Rozhovor s Peterem Adamčíkem o strategii Workers & Resources: Soviet Republic
Speciály Článek Rozhovor s Peterem Adamčíkem o strategii Workers & Resources: Soviet Republic

Rozhovor s Peterem Adamčíkem o strategii Workers & Resources: Soviet Republic

Michal Burian

Michal Burian

5
Platformy Windows PC

Téměř sám vytvořil budovatelskou strategii zasazenou do socialismu.

Reklama

Budovatelská strategie Workers & Resources: Soviet Republic dorazila v polovině března do předběžného přístupu na Steamu a zapůsobila na hráče svým zasazením do socialismu. Za hrou stojí Peter Adamčík, třiatřicetiletý programátor, který v podstatě celou svou profesionální kariéru obětoval leteckým hrám. Svůj nový projekt připravoval dva roky. Vše programoval sám a grafiku řešil ve spolupráci s freelancery.

Jaké má Peter plány do budoucna, čemu se věnoval po vydání Early Access verze, zvažuje multiplayer? Na tyto a další otázky naleznete odpověď v rozhovoru.

Ahoj Peter, můžeš se čtenářům Zingu v rychlosti představit?

Ahoj, som Peter Adamčík, zakladateľ a hlavný developer z 3DIVISION. Mám 33 rokov a rád programujem hry :)

Před Workers & Resources: Soviet Republic jsi pracoval na leteckých hrách. Co tě vedlo k vytvoření budovatelské strategie z dob socializmu?

Z leteckých hier som bol už fakt vyhorený, v podstate celú svoju profesionálnu kariéru som obetoval leteckým hrám, takže ma to už fakt prestávalo baviť. Stratégia je určite zložitejší projekt, ale na druhú stranu je to väčšia zábava a výzva a nakoniec som dostal nápad na tento koncept plánovaného hospodárstva a bol som zvedavý či to bude fungovať, tak som si povedal že to skúsim. Videl som aj aké módy vznikali do iných hier (paneláky, socialistické vozidlá..) , že o túto tému by mohol byť celkom záujem.

Kolik lidí celkem na Workers & Resources: Soviet Republic pracuje? A věnují se všichni hře na plný úvazek nebo jde zatím o koníček a při práci na hře musí dělat i něco jiného?

Do vydania Early Access som pracoval full time v podstate len ja ako programátor/game designer a všetko možné čo bolo treba. Grafiku riešili externisti podľa potreby - všetko to sú freelaneri, takže mali aj iné projekty okrem Soviet Republic. Hudba sa riešila na zákazku.

Časť externistov pochádza z tímu TGR, čo je komunita moderov z Ruska, ktorí pridávali do hier rôzne sovietské mody, práve oni sa počas vývoja Soviet Republic zmenili z hobby nadšencov na profesionálov, ale nielen zásluhou Soviet Republic, ale aj iných projektov na ktorých sa podieľali.

Dnes sa snažím interný team rozšíriť hlavne o programátorov, tak sa skúste spýtať o pár mesiacov ako to funguje a koľkí sme :) Plán je zatiaľ tak 4-5 ľudí v internom teame, väčšinu grafiky plánujeme zadávať zatiaľ externe.

Hra je od svého vydání stabilní. Řešil jsi nějaké menší/větší problémy, nebo se zaměřuješ především na nový obsah - v popisku slibuješ další typy dopravy, například lodní, leteckou, či ladovku, jak to s nimi vypadá?

No stabilná, je to relatívne, neviem v akom stave zvyknú byť pri vydaní iné Early Access hry :). Prvé 2 mesiace som riešil len kritické chyby, pády, chyby v mechanikách hry a pod, teraz sa už dostávame do fázy, kedy sa už pracuje aj na novom obsahu.

Akurát začíname prvý testing nového typu dopravy - osobné autá, no a lanovka je práve v štádiu výroby grafiky, tento rok dúfam, že stihneme ešte jednu a to buď lodnú alebo leteckú, pri troche šťastia aj obe :). K tomu ešte nejaké nové veci ako jadrová elektráreň, alebo polícia.

V předběžném přístupu na Steamu máš hru přes dva měsíce. Naplnily se tvé plány, prodeje a získal jsi dostatek zpětné vazby od hráčů?

Zatiaľ to vyzerá dobre, očakávania sa naplnili, čiže super. Ešte uvidíme ako sa nám podarí osloviť zvyšných hráčov s updatmi, na to som veľmi zvedavý.

Jak si stojí počet hráčů z České republiky / Slovenska v porovnání se zahraničím u hry?

Zo začiatku bola tá východná Európa/Nemecko hlavné krajiny, kde sa hra predávala, teraz sa to akoby nejako stabilizuje a prechádza to na takú klasiku ako sa zvyčajne predávajú "normálne" hry - čiže jednotka je USA. Celkovo do Českej republiky išlo 5% kópií a na Slovensko 2%, inak - Nemecko 15%, USA 10%, Rusko 25%, Čína 9% a v Poľsku sú to slabé 2% tam ešte máme čo doháňať.

