Rozhovor s tvůrci Warhammer: End Times – Vermintide
Speciály Článek Rozhovor s tvůrci Warhammer: End Times – Vermintide

Rozhovor s tvůrci Warhammer: End Times – Vermintide

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

15

Vydání krysí FPS kooperace se pomalu blíží a my tu pro vás máme exkluzivní novinky přímo od tvůrců. Zeptali jsme se jich na spoustu zajímavých a pro hráče důležitých otázek, včetně DLC.

Reklama

Prezentaci Warhammer: End Times – Vermintide má řada redaktorů již za sebou. Někteří mají dokonce venku už i dojmy. My jsme se ale rozhodli, že půjdeme trošku víc do hloubky, a zeptali jsme se tvůrců na některé detaily, které se týkají jejich díla. Na naše otázky odpovídal Victor Magnuson.

Fanoušci Warhammeru jsou a budou z Vermintide jistě nadšení. Myslíte si ale, že si vaše hra najde cestu i k ostatním hráčům? Abych byl přesnější, třeba k začátečníkům v žánru, veteránům z Left 4 Dead či fanouškům očekávaného Hellraid?

Určitě. Navrhli jsme Vermintide tak, aby byl hodně zaměřený na kooperaci. Takže si ho dokáží užít i hráči bez znalosti světa Warhammeru.

Hodně mě oslnilo, že každá z postav má svůj specifický příběh. Město je na tom podobně. Jak vás vůbec napadlo vložit děj zrovna do dané lokace, uvažovali jste i nad jiným městem světa Warhammeru? (Nuln)

Při volbě lokace, ve které se bude Vermintide odehrávat, jsme uvažovali nad řadou měst, nakonec jsme se ale rozhodli pro Uberseik. Ve Warhammer RPG má totiž toto město skutečně bohatou historii. Chtěli jsme hlavně použít město, které má řadu zajímavých lokací, které nejsou fanouškům Warhammeru zcela cizí. Přesto jsme si ale zachovali určitou svobodu v tom, jak svět naší hry vytvoříme.

Narazíme ve hře i na odkazy z některých knih zabývajících se Warhammer či bude pracovat jen se svým vlastním uzavřeným světem a dějem?

Příběh a dialogy ve Vermintide jsou zaměřený převážně na události v Uberseiku. S klidem ale můžu říct, že události v End Times budou mít velký dopad na zbytek světa Warhammeru.

Počáteční skupina, která vyráží do hlubin města, vypadá zajímavě. Schází mi tu ale zabiják trollů, který by se dal označit za jeden ze symbolů světa Warhammeru. Chystáte se časem expandovat hru o nové postavy s příběhem anebo nám zůstane jen základní sestava? Osobně doufám, že se nechystáte jít například cestou Evolve, které přišlo se Seasson Passem zaměřeným na charaktery dvakrát po sobě.

Vermintide bude na začátku zaměřen na pět hrdinů, kteří budou čelit Skavenům. Ti jim budou stát v cestě. Na hře chceme ale pracovat i po vydání. Prozatím ale nevíme, co bude v budoucnu, možná se objeví noví hrdinové, lokace či noví nepřátelé. Neplánujeme ale žádný Seasson Pass.

Odrazí se výběr povolání na celkovém průchodu hrou? Některá z nich mi totiž připadají hodně podobná.

Snažili jsme se, aby se hrdinové lišili svou minulostí a osobností jak nejvíce to šlo, přitom jsme ale museli myslet na střelné a kontaktní zbraně, které jim vložíme do rukou. Ve světě Warhammeru jsou prostě profese, které dávají vždy přednost jedné z dovedností, proto se vám hrdinové můžou zdát podobní či dokonce stejní. Chceme vás však ujistit, že výběr herního stylu bude založen na tom, jakou zbraň si vezmete. Žádný by pro vás neměl být úplně totožný. Můžeme vás ale ubezpečit, že i z hrdiny zaměřeného na dálku se dá vytvořit časem slušný řezník zaměřený na kontaktní boj.

Čarodějka, za kterou bude možné hrát, bude pracovat se systémem přehřátí. Jak to přesně bude fungovat v praxi a nezvýhodní jí to oproti ostatním členům party, kteří budou neustále nucení hledat munici do svých zbraní?

Čím víc kouzel Světlý Mág použije, tím blíže bude k přehřátí. Když se k němu dostane, začne poškozovat sama sebe, což může vyvrcholit její explozí. Čím silnější kouzla bude tato postava pronášet, tím rychleji dojde k přehřátí, takže při jejich používání budete muset být skutečně opatrní. Navíc její prodlevy mezi kouzly jsou relativně malé, takže budete často muset vzít do rukou zbraň na kontaktní boj, popřípadě risknout přehřátí. Volba bude na vás.

Jak na tom vlastně bude vývoj zbraní. Budou nově nalezené výrazně silnější než ty staré, anebo se jejich hledání prakticky ani nevyplatí? Lépe řečeno, jaká bude motivace k opakovaným průchodům hrou?

Když jsme navrhovali rozličné typy zbraní, chtěli jsme, aby hráč, který bude nový či určitou dobu nebude hrát, byl stále cenným členem týmu. Síla zbraní jednoduše neporoste. Nové kousky, které naleznete, budou mít nové speciální vlastnosti. Zvýšenou kritickou šanci, sání životů či obnovení části nábojů pří úspěšném zásahu. Krom toho, budete mít dostupné různé trinkety, které si na sebe nasadíte, a následně vám zlepší mírně průchod hrou.

Někteří fanoušci Warhammeru nejsou zrovna nadšení z volby hlavního protivníka. Většina si totiž představuje jako hlavní zlo orky. Jak se stalo, že volba nepřátelské frakce padla právě na Skaveny? Mají podobnou inteligenci a uvažování jako jim například připisuje ve svých knihách W.King?

My jsme vždy měli rádi rasu Skavenů. Mají totiž vlastnosti, které jsme potřebovali. Inteligenci, velký počet a hlavně jsou to zbabělci. Mimo to, ve hrách jsou zastoupeni minimálně, takže jsme jim chtěli dát prostor ve světle reflektorů. Navíc jsou Skaveni velmi pohybliví, což znamená, že se mohou pohybovat na zcela jiné úrovni než jiné druhy, které obývají svět Warhammeru. Orkové jsou oproti tomu hloupí a toporní, což se nám moc nehodilo. Skaveni drží hrdiny stále ve střehu, protože mohou být napadeni prakticky ze všech možných stran.

Vaše současná spolupráce s komunitou se mi hodně líbí. Plánujete tuto spolupráci i v budoucnu? Jakou vlastně plánujete Warhammer: End Times – Vermintide budoucnost a bude v ní podobně jako u jiných her zapojena komunita s Workshopem?

Naše studio se snaží naslouchat a pracovat s komunitou. Do budoucna s tím rozhodně nehodláme přestat. Je skutečně zábavné vidět kreativitu, která pochází z řad hráčů.

Hra by měla obsahovat sedm misí, což není zrovna moc. Uvažujete o řadě nových map, budou všechny placené, anebo se čas od času dočkáme i map, za které nebudeme platit? Jak dlouho se vlastně chystáte hře věnovat po vydání?

Ve Vermintide bude 7 dlouhých a 6 krátkých misí, všechny se budou odemykat podle vašeho postupu hrou. Náš tým doufá, že hru udržíme naživu, krátce po vydání plánujeme jak placená, tak i neplacená DLC. Nechceme ale rozdělovat hráče, takže když bude mít jeden z vašich přátel koupený obsah, připojí se k němu zbytek hráčů bez toho, že by ho sám měl. Týmově si tedy zahrajete všechny budoucí DLC, i kdyby je zakoupil jen jeden hráč.

Z ukázek, které jsem měl prozatím možnost vidět, jsem trošku vycítil, že by v Warhammer: End Times – Vermintide mohl být versus mód. Kdy proti sobě stojí jak hráči v roli hrdinů, tak i v roli monster. Dočkáme se PvP anebo hra zůstane jen u klasické kooperace a souboje s AI?

Po vydání chceme naše malé studio plně zaměřit na to, aby byla kooperace na vysoké úrovni, přesto ale nechceme dosáhnout bodu úplného vyčerpání. Když bude hlas komunity dostatečně silný, můžeme určitě zvážit přidání PvP do hry. V brzké době s tím moc nepočítejte, práce totiž rozhodně nebude málo.

Děkujeme za rozhovor

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama