Jaké hry se prodávaly nejlépe? A jaká platforma převládala?
Rok 2021 je už úspěšně za námi, kdy během něho dorazilo hned několik zajímavých titulů, ale zároveň došlo i na nemalou porci zklamání.
Nicméně jestli patříte k lidem, které zajímají různé statistiky, případně mezi vaše zájmy patří situace u nás, tak by vás mohli zajímat uveřejněné statistiky herního obchodu Xzone.
Z nich jsme tedy třeba zjistili, jaké tituly se zde nejvíce prodávaly, kdy první příčku si uzmul Farming Simulator 22 (naše recenze tady), který jasně dokazuje, že tu skutečně máme silnou fanouškovskou základnu.
Nicméně je evidentní, že u nás máme i dost nadšenců do fotbalu, takže se na druhém místě objevila FIFA 22 (recenze zde). Třetí pozici pak uzmula Mafia Trilogy, jíž následoval Cyberpunk 2077 (naše recenze), Far Cry 6 (recenze zde), ale i Battlefield 2042 (recenze tady).
Z pohledu platforem následně vládl PlayStation, kdy kombinace titulů pro PlayStation 4 (35,2 %) a PlayStation 5 (15,6 %) dělala více než polovinu prodaných her (celkově 50,8 %). Na druhém místě se pak nalézalo PC (32,5 %), avšak zde se jistě hodí dodat, že podíl by možná mohl být vyšší, kdyby na osobní počítače vycházelo více her v krabičce. Nintendo Switch se pak zasloužilo o 8,4% podíl, zatímco Xbox má na kontě 8,3 %.
Mezi nejoblíbenějšími herními předměty pak nalezneme komiksový crossover Batman/Fortnite: Bod Nula (18 tisíc prodaných kusů), ale také holdujeme kartičkám, jelikož stříbrnou medaili uzmula karetka Pokémon Trading Card Game, zatímco bronz má Magic: the Gathering.
Populární ale byly i figurky Funko POP!, kdy všechny prodané kusy by zabraly 20 fotbalových hřišť. Z deskovek byla zase nejpopulárnější hra Pandemic World of Warcraft: Wrath of the Lich King.
No a z hardwaru se nejvíce prodával PlayStation 5, ke kterému si lidé kupovali bílou variantu ovladače. Avšak černá verze nebyla od ní daleko.
Jestli vás navíc zajímají milníky důležité pro samotné Xzone, tak společnost oslavila 20. narozeniny, spustila slovenskou pobočku, spojila se s Gamlery a vydala knihu The Art of Creaks.
Zajímavé také je, že lidé na Xzone nakupovali v 57 % z mobilu a většinou ve středu v hodinách večerních.