Byly některé názory hráčů natolik užitečné, že se již stihly promítnout do hry? Případně plánuješ některé z nich takto využít?

Čo ma veľmi teší, že väčšina hráčov prijala herné mechaniky a súhlasia s nimi, dokonca písali aby som určite hru robil ďalej podľa seba, že tak ako to je, to sa im páči, čo je úplne fantastické. Ale určite, nie každému hra sadne a veľa nápadov od hráčov sa jednoducho nedá implementovať, alebo by to bolo veľmi obtiažne.

Inak určite je pár drobností, ktoré hráči navrhli a takto sa pridali do hry, ale väčšinou to je o tom, že hráči svojim názorom určujú čo má prioritu, teda podobný nápad máme aj my, alebo daná vec je v pláne, len sa nestihla ešte pridať a keď vidím, že sa nejaká požiadavka opakuje, zvýši sa jej priorita, pokúsime sa ju čo najskôr pridať do hry/opraviť. Tiež veľmi mi hráči pomohli v aktívnom testingu a veľa krát som závažné chyby objavil a objasnil len vďaka ochotným hráčom, ktorý sa spolu so mnou snažili prísť danej chybe "na kloub" - ako a kedy ju zreplikovať.

Jak dlouho probíhá vývoj hry a řešil jsi během něho nějakou větší krizi?

Asi 2 roky do vydania Early Access, nespomínam si na žiadnu krízu, viac menej išiel vývoj ako po masle. Najzložitejšie obdobie bolo určite vydanie Early Access.

Když jsem tvou hru poprvé zapnul, byl jsem zavalen různými informacemi a nevěděl pořádně, co dělat. Plánuješ přidat tutoriál, který vysvětlí základní funkce hry a popostrčí hráče k budování jejich vlastních socialistických zemí? Přijde mi, že v současné době je hra zaměřena zejména na hardcore hráče. Možná by pomohla i nějaká příběhová kampaň místo svobodného sandboxu. Je něco takového v plánu?

Áno určite sa niečo ako tutoriál plánuje. Čo je trošku problematické je, že hra má strašne veľa možností a nie som si úplne istý, čo by v tom tutoriále vlastne malo byť :) Čiže zatiaľ sa zvolila taktika samo-učenia, čiže hráč sám objavuje ako to funguje. V hre je inak niečo ako encyklopédia, kde sú vysvetlené základné mechaniky formou textu a obrázkov/ikon.

Budovatelské strategie si přímo říkají o podporu modifikací. Zvažuješ do budoucna tuhle možnost nebo si chceš nechat otevřené dveře pro možné budoucí placené balíčky?

Určite áno, aj sa pracovalo na editore/prehliadači vozidiel, žiaľ s programátorom ktorý ho robil to nevyšlo, tak som to zrušil a ide sa odznova, je to jedna z priorít, momentálne sa pôjde s jednoduchým konvertorom na modely a urobíme návody k tomu ako pridať svoju vlastnú budovu, vozidlo, mapu do hry a aj s workshop podporou. Modely vozidiel a budov musia byť vytvorené v nejakom inom 3D grafickom software (Blender a pod.), my budeme riešiť iba konverziu na formát ktorý podporuje hra.

Rovněž se nabízí otázka multiplayeru, kde by hráči mohli spolupracovat na budování jedné země. Přemýšlel jsi o něm? Dokázal by si s tím engine hry poradit?

Určite by engine multiplayer zvládol, avšak túto hru vidím skôr ako singleplayer a multiplayer by trval jednoducho príliš dlho, takže ten ani v hre nikdy nebude.

Nezvažoval jsi možnost nabídnout hru nějakému vydavateli? Takový Paradox má slušné portfolio strategii a mj. i budovatelskou strategii Cities: Skylines, zatímco Kalypso Media zase sérii Tropico.

Dostal som pár ponúk - síce od nikoho koho ste menovali, ale bolo tam pár silných mien. Teda neboli to ani tak ponuky ako záujem o spoluprácu, ale všetky som odmietol - k nejakej ponuke ani nedošlo. Dlho som pracoval, aby som mohol hry tvoriť ako 100% indie vývojár, tak som to teraz nechcel meniť. Do budúcnosti nevylučujem spoluprácu s vydavateľmi, ale skôr na bočných projektoch, na ktoré teraz, ale nieje čas ani team.

Děkuji za rozhovor. Přeji úspěšný vývoj hry, spoustu nadšených hráčů a dostatek energie.

https://www.zing.cz/preview/96055798/dojmy-z-hrani-slovenske-strategie-workers-resources-soviet-republic/

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama