Rozhovor s tvůrci Killzone 3
Blogy čtenářů Článek Rozhovor s tvůrci Killzone 3

Rozhovor s tvůrci Killzone 3

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Už jen 14 dní nás dělí, od vydání jedné z nejočekávanějších her letošního roku. Tou hrou je sici-fi FPS Killzone 3, která vychází pouze na PlayStation…

Reklama

Už jen 14 dní nás dělí, od vydání jedné z nejočekávanějších her letošního roku. Tou hrou je sici-fi FPS Killzone 3, která vychází pouze na PlayStation 3. Pokud se vám ta doba zdá jako věčnost, můžete si ji zkrátit přečtením tohoto rozhovoru s herním režisérem Mathijsem de Jongem a generálním ředitelem Hermenem Hulstem s Guerrila Games.

 

První Killzone byla velmi výrazná FPS s unikátní fyzikou, jako způsob, jak se cítiš, když jsi ji hrál. Zdá se ale, že série se od toho posunuje pryč.Mathijs de Jonge: Jo, určitě se posunula trochu dál od toho, co bylo Killzone. Podařilo se nám udržet trochu těžký pocit, jak si poradíte ze zbraní: rychlost přebíjení, délka, hmotnost a výskoky. Ale jde o to, že v Killzone 2 byly, ve skutečnosti, některé technické problémy v ovládání, a myslím, že jsme nyní našli jejich řešení . V Killzone 2 bylo hodně zaostávání, ale ovládací prvky v demu jsou vstřícnější. Takže pokud se chcete otočit okolo, kamera okamžitě reaguje. A opravou těchto problému, jsme trochu ztratili ten těžký pocit z hraní. Pokusili jsme se udržet, původního zážitku. Pokud bychom se ho, ale drželi píliš, běželi bychom do nebezpečí, že ztratíme, pohybem příliš daleko od našich konkurentů, některé lidi.Litujete toho, že na trhu není dostatek volnosti ke tvorbě uměleckého vyjádření? MDJ: Možná, do jisté míry, ale na druhou stranu, když jsme ještě ladily hru a kontrolovali framerate, ověřil jsem si tuto hru back-to-back (zpětně) s Killzone 2 a musím říct, že se to hraje mnohem plynuleji. Také jsme upravily systém opřít-a-nakouknout, nyní můžete sklouznout do krytu, přeskočit přes něj a nebo na blízko brutálně zabít nepřítele – je to více plynulejší a méně zadrhávání. Svým způsobem by bylo hezké udělat umělecké sdělení a dělat to přesně tak, jak chceme, ale to, co jsme udělali teď, je také, jak to chceme, je to prostě hladší.

 

 

Nová hra, je s různými typy terénu, více odvážnější. Znamená to, že se vracíte do pocitu objevu z první hry? Hermen Hulst: Jo. Velké zlepšení oproti Killzone 2 je, že jsme hledali, do značné míry unikátní prostředí pro každou úroveň. To má zá následek, že je opravdu těžké poslat ven preview verzi s určitou úrovní, protože jakmile odešlete úroveň v ledovém prostředí, lidé si myslí, že se zde bude odehrávat celá hra - nebo big boss hra. Ale velká věc, této hry je rozmanitost. [Jdeme] z Helghastského výkladu džungle do vrakoviště, a na konci jdeme do vesmíru. Je to velký odklon od Killzone 2, kde prvních pět úrovní, byly všechny v městském prostředí. Když dodáte kolosální mech bitvu jako demo, můžete se dostat pryč s další? HH: Existuje tam celá řada velmi velkých věcí, ale krása této hry je, že jsme to udělali velmi odlišně. Takže jsme hledali ideální stavební bod, jako je tento. Co tento level dělá velmi dobře, myslím, je že, zachytí pocit, jaký chceme aby hráč měl. Chceme, abyste se cítili jako David proti Goliášovi. Protože zdejší příběh je, že vaše invazní flotily byly zničeny. Vy jste zůstali, jen tak se stovkou kluků, a nikdy jste si neuvědomili, že váš nepřítel je mnohem silnější, než jak jste si mysleli. A to vše vrcholí v putováním, na obří bitevní stanici. Takže to je umístěno velmi konkrétně, ale hra není celá jako tohle. To by, z hlediska výroby, ale také z příběhu a zákaldní perspektivy bylo velmi nerozumné. Chceme, aby si hráči vydecheli a připravili se na tu scénu.

Rico Velasquez byl matoucí charakter v druhé hře - drsný a přesto blízký spojenec a AI partner. Je nerozhodnost úmyslná? MDJ: Chtěli jsme ho mít více jako pravého kamaráda. Samozřejmě byl i v Killzone 2, ale on byl také - a my jsme to udělali schválně - na obtíž. Vyvolal hodně emocí, dobrých i špatných. Tady je, z hlediska hratelnosti, mnohem užitečnější – nemusíte jej jen oživovat. On vám také pomůže ven a oživí vás, takže je tu motivace, udržet ho naživu. To je nedílnou součástí toho, kdo je Rico, on je ten s kým jste, jako Sev, velmi úzce spojeni. Ty jsi mezi ním a třetí částí trojúhelníku, Narvillem. Kapitán, který následuje příkazy a dává rozkazy. Každá strategie je neefektivní sama o sobě, takže budete mít na výběr, jakou budete mít rádi. Minulý rok jsi řekl, že jste prošli hru a vyhodili všechny nadávky. Jaká je o tom vaše filozofie?

MDJ: V Killzone 2 jsme skončili s příliš mnoho. Věc kolem nadávání je, že je vysoce efektivní, když se dělá správně, a v Killzone 3 nějaké nadávky jsou. Myslím si, že je tam celkem sedmkrát "fuck", a jednou "motherfucker ". Myslím, že je to v pořádku. Killzone hry fungují jako prostředek, pro vydání spousty nejnovějších Sony technologií: Sixaxis, Move, 3D a dokonce i samotného PlayStation 3 hardwaru. Kolik z toho dělate s vlastní iniciativy, a jak velké oprávnění máte pro jejich použití? HH: Tahle otázka se mi líbí. Máme zde velmi velké jádro skupiny lidí. Mnoho lidí, jak jste si pravděpodobně všimli, je velmi technoligicky orientovaných a důvtipných. My rádi experimentujeme s novým hardwarem a novými hardwarovými funkcemi. Samozřejmě jsme si vědomi, že jsme prodali společnost a nyní jsme součástí širší rodiny, ale je to z vlastní vůle. Jsme vždy první studio co řekne, "Cool - můžeme se o něco pokusit?" Nechci se příliš strachovat s výběrem nových věcí, protože to je inovace, je to zdravé. Pracujete-li na sérii, hledáte nové věci, a je to fantastická práce. Kluci, kteří se ptali na práci na 3D... nebo zbraňové periférie, například. To je něco, co zde navrhneme pro všechny Sony studia.

Killzone 3 vychází 23.února 2011!

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama