwing. Krásná atmosféra a všechno, ale technický stav bída a děs. Proto i když v poslední době vzniká dost warhammer her, tak jsou to povětšinou tahovky, protože jejich výroba je levnější a jednoduší. A celkově jsou to indie tituly s různou úrovní kvality

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
8. 6. 2021 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wieser Moc děkuju za všechny tipy, opravdu jsem dostal chuť pořádně se do toho světa ponořit 👌

patasde

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel rozhodně nezačínat filmem Ultramarines to je děs běs hrůza ještě teď z toho mám noční můry spíš začít knihama Ragnar serie je super do začátku a pokud se bude líbit tak je spousta dalších serií :) já osobně mám strašne rád serii Gauntovi duchové

wieser

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@patasde Tak zase bych ten film nehodnotil, ano je hrozný, ale že bych z toho měl noční můry to zase ne. Na jedno shlédnutí je to tak nějak fajn, ale pokud ho člověk neuvidí, tak v zásadě o nic nepříjde. Jak Ragrar, tak Gauntovi duchové jsou dobré serie, byť v obou jsou nějaké kraviny ohledně lore. Ale jak jsem říkal, znám lidi, které knížky o space marinech nebaví a čtou jenom gardu a podobně,

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 6. 2021 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za parádní recenzi pod kterou bych se na místě podepsal. Souhlasím naprosto se vším, i když nerad a se smutkem. Stále vstřebávám tu pachuť zklamání ze hry, která mě v prvních misích tak nádherně namlsala a pak cynicky sežvýkala a odkopla. Já jí ale nakonec v deváté kapitole udělal to samé.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
7. 6. 2021 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Repry Díky za přečtení a pochvalu. Já si hru v rámci možností užil až do konce (i když tedy u jednoho bosse v poslední misi jsem s tím málem seknul, jelikož ty jeho mechaniky jsou vyloženě divně telegrafované) a hrozně se mi líbil ten svět, lokace a lore. Ona to je budgetová hra za nižší cenu a nebýt těch technických problémů, mohla to být fajn odreagovávačka. Takhle z toho ale mám opravdu dokonale smíšené pocity.

Repry
Repry
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
7. 6. 2021 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel "Dokonale smíšené pocity." To hru vystihuje naprosto přesně. Ale když si vzpomenu cca na první hodinu hraní, musím zatlačit slzu, protože to vypadalo na další metalový doomovský nářez. O to víc mrzí finální výsledek.

Reklama
Reklama