Rozhovor s producentem strategie Ancestors Legacy
Speciály Článek Rozhovor s producentem strategie Ancestors Legacy

Rozhovor s producentem strategie Ancestors Legacy

Redakce

Redakce

2
Platformy Windows PC Xbox Xbox One

Tomasz Gop, který byl senior producentem Zaklínače 2, odpovídal na naše otázky ohledně brutální středověké real-time strategie.

Reklama

Před vydáním zajímavě vypadající brutální real-time strategie Ancestors Legacy vyzpovídal Zing.cz producenta polského studia Destructive Creations. Producent a designér Tomasz Gop v minulosti pracoval v CD Projektu RED na Zaklínači (byl senior producentem u Zaklínače 2) a v City Interactive, kde dohlížel z pozice výkonného producenta na hardcore RPG titul Lords of the Fallen.

Během posledních let jste v rámci produkce značně pokročili. Dodnes si vzpomínám na vaše první svérázné projekty [Hatred a IS Defense]. Jak jste se dostali k tak specifické hře, jakou je Ancestors Legacy?

Hádám, že za to mohou hlavně ambice. Máme pocit, že jsme připraveni na něco většího. Také jsme zvědaví, jaké to je vytvořit úspěšnou hru, která tolik nespoléhá na kontroverzi. S dostatkem štěstí bychom to mohli zjistit. :)

Proč jste se rozhodli vyvíjet hru z žánru strategií?

Mnozí z nás jsou fanoušci strategií. Od poklidných budovatelských typů přes Company of Heroes až po nejrychlejší a nejbláznivější e-sportovní tituly jako StarCraft 2. Také máme rádi soupeření. A protože jsme stejně pomýšleli na vytvoření něčeho viditelně odlišného než Hatred, řekli jsme si, že můžeme zrovna tak zkusit žánr, který mají mnozí z nás rádi.

Co vás vedlo k zasazení Ancestors Legacy do raného středověkého období?

Příběhová linie hry sahá od raného středověku až do středního období této éry. Jedna věc, která pro nás byla velmi důležitá, byla alespoň se pokusit vytvořit hru, která působí realisticky. Kromě toho, konflikty v moderní historii se často točí kolem technologií nebo ropy… Tak trochu jsme měli pocit, že vyobrazení časů, v nichž lidé bojovali o jídlo a přístřeší (a samozřejmě i o bohatství a moc!), je něco, co je nám bližší.

Jak moc jste se během vývoje Ancestors Legacy inspirovali historickými událostmi?

Tak, jak jsme jen mohli. Každá kampaň se zabývá skutečnými historickými událostmi. Skupiny vojáků vypadají natolik realisticky, jak to jen bylo možné (s ohledem na časové rozmezí celé kampaně jsme si samozřejmě nemohli dovolit vytvořit různé modely postav pro, řekněme, každé století).

Jaký druh příběhu před nás singleplayerová kampaň Ancestors Legacy předkládá? Najdeme zde více hrdinů, nebo dojde na jednoho primárního hrdinu, kterého budeme sledovat a jehož příběh bude gradovat?

Tady je odkaz na obecný popis naší příběhové linie. Najdete zde informace o hrdinech, událostech a datech, které vyobrazujeme v naší kampani. Dojde na mnoho hrdinů, ale skuteční hrdinové, které ve hře ovládáte, obvykle nejsou historické osobnosti, nýbrž postavy, které jsme navrhli tak, aby zapadaly do daných časů a událostí.

Jaká část hry se vám podle vašeho názoru vytvářela lépe? Multiplayer nebo singleplayer?

Část týmu si myslí, že multiplayer, ale já preferuji singleplayerovou část. Takže, no… těžko říct!

Máte v plánu rozšířit aktuální počet herních módů (dva) v multiplayeru?

To ještě nevíme, ale určitě ne před vydáním hry.

Některé strategické hry jsou často kritizovány kvůli nedostatku hratelných národů/frakcí. Proč jste se rozhodli zahrnout jen čtyři národy?

Náš vývojový tým čítá 25 členů, takže to, co můžeme vytvořit, má své hranice. Ale i tak, s ohledem na úroveň komplexity hratelnosti, jakou má tahle hra, množství detailů v animacích či počet vizuálních prvků postav a prostředí bych rád řekl, že se nebojíme toho, že budeme kritizováni za nedostatek pestrosti.

Velká studia používají komplexní analytické nástroje pro vyvážení svých her. Jak se vám podařilo vyvážit hru, když jste malý tým?

Hrajeme sami. Každý den. A pak, jednoho dne, se rozhodneme uskutečnit kroky jako uzavřenou betu a poté otevřenou betu.

Myslíte, že jste na 100 % uspěli při vyvažování všech národů? Který z hratelných národů vám sedí nejvíc?

Ne, nemyslíme. Není možné uspokojit každého. Na jednu stranu se snažíte udělat národy pestré a zajímavé, ale na druhou stranu, někteří lidé si budou stěžovat, že se národy staly anachronickými, a pak je ten kruh čím dál více začarovaný.

Osobně mám rád Anglosasy pro jejich zaměření na boj na dálku. Ale nespoléhejte na můj názor – v téhle hře jsem vážně špatný! :)

Jaké množství jednotek je v tuto chvíli hráčům k dispozici?

Jak můžete vidět v naší příručce, každý národ čítá 5 unikátních jednotek, plus jsou tu obléhací stroje, které jsou sdílené. Leda že byste myslel množství jednotek, které může hráč naverbovat – každý hráč může mít aktivní skupiny až deseti lidí.

Plánujete do budoucna rozšíření aktuálního počtu národů? Jestli ano, můžete nám říct, na jaký národ nebo národy bychom se mohli těšit?

Po vydání bychom to mohli udělat, ale v tuto chvíli si ještě nejsme jistí ohledně toho, na jaké národy by mohlo dojít.

Byli byste rádi, kdybyste s Ancestors Legacy uspěli na poli e-sportu díky svižné hratelnosti a menšímu počtu národů?

Těžká otázka, víte? Rádi bychom, ale pak – nevěřím, že to bude snadné, protože podle našeho názoru není hra až tak svižná, zvlášť ve srovnání se strategickými hrami, z nichž se staly populární e-sportovní tituly.

Podle některých informací byste s vaším dalším projektem chtěli navštívit Ameriku v období Aztécké říše. Proč zrovna toto období? Nemyslíte si, že bude spektrum jednotek a národů značně omezené?

Musím přiznat, že o tomhle nic nevím. Takže možná máte nějaké tajné informace! :)

Měl jste možnost zahrát si nějaké hry vytvořené českými vývojáři v posledních několika letech? Jestli ano, jaké?

Kdo by neslyšel o DayZ nebo o Mafii? Ale české hry, které jsem osobně hrál? Možná není z poslední doby, ale mám velmi příjemné vzpomínky na Samorost. Sem tam stále poslouchám jeho soundtrack – dotýká se tolika hudebních žánrů. To miluji.

Děkujeme za rozhovor.

Více se o Ancestors Legacy dočtete v našem dřívějším zpravodajství. Hra vychází 22. května 2018 na PC, Xbox One verze bude následovat na začátku roku 2019.

Otázky pro rozhovor připravil Ondřej Zeman, přeložil Martin Cvrček.


Ancestors Legacy v limitované edici předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Rozhovor s producentem strategie Ancestors Legacy
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama