Recenze Triangle Strategy - takřka dokonalý konflikt
Triangle Strategy Recenze Recenze Triangle Strategy - takřka dokonalý konflikt

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

2

Když se jeden národ, věrný králi, odmítne vzdát.

Asi před rokem oznámil Square Enix novou hru s pracovním názvem Project Triangle Strategy s tím, že by měla vyjít někdy v roce 2022. Relativně rychle bylo datum vydání upřesněno a z názvu zmizel onen “project”. Podle prvních informací to vypadalo, že nás čeká další tuctová pixel artová strategie, ale studio Ardtink na kontinentu Norzelia rozehrálo trošku komplexnější boj tří království o ubývající zdroje soli a železa, který se neomezuje pouze na konflikt samotný, protože hru samotnou ozvláštnilo několika zajímavými vložkami.

• Platforma: Switch
  • Datum vydání: 4. března 2022
  • Výrobce: Artdink, Square Enix
  • Distribuce: Square Enix, Nintendo
  • Žánr: turn-based strategie
  • Dat ke stažení: 6,3GB
  • Herní doba: 30 - 50 hodin
  • Přístupnost: 12+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 1 499 Kč

Narušení rovnováhy

Příběh hry Triangle Strategy jsem nastínil již v předchozím preview, tak jen krátce. Vaše alter ego v podobě Serenoy Wolfforta, který je zároveň dědicem rodu Wolffortů, si do své země z vedlejšího království přiváží mladou snoubenku Fredericu Aesfrost, ale veškeré přípravy na svatbu zastavují zdravotní problémy otce Serenoy. Záhy navíc zjišťujete, že se jedná jen o “drobnost”, protože se nedobrovolně ocitáte ve složitém spiknutí, ve kterém jde právě o dva hlavní zdroje kontinentu a které má kořeny v minulosti.

Lidé umírají způsobem, který se nebojím přirovnat ke Hře o trůny.

Po hrozné válce o sůl a železo, která se odehrála před několika staletími, se spolu rozhodly království spolupracovat a zajistit si prosperitu, přátelské jednání a také sdílení nerostného bohatství každého z národů. V zákulisí zdánlivé pohody ale stále panovalo napětí, které teď vyeskalovalo v ozbrojený konflikt.

Když se podíváte na trailer a na screenshoty kolem, možná si řeknete, že takto nemůže vypadat hra s vážným příběhem. Uznávám, že na první pohled se to může zdát, ale opak je pravdou. Lidé umírají způsobem, který se nebojím přirovnat ke Hře o trůny a ať už uděláte vše, co je ve vašich silách, nemusí to být dost, protože jedním zásadním činem vezme křehká rovnováha mezi třemi královstvími Glenbrook, Aesfrost a Hyzante, za své a rozjede se kolotoč událostí, díky kterým Serenoa velmi rychle dospěje. Naštěstí nebude na zvládnutí problémů úplně sám.

Dobrý rádce nad zlato

Jedním ze základních herních mechanismů, který v Triangle Strategy hraje velmi významnou roli, a má vliv na přesvědčení Serenoy, jsou dialogové otázky. V určitých významných bodech zvratu se vás budou NPC ptát, jak budete dále řešit pomoc lidu Norzelie a jak budete postupovat v politických sporech. Každé toto rozhodnutí dále buduje pověst vaší postavy a vaše přesvědčení. Oproti jiným hrám ale skutečně nejde pouze o kosmetickou funkci, díky které se máte cítit “dobře”, ale vše co zvolíte, má později neuvěřitelnou sílu. Nejvíc v době, kdy vy a vaši společníci musíte udělat nějaké důležité rozhodnutí.

Doporučuji bedlivě sledovat názory komorníka Benedicta Pascala, který slouží rodu Wolffortů od mládí. Jde o velmi dobrého politického i vojenského stratéga, který sice působí velmi chladně, ale vždy mu jde primárně o dobro rodu. Druhým takovým “hlasem” hry Triangle Strategy je Roland Glenbrook. Kromě toho, že jde o blízkého přítele Serenoy, je to také druhý korunní princ království Glenbrook. Jedná sice odvážně a často horlivě, ale je také frustrovaný nastalou situací a i když jde o horkou hlavu, často s ním budete souhlasit.

Komu ve finále budete naslouchat je na vás, ale ne vždy budete souhlasit s názory postavy, která vám je sympatická, se kterou chcete být vnitřně zadobře. Velmi často se ve mně vnitřně bily dva názory. Dát za pravdu svému oblíbenci nebo zvolit tu, podle mne, nejlepší cestu.

Každé rozhodnutí dále buduje pověst vaší postavy a vaše přesvědčení.

Časem tedy dospěje hlavní linie příběhu k důležitým rozhodnutím a každý člen vaší skupiny bude mít jeden hlas. Hlavní roli bude mít vaše přesvědčení a také informace, které jste cestou nasbírali. Pokud jste se nenechali zlákat rychlým vyřešením konfliktu a projeli si všechny nepovinné dialogy a mluvili se všemi postavami, budete mít dostatek znalostí, které jsou základem vašich argumentů. Před hlasováním si můžete se všemi promluvit a pokusit se změnit jejich názor a dobrat se tak konkrétnímu výsledku. Je příjemné pozorovat, když všichni stojí za vámi, ale samozřejmě jsem narazil i na opak a kamarádi se nakonec shodli a přehlasovali mne. Zklamání se ale záhy ukázalo jako správné rozhodnutí.

Klíčem je pochopit, o co tady jde

Vaše přesvědčení a možnost volby je opravdu zajímavý přístup k prezentaci příběhu. Jakmile je začnete brát vážně a sledovat vedlejší minipříběhy, přijde vám každý kout tohoto světa důležitý pro celkové pochopení politického napětí a vazeb mezi jednotlivými národy. Navíc je tady obrovský potenciál k opětovnému hraní Triangle Strategy, protože následné větvení příběhu je opravdu obrovské.

Trošku mne zarazilo, že na taktickou strategii dochází k bitvám opravdu jen občas. Alespoň ze začátku, i když jejich frekvence podle mne není až do konce úplně velká. Ze začátku se hra více soustředí na budování atmosféry a pochopení situace, což vám ale nevadí, protože vizuální prezentace v HD-2D je naprosto nádherná a dabing je jak v japonštině, tak i v angličtině, uvěřitelný. Hlavně angličtina u podobných her působí, jakoby dabéři schválně přehrávali.

Bitvy naštěstí neustále nabírají na frekvenci a také na obtížnosti.

Bitvy naštěstí neustále nabírají na frekvenci a také na obtížnosti. Najednou v nich ovládáte mnoho různorodých postav, strategicky přesouváte své kamarády/figurky tak, abyste nejlépe zaútočili na své protivníky a hlavně využíváte své zbraně v kombinaci s terénem ve svůj prospěch.

Všichni mají individuální schopnosti. Takže výběr postav, které do boje nasadíte, hodně závisí nejen na vašem herním stylu a slabých vlastnostech vašich protivníků, ale také na zmíněném terénu. Mezi spojenci najdete klasické vojáky, mágy, jízdu, ale i lučištníky sedlající obří orly, záškodníky, ale i kombinaci obojího. Na své cestě díky vedlejším příběhům narazíte na mnoho dalších přátel. Za mne to byla healerka na koni Hossabara a dívka s balónky Piccoletta.

Bitva nabízí i další zajímavé možnosti, protože můžete získat výhodu útokem z vyšší polohy, bodnutím do zad nebo obklíčením protivníků a následným útokem z obou stran, což vašim přátelům umožní provést sekundární útok z opačné strany. Za úspěšné používání pokročilých bojových technik dostanete také body slávy, což je zdroj, který potřebujete k nákupu určitých předmětů, které můžete získat pouze bitvou. Soubojový systém Triangle Strategy je takřka dokonalý a skutečnost, že vás nepřímo nutí využívat výhodnější taktiku, je jen třešničkou na dortu.

Každou postavě můžete vylepšit několik statistik, které se ale liší. Někomu tak můžete přidat pár bodů do útoku, obrany, rychlosti, ale jiným zase posílit magii nebo štěstí. Každého ale můžete posunout o úroveň výš, čímž se naučí nové schopnosti a později dostanete šanci změnit jim povolání a ještě více jim rozšířit schopnosti a statistiky. Všechny postavy ale mají dostatek hloubky, takže si není problém vytvořit s každou osobní vztah.

Kostičky neznamenají Minecraft

Krásné HD prostředí Triangle Strategy v kombinaci s nádhernými efekty kouzel jen podtrhuje celkovou atmosféru. Z toho důvodu mi lehce vadily postavy, prezentované v pixel artovém stylu. Díky tomu jsem se bohužel v těch nejvypjatějších momentech neubránil záchvatu smíchu. Navíc když je každá z důležitých postav na své kartě vykreslena nádherně a velmi detailně. Artworky bych ale doporučoval lehce ignorovat, protože dost hodně odhalují přesvědčení, s jakým daný jedinec jedná.

Krásné HD prostředí Triangle Strategy v kombinaci s nádhernými efekty kouzel jen podtrhuje celkovou atmosféru.

Příběh hry vás neustále pohání dopředu a chvil, kdy byste si mohli odpočinout není moc. Vlastně si můžete odskočit pouze na své vlastní tábořiště, kde jsou různí obchodníci, ale časem si tento tábor získá nové postavy a můžete se pustit i do tréninkových bitev a zdokonalit svůj herní styl. Nebo utratit získané zdroje za nové vybavení, vylepšit své statistiky. Nebo si prostě projít všechny informace, které jste dosud získali. Textů je totiž ve hře opravdu hodně.

Triangle Strategy byla často přirovnávána k nástupci Octopath Traveler, což nemohu posoudit, hru jsem nehrál, ale pokud máte rádi opravdu kvalitní propracované strategie s příběhem, který není šitý horkou jehlou, jde o hru určenou přímo pro vás. Já osobně mám pocit, jako bych v tomto světě uvízl na několik let, protože na desítky hodin strávených konfliktem v Triangle Strategy jen tak nezapomenu.

Triangle Strategy

Na Triangle Strategy najdete opravdu hodně toho, co se vám bude líbit. Třeba velmi dobře zkomponovaná a zakomponovaná hudba, dodávající hře skutečnou váhu, ohromující vizuální stránka a akce, která s časem nabírá na obrátkách. Neříkám, že země Norzelia nemá nemá své háčky, ale pokud budete chtít nastolit pořádek v království pomocí neuvěřitelně propracovaných taktických bitev, jde o jednoznačně dobrou volbu.

propracovaný příběh
takřka dokonalý soubojový systém
hloubka postav