Zpět na článek

Diskuze: Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Daniel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám obě konzole, a většinou mi XSX verze her připadají graficky lepší a vyladěnější, a černá i na OLED obrazovce na PS5 nebývá vždy černá. Ovšem nadcházející PS VR 2 verze je nyní jasná volba pro PS5.

Tugitan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zahrál jsem demo na pracovním laptopu HP ZBook Studio G3 (CPU i7-6700HQ ; GPU NVIDIA Quadro M1000M).optimalizaceVhodnou konfigurací je i na takovém stroji možno dosáhnout 60 FPS a zároveň mít celkem ucházející nerozmazaný vizuál (pochopitelně téměř vše nastaveno na low; pár prvků na medium). Podle mě je optimalizace hry pro slabší HW výborná a CAPCOM zaslouží pochvalu.ovládáníK ovládání používám klávesnici+myš. Pocit z ovládání je typicky "RE Engine plovoucí". U RE2Remake to díky pomalejšímu tempu hry příliš nevadilo. Zde u akčnějšíhoRE4Remake je to občas nepříjemné. Avatar má totiž při běhání tendenci podivně zpomaleně reagovat na pohyb myši, takže sem tam vy sice kamerou koukáte na místo kam má avatar zatočit, ten ale takovou zatáčku díky tomu divnému zpoždění "nevytočí" včas a místo do cíleného vchodu/uličky naběhne nosem do překážky kousek za daným vchodem/uličkou. Dá se na to zvyknout a předvídat to, ale není to příjemné. Ovládání střelby je podle mě fajn. Jsem rád a líbí se mi, že zůstal zachován weapon sway. Do survival shooter hororu podle mě taková mechanika určitě patří. Je též potřeba pochválit možnost vynucení přebíjení separátní klávesou. Když během akce zapomente přebít a pak najednou naprázdno "cvaknete" kohoutem, tak to rozhodně přidává atmosféru,hratelnostHratelnost je míň akční a víc hororová, než u originálu. Nůž má omezenou výdrž, takže špatným resource managementem se lze dostat do situace, kdy jste totálně bezbranní a pomůže jen reload z nejbližšího checkpointu. Já osobně toto vítám a líbí se mi to, nicméně z hlediska obecného game designu to asi není úplně fajn. Zdejší "crimson heads" (znovuoživlí nepřátelé s přeraženým krkem) téměř nereagují na standardní útoky pistolí / nožem. Nemám rád tyhle "tankovací" designy nepřátel. Originál toto měl vyřešené líp - znovuoživlí nepřátelé na zásahy stále reagovali normálně, ale měli viditelného parazita, který dokázal autonomně útočit. Díky tomu originál držel určitou konzistenci reakcí. Nepřátele bylo stále možno ochromit anebo srazit, ale bylo potřeba dávat pozor na útoky parazita. Zde v RE4Remake se jedná o nudného tanka - prostě jde a jde a ignoruje téměř veškeré útoky, které ho ještě před okamžikem dokázaly zpomalit/zastavit. Když mu nestihnete vyčerpat HP než k vám dojde (a to se v interiérech stane snadno), tak vás 100% zraní. Parry mechanika je fajn novinka. Trošku se díky ní mění pocit z boje (víc reaktivní, méně iniciativy), ale při běžném boji není povinnost ji využívat; nedává žádné přesílené výhody oproti inicitivnímu útočení. Tipuji, že parry bude hrát významnou úlohu při bojích s bossy, a to bude dobře. Originál v bossfightech využíval speciální QTE prompty, které se ale ne vždy aktivovaly správně. Oproti tomu zde v RE4Remake je parry evidentně standardní součást soubojového systému, takže by v bossfightech mělo fungovat naprosto přirozeně. Stealth mechanika tak nějak funguje, ale minimálně v rámci dema je víceméně pouze do počtu. Je ale fajn, že stealth kill útok je možno provést i na nepřátele, kteří jsou oslepení flashbangem. Hodí se to proti "běžným, ale tužším" oponentům; např. proti doktoru Salvadorovi. Celkové dojmy jsou tedy pozitivní a vypadá to na luxusní remake. Držím Capcomu pěsti, ať je plná hra stejně tak kvalitní, jako tahle ochutnávka. Povinný PSA na závěr: i když hra zatím vypadá dobře, tak vyzývám jako vždy: NEPŘEDOBJEDNÁVEJTE SI HRY! Počkejte na recenze a na Youtube záběry z plné verze, než za jakoukoliv hru dáte peníze.

David

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tugitan Optimalizace pro starsi HW vyborna? Tak s tim za sebe rozhodne nesouhlasim. Mam gtx 1060 6 gb, dohral jsem remaky RE 2 i 3, stejne tak i RE 7 a 8 a vsechny, byt na stejnem RE enginu chodily neporovnatelne lip v 1080p mezi High/Max kolem 60-70 fps. Tady? Vse na low/off s FSR na kvalitu (cili ve vysledku vizual tezce nic moc) a i tak mi to obcas padlo v demu pod 60 potazmo ma hra vyrazne snimkove vykyvy. Bez "mazadla" FSR kolem 45 s vyse uvedenymi nastavenimi. Dobrou optimalizaci si predstavuji opravdu jinak a co jsem cetl na Redditu ci v diskuzi na Steamu, nejsem zdaleka sam i s vykonejsima kartama typu rtx 2060 8 gb apod. V podstate bezproblemovy chod hlasi jen hraci s RTX 3070 a vys, pr. ekvivalenty od AMD.

eVeCZ

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me to na pc nespadlo ani jednou

Hektorus-522
Hektorus-522
Level 37 Level 37
10. 3. 2023 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem demo jak na PS5, tak XSX a musím říct, že po grafické stránce mi Xbox verze přišla o hodně lepší, zvlášť kvůli zmíněnému shimmeringu. V Resolution RT režimu mi připadalo, že obě konzole běží hodně podobně, možná Xbox působil trochu plynuleji kvůli lepšímu využití VRR (nevím, jestli je to možné, nebo čistě subjektivní pocit). Testováno na 4K televizi s HDMI 2.1 PS5 má skvělou haptiku a vybrace, XSX v porovnání působí dost ploše, co se ovládání týče. Na PS5 opravdu cítíte každý výstřel, což v survival hororu rozhodně přidá na atmosféře. XSX má obrovskou výhodu ve zvuku, pokud máte koupené Dolby Atmos přes aplikaci Dolby Access - obzvlášť co se týče zvuku okolí - šumění lesa, vranní krákání, atd. (testováno se sluchátky) Upřímně vůbec nevím kterou verzi vzít. Asi to u mně nakonec vyhraje Xbox, ale ta haptika na PS5 se opravdu povedla a vtáhne do hry.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
10. 3. 2023 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hektorus-522 Vidím to velmi podobně, na XSX hra vypadá líp, byť běží o něco hůř, ale VRR funguje výrazně lépe, to můžu potvrdit. Když dám pryč samotná čísla, na Xboxu je RE4 pocitově plynulejší, přestože je framerate nižší. Ale ano, taky mi tam chybí haptika a adaptivní triggery, DualSense je na PS využitý skvěle. Nezahazuji ani PC verzi, ale vzhledem k těm pádům a stutteringu se mi do toho moc nechce. Takže pravděpodobně taky půjdu do Xboxu, pokud mezitím PS5 verze nebude opravena. Vůbec je zvláštní, že zrovna PS verze je u RE4 nejhorší, v minulosti si na ní Capcom naopak dával nejvíc záležet.

Striker

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hektorus-522 Prosím oprav si tu vele hrubku ve slovu vybrace... Mi to málem vytrhlo oči z hlavy..

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
10. 3. 2023 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC postarší :) Mě demo nadchlo. Ovládání je trochu krkolomné, ale po chvíli přejde do krve. Hru jsem hrál naposledy někdy v roce 2005 a jestli je takhle dobře zmodernizovám i zbytek tak to bude pecka. Technické problémy jsem neměl skoro žádné, ale pár drobných záseků myslím bylo, ale jen ze začátku. ALE !!! Jsem slepej nebo tam není nastavení rychlosti myši ? Musel jsem to kvůli tomu hrát na gamepadu což taky není špatný, ale .... co to je ?

Unknown

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@labigmek Taky jsem to nenasel. Snad to v plne verzi bude. Jezdil jsem mysi pres pul stolu 😃

Tchort

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@labigmek Rychlost myši nastavit jde, ale než jsem to našel....V nastavení CAMERA-Camera Sensitivity (Mouse).

Predatorx21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Demo sem hrál na PS5.. v režimu výkonu mi hra běží krásně na 60 fps... bohužel když jej přepnu na rozlišení + rt (i bez rt.) tak hra běží nádherně v budovách... bohužel ve venkovních lokacích mám snad pocit že to padá až na 30 fps... :(...

Kamoi

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Demo jsem vyzkoušel na PS5 a musím říct že mě hra po vizuální stránce docela zklamala. Občasné low res. textury, shimmering, nic moc framerate a ovládání by chtělo taky trochu doladit. Hru měli o pár měsíců odložit. Takhle se bude zase "opravovat" za pochodu. Ale to je bohužel v dnešní době normální.

michi5210

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kamoi Vypni si v nastavení lens distortion a chromatic aberration.Pak je obraz krásně ostrý

Reklama
Reklama