Remnant 2 dá na PC zabrat i těm nejvýkonnějším grafickým kartám
Remnant 2 Novinka Remnant 2 dá na PC zabrat i těm nejvýkonnějším grafickým kartám

Remnant 2 dá na PC zabrat i těm nejvýkonnějším grafickým kartám

Jan Urbančík

Jan Urbančík

19
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Upscaling je podle vývojářů nutnost, klíčovou roli hraje i na konzolích.

Reklama

Právě dnes vyšla 3rd person střílečka Remnant 2, pokračování Remnant: From the Ashes z roku 2019. Titul se těší kladnému přijetí, ale bez problémů se samozřejmě neobešel. Jedním z těch nejvýraznějších je optimalizace, a to především na PC. YouTuber Daniel Owen Remnant 2 vyzkoušel s různými kusy hardwaru a výsledky nebyly zrovna uspokojivé.

Jednak se ukázalo, že budete potřebovat poměrně rychlý procesor, jinak vás čeká řada nepříjemných záseků. Především je ale hra velmi náročná na grafickou kartu. Na RTX 2060, jež je uvedena jako doporučené GPU, hra ve FullHD na střední nastavení kvality dosahuje frame ratu okolo 35 FPS. Abyste měli vytoužených 60 snímků za sekundu, je potřeba použít DLSS na režim Performance, což je v tomhle případě upscale z 540p. Pokud si chcete zahrát na nativní FullHD s Ultra detaily, budete potřebovat alespoň RTX 3080.

A co dovede aktuálně nejvýkonnější grafická karta na trhu v podobě RTX 4090? V nativním 1440p okolo 70 FPS, ve 4K pak přibližně 40 snímků za sekundu. I zde tedy budete potřebovat upscaling.

K optimalizaci se vyjádřili i sami vývojáři v příspěvku na Redditu, kde uvedli, že hru vyvinuli s ohledem na upscaling, který je pro hraní v podstatě nutností. Pozitivní je, že máte alespoň opravdu na výběr. Ve hře je k dispozici DLSS od Nvidie, FSR od AMD i XeSS od Intelu. Kromě DLSS upscalingu navíc titul nabízí také generování snímků.

Pro hráče na konzolích (hra vyšla pouze na ty aktuální, tedy PlayStation 5 a Xbox Series X|S) se postaralo o technické video Digital Foundry, konkrétně Oliver Mackenzie. Vizuál podle něj v některých místech sice trochu pokulhává, ale celkově hra vypadá opravdu pěkně. Jde mimochodem o jeden z prvních titulů postavených na Unreal Enginu 5. Zatímco Layers of Fear ale využívalo pouze technologii Lumen, u Remnant 2 je to zase jen Nanite, který umožňuje vysokou úroveň detailů za co nejmenší ztráty výkonu.

Na konzolích najdete celkem tři režimy: Quality, Balanced a Performance. Ten první míří na 30 FPS v rozlišení 1440p a s vyšším grafickým nastavením. Obraz se nicméně upscaluje přibližně z 1296p (pravděpodobně pomocí TSR od Epicu). Balanced cílí na 60 FPS a nižší grafické nastavení, ale stejné cílové rozlišení, přičemž interně se hra renderuje okolo 792p. Performance režim má podobné vlastnosti jako Balanced, ale upscale je ještě agresivnější, konkrétně ze 720p. Zároveň tento režim vypíná V-Sync, což způsobuje nepříjemný tearing obrazu, který nezmizí ani po aktivování VRR. Výhoda Performance režimu je odemčený frame rate při 120 Hz, ale z nějakého důvodu pouze na Xboxu Series X. Series S má pak jediný režim, jenž cílí na FullHD (upscale ze 900p) a 30 FPS.

Výkon každopádně není ideální, ani jeden z režimů není úplně stabilní. Lépe je na tom v tomto ohledu Quality mód, jenž 30 FPS relativně drží, ale i tam mohou být propady. Balanced režim dokáže být silně variabilní, od stabilních 60 FPS až po silné propady k 50, 40 či i méně snímků za sekundu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama