Recenze Strange Brigade - průměrná dovolená v Egyptě
Strange Brigade Recenze Recenze Strange Brigade - průměrná dovolená v Egyptě

Recenze Strange Brigade - průměrná dovolená v Egyptě

Yurris CZ

Yurris CZ

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Od lesíků až k pyramidám v dobrodružství o záchranu světa.

Reklama

Zkušení tvůrci ze studia Rebellion mají na kontě oblíbenou sniperskou sérii Sniper Elite či hororovou survival trilogii Zombie Army. Hrůzy druhé světové války nyní měníme za výlet do Egypta, ale i do první poloviny minulého století. S partou nebojácných hrdinů se pokusíme rozplést jedno mýtické tajemství. Je titul Strange Brigade základním kamenem nové série nebo jen další kooperativní hra, která se ztratí v šedi?

  • Vychází na: PlayStation 4 (testovaná verze), Xbox One a PC
  • Datum vydání: 28. srpna 2018
  • Žánr: Kooperativní akce ze třetí osoby
  • Česká lokalizace: Ne

(Ne)ohrožená parta čelí nebezpečí

Píší se 30. léta minulého století, parta odlišných hrdinů balí kufry a vyráží vzducholodí z Anglie směr rozpálený Egypt. Nejdříve se podíváme do režimu kampaně, příběh se skládá z celkem osmi misí a na začátku každého dobrodružství je na výběr (zatím) ze čtyř postav. První na seznamu je Malangu Rushida, ochránkyně svého afrického kmene před hrozbami vyšší moci. Druhou ženou je nebojácná Angličanka do nepohody Gracie Braithwaite, která se dostala do podvědomí Strange Brigade, když podpálila démonskou továrnu na výrobu lidských převleků. Za muže zde máme profesora Archimeda de Quinceyho, jenž vyměnil lov pokladů za záchranu světa. Čtveřici uzavírá zkušený střelec Frank Fairburne, motivován spíše penězi než patriotismem.

O pestrosti naší posádky není pochyb, koneckonců samotný název hry "Strange Brigade" to vystihuje dokonale. Za jakým účelem se vůbec dala ta naše "podivná brigáda" dohromady? Nejedná se o nic menšího než o záchranu celičkého světa. Vrháme se tedy do příběhově neoslnivého dobrodružství, kde musíme za každou cenu zastavit samozvanou královnu egyptského podsvětí Seteki. Nebude to samozřejmě tak jednoduché, Seteki má pod palcem širokou škálu monster a kouzel.

Kolovrátek a cesta za pyramidami

Téměř každá mise začíná totožně, po skromné černobílé cutscéně se s padákem vrháme do jedné z lokací, kde na nás čeká jasný úkol. Celá kampaňová část se řídí heslem najdi-prozkoumej-znič. Po probití se tunami nepřátel se dostáváme do cílové destinace, kde tu a tam čeká nějaký ten boss, ale hlavně "schránka s dušemi." Zmiňovanou schránku je třeba zničit, abychom oslabili moc Seteki. Takhle to funguje až do samotného finále.

Po prvních asi třech misích jsem si říkal, že v následujícím dobrodružství bude něco jiného, něco, co by vymazalo tu zatracenou stereotypnost. S tímto nesplněným přáním v hlavě jsem se probojovával hordami enemáků až k finálním titulkům. Jedinou motivací pro dohrání příběhu bylo spatřit onu bájnou Seteki a vidět nějaké ty pyramidy, když už jsme v tom Egyptě...

Ve dvou a více se to lépe táhne

Několik misí jsem absolvoval sám, to opravdu nešlo. Přirovnal bych to ke střelbě na prázdnou bránu. Ale to samozřejmě není chyba hry, navíc když je primárně kooperativní. Pokud se ale chystáte na sólo dobrodružství, zemřete spíše nudou než na přesný zásah od jednoho z házečů oštěpů. Nemáte-li kamaráda, který by s vámi zachraňoval svět, nezoufejte. Strange Brigade nabízí i vyhledávač her, který vás k někomu vždy připojí.

Ale zpět k mé cestě skrze Egypt, po několika zmiňovaných misích mi na pomoc do hry přispěchal kolega Jakub. Prvních až několik desítek minut jsem si připadal jako v úplně jiné hře, užitečný parťák celý gameplay nabil pozitivní energií. Řešení hádanek ve dvou bylo mnohem zábavnější, přerozdělování zástupů nepřátel střídaly až infarktové momenty, kdy jeden z nás měl poslední milimetr životů. Nic však netrvá věčně, nadšení po pár misích opět vystřídal stereotyp.

Krásné kulisy skrývají smrt

Co se hře musí opravdu vypíchnout je prostředí. Rokle plné zeleně skrývající rozpadlé pozůstatky prvních civilizací, detailně zpracované hrobky a monumenty, které by dnes jistě polapily spoustu blesků z fotoaparátů. Je libo pocit stísnění? Prosím. Během cesty jsem se vrhl i do strastiplných jeskyní, kde se dalo narazit i na opuštěný vrak pirátské lodi. Po opětovném návratu na povrch se mi naskytlo několik epických výhledů a dostalo se konečně taky na pyramidy.

Tvůrcům se také musí nechat kreativita u navrhování nepřátel. Zprvu se protloukáte obyčejnými nemrtvými a mumiemi, pak přijdou na scénu škorpioni či rychlí Ghoulové. Náročnost se pomalu zvyšuje, hlavně s příchodem minotaurů a nebezpečných válečných šampiónů. Cestu za záchranou světa mi zkřížili i oštítovaní bojovníci armády, která povstala díky hněvu Seteki. Ve zmiňovaných jeskyních jsem narazil i na piráty, z nichž se po pár výstřelech stala jen hromádka kostí.

Arzenál i s amuletem

Co se týče výběru zbraní, nezáleží, za koho zrovna máte chuť hrát, u každé z postav je možné mít třeba stejnou pušku či cokoliv jiného. Na výběr je celkem jedenáct primárních zbraní, osobně jsem sáhl po opakovacích puškách, ale ve výběru jsou i brokovnice a samopaly. V sekundárních zbraních lze vybírat ze tří pistolí a revolveru. Když jde opravdu do tuhého nebo je na jednom místě velké množství krvežíznivých nepřátel, hodí se nějaké ta výbušnina. Volit lze mezi dynamitem, granátem nebo třeba nášlapnou minou.

Pokud chcete ušetřit nějaký ten náboj, stačí se rozhlédnout. Téměř v každé lokaci se nachází počet pastí, které už udělají své. Jedná se o klasické výbušné sudy, rotující břitvy, krápníky v jeskyních nebo houpající se sekery.

„Jistě zamrzí nulová úprava postav."

Postavy se kromě vzhledu a hlášek liší pouze v amuletu. Amulet nabíjíte z duší zabitých nepřátel, poté co je amulet plně nabitý, jej aktivujete a vysrší z něj energie, která různými způsoby nelítostně zabije okolní nepřátele. Buď amulet vyloudí tlakovou vlnu, nebo si třeba omotáte nejbližší mumii provazem z duší a s následnou explozí ji hodíte do davu nic netušících monster.

Jistě zamrzí nulová úprava postav, zkrátka jsem na své postavě nemohl upravit ani knoflík či si ji nějak, alespoň vzhledově, přizpůsobit. Zbraně naopak vylepšovat jdou pomocí drahokamů, které najdete v průběhu hry.

Hádanky, truhlice a humor

Každá z lokací je doslova protkaná hádankami a hlavolamy. Řešení není kdovíjak náročné, občas se stačí jen pořádně rozhlédnout po okolí a naleznete odpověď. Ve hře se nachází hned několik druhů puzzlů, spojování konců hada, správná kombinace hieroglyfů nebo přesně namířený světelný krystal. Odměnou za vyřešení je buď herní sběratelský předmět, tučná odměna v podobě mincí, upgradů na zbraně nebo prosté otevření cesty pro pokračování v příběhu.

Příběhem provází vypravěč s typickým britským přízvukem a jeho vtípkům nelze utéct. Například když jsem nechal hru běžet a vyřizoval jsem něco na mobilu, vypravěč mě upozornil, že hra jde dokonce i pozastavit. Ke všemu má co říct a sem tam utrousí i nějakou tu radu.

Kdo nemá ani trochu čisté svědomí se může ve hře i leknout, sem tam na mě vyskočila mumie přišpendlená na kus dřeva, celý "jumpscare" byl doplněný vydatným udeřením do levé části kláves na pianu. S kamennou tváří jsem nebožtíka obešel a pokračoval dál. Hlavou mi však stále vrtá, zda tvůrci zmiňované lekačky mysleli vážně nebo jen jako vtip.

Neutečeš!

Po zdárném zdolání příběhu mi zbyly tři možnosti. Buď si příběh zajet znova, vše vysbírat a vylepšit si skóre nebo spustit režim "Score Attack," kde se v jednotlivých misích zase jen vylepšuje skóre, anebo se pustit do survival režimu "Horde." Bez okolků jsem zvolil třetí možnost.

„Režim hordy se opravdu povedl a strčí do kapsy bez problému celou kampaň."

Na výběr je hned ze čtyř různorodých lokací, s kolegou jsme zvolili temné jeskyně. Začíná se pouze s pistolí v ruce a hraje se klasicky na vlny, mezi kterými máte čas na sesbírání munice či vylepšení a zakoupení zbraní. Rozjezd je procházka růžovým sadem, později se to ovšem rychle změní. Po aréně se nachází čtveřice zlatých dveří, za nimiž jsou další mince a upgrady.

Po pár infarktových stavech a dvou hodinách intenzivního hraní jsme konečně dosáhli finálního patnáctého kola, přičemž jsme oba měli na kontě přes tisícovku zabitých nepřátel. Režim hordy se opravdu povedl a strčí do kapsy bez problému celou kampaň.

Není to ale málo? Je! Desítky hodin ve Strange Brigade zkrátka neutopíte a pokud nepatříte mezi naháněče osobních rekordů a stoprocentního checklistu, znovuhratelnost je pro vás nulová. Víc toho hra bohužel nenabízí.

PlayStation 4 a Xbox One verze Strange Brigade můžete koupit na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2018.

Strange Brigade
PlayStation PlayStation 4
Windows PC
Xbox Xbox One

Verdikt

Strange Brigade nabízí povedené kooperativní vyžití a boj s hordami různorodých nepřátel, je však dosti cítit pachuť nudného příběhu a stereotypu. Rovněž zamrzí i málo využitý herní potenciál. Snad budoucí výprava za záchranou světa bude alespoň o stupínek lepší.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

povedená kooperace
prostředí
rozmanitost nepřátel
hádanky a vtípky
režim Horde
plochý příběh
značná stereotypnost
málo herních režimů
nemožnost úpravy postavy
malá motivace pro znovuhratelnost
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama