Rozhovor s Warhorse Studios nejen o DLC pro Kingdom Come: Deliverance
Speciály KC: Deliverance Článek Rozhovor s Warhorse Studios nejen o DLC pro Kingdom Come: Deliverance

Rozhovor s Warhorse Studios nejen o DLC pro Kingdom Come: Deliverance

Martin Cvrček

Martin Cvrček

22
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Kromě přídavku From the Ashes došlo například na řešení bugů či zohledňování zpětné vazby.

Reklama

Před několika dny došlo na vydání From the Ashes, prvního placeného DLC pro Kingdom Come: Deliverance. Už jsme vám přinesli dojmy a recenzi, ale to ještě není všechno. Když jsem se nedávno vydal přímo do kanceláří studia Warhorse, abych se na přídavek podíval, dostal jsem možnost zároveň vyzpovídat některé tvůrce. Výsledkem je poměrně rozsáhlý rozhovor s PR manažerem Tobim Stolz-Zwillingem a hlavním designérem DLC Prokopem Jirsou, kteří se o From the Ashes rozpovídali opravdu do detailu. A nejen o něm. Řeč tedy přišla i na současný stav Kingdom Come, stíhání bugů nebo na celkový plán na DLC, který ve Warhorse nedávno stanovili prostřednictvím tzv. roadmapy.

Varování: Rozhovor obsahuje menší spoilery spojené s příběhem Kingdom Come: Deliverance.

Jaké byly důvody pro vznik takto zaměřeného DLC, tedy přídavku, v němž znovu vybudujeme Přibyslavice?

Prokop Jirsa: Hlavní byla zpětná vazba od hráčů, ale i my jsme vždy chtěli mít nějaký prostor pro hráče. Dumali jsme nad tím, jestli má jít čistě jen o budovu. Dokonce jsme už v předprodukci řešili, jestli máme někde udělat Jindřichovi opravdu hezký dům, ale pak nám přišlo, že jsme schopni udělat něco výrazně hezčího. Tak nějak jsme se opět vrátili k tomu, co dělá Warhorse doufejme dobře, což je právě ta historičnost, kdy všechno zapadá do sebe. Doufejme, že se nám to s tou vesnicí podařilo.

Tobias Stolz-Zwilling: Fakt jsme hodně zjišťovali to, co chtějí fanoušci. Ono to zní sice vždycky vtipně, když to takhle člověk řekne, ale my jsme tohle DLC začali dělat až po vydání...

PJ: ...docela dost po vydání. Proto jsme třeba tu roadmapu udělali až dlouho poté, ani jsme nedělali žádný Season Pass, protože prioritou bylo fakt opravit hru.

TS-Z: Přesně tak, to je strašně důležité, vážně jsme veškeré úsilí věnovali vydání. Kdyby bylo KCD propadák, asi by [roadmapa] takhle krásně nevypadala, ale dopadlo to dobře, lidi byli nadšení a nejvíc se ptali „chtěl bych mít někde prostě barák“. Přišlo nám jako super nápad mít někde ten barák, už jsme ho stejně nějak plánovali, ale ještě jsme to dotáhli dál. Pak tu byla i možnost znovu postavit Skalici nebo Rovnou.

PJ: Ale v tom zase byla historičnost, tohle se prostě neobnovovalo a opravdu jsme zjišťovali, že Přibyslavice jsou jako ruiny a ta vesnice skutečně byla obnovována, dokonce několikrát, a nakonec zanikla, někdy později. Takže nám přišlo, že nám to opravdu projde, protože vesnice existovala. Navíc jsme doufali, že si to hráč víc užije, když si odtamtud nejdřív vyžene bandity a pak dostane pověření, že tam opravdu může začít stavět.

TS-Z: I psychologicky si myslím, že je lepší naopak postavit něco nového a nestavět Skalici, když už víte, jak vypadala. Hlavně k tomu myslím budete mít mnohem silnější vztah. Je to moje, mám kostel, já si teď vybral, že chci mít mečíře a ten dělá pro mě a tak dál. Takže ten vztah je myslím mnohem silnější.

Jakmile jsem viděl roadmapu a spatřil na ní kostel, říkal jsem si, že to vypadá jako Rovná, která byla podle mého názoru v základní hře dost nevyužitá. Takže jsem myslel, že budeme stavět Rovnou. A pak se ukázalo, že jde o Přibyslavice...

PJ: Pro