Rozhovor s  Hudsonem z BioWare o Mass Effect
Speciály Mass Effect Článek Rozhovor s Hudsonem z BioWare o Mass Effect

Rozhovor s Hudsonem z BioWare o Mass Effect

Michal Drtina

Michal Drtina

2

S příchodem posledního DLC do akčního sci-fi Mass Effect 2 si dnes producent Casey Hudson udělal čas, aby si popovídal o tom, jak je na tom série a prozradil několik detailů, jakým směrem se bude směřovat dále. Pozor, pokud jste nehráli Mass Effect 2, mohli byste zde najít několik spoilerů.

Reklama

Joystiq: Když jste začali s vývojem Mass Effect 2, byla nějaká priorita? Jedna věc, kterou jste chtěli prosadit více, než všechno ostatní?

Casey Hudson: To je dobrá otázka, protože tu jsou dvě věci, na které se podíváme při vytváření nové hry. Jednou z nich je seznam cílů, ale jen několik z nás hru tvoří a miliony lidí ji hrají, takže by bylo troufalé tvrdit, že my víme, co hra potřebuje nejvíce. Jsou tu hráči, kteří hru dohráli pětkrát, sedmkrát, neuvěřitelné. Pak se vždy podíváme a snažíme se podřídit a opravdu porozumět lidem, kteří se hraním hry stali experty. Vždy se ptáme, jaká je perspektiva, co se musí zlepšit. To jsou ty dvě věci, které vždy dáme dohromady. Takže to končí seznamem našich cílů a cílů našich hráčů. S Mass Effectem 2 jsme se snažili udělat každou jednotlivou položku. Bylo to celkem 40 různých kategorií věcí, které jsme chtěli přidat, vylepšit nebo změnit. Ale ze všeho nejvíce jsme chtěli vytvořit spíše neskutečný zážitek, než skvělou hru. To bylo téma celého našeho snažení. Myslím, že to je cíl každého umělce v jakémkoliv oboru, zahodit vše čím se hra snaží být.

Joystiq: Jeden z aspektů, na který si lidé stěžovali, byl finální boss. Byli jste spokojeni s tím, jak to nakonec dopadlo? Udělali byste dnes něco jinak?

Hudson: Slyšel jsem tu kritiku, ale zároveň jsem slyšel spoustu chvály. Myslím, že si lidé stěžovali převážně na design finálního bosse. Až budou lidé hrát trojku, nechají tyto úvahy za hlavou.

Joystiq: Je v Mass Effectu 2 podle vás nějaká postava, která se stane suverénně nejoblíbenější? Pro mě je to jednoznačně Mordin Solus, který má podle mě nejlepší charakter. Jsem zvědav, co si o tom myslíte vy?

Hudson: Mordin byl jeden z těch neoblíbenějších. Myslím, že se lidem velmi líbil rozvoj postav Garruse a Tali. Vždy se snažíme vybalancovat fakt, že lidé řeknou: “Chci všechny postavy z předchozí hry, protože to bylo to, co dělalo hru skvělou.“ Když se nad tím ale zamyslíte, to, co dělalo předchozí hru skvělou, jsou okamžiky, když ty postavy potkáte poprvé. To musí být také velmi důležitá část zážitku.

Joystiq: I když byl Mass Effect 2 tak kladně přijat, téměř vždy studio limitují věci jako je čas, nebo peníze. Když se zpětně podíváte na Mass Effect 2, co vás na něm štve? Co byste si přál udělat jinak? Čeho litujete?

Hudson: Já vlastně ničeho nelituji, co se týče toho, co jsme ve hře udělali. Myslím, že jsou rozhodně věci, které chceme do příště změnit, což se zakládá na stížnostech a přáních hráčů, jako například lepší získávání zdrojů. Myslím, že jsme byli spokojeni s momentální hratelností, ale mnoho lidí chce bohatší RPG systém. To jsou některé věci, které jsme se naučili od hráčů a jejich reakcí. K vaší otázce: Nemáme nekonečno času, takže je to vždy o tom dostat se na úroveň, kterou jsme si stanovili a jsme s ní spokojeni. Pokud bychom chtěli Mass Effect 2 někde přehnaně vysoko, mohli bychom ho také tvořit deset let. Myslím, že jsme spokojeni se vším, co jsme zaimplementovali do Mass Effect 2.

Joystiq: Mezi Mass Effect 1 a 2 byl obrovský skok, například změněná akce, inventář, status a další velké novinky. Myslíte, že můžou hráči očekávat stejně velký skok mezi Mass Effect 2 a 3?

Zatím o Mass Effectu 3 moc nemluvíme, ale nejvíce jsme se toho naučili právě skokem mezi jedničkou a dvojkou. Po tomto skoku si myslíme, že dokážeme mnohem více a dotáhneme sérii Mass Effect co nejdál.

Otázky pokládal redaktor zahraničního internetového blogu Joystiq

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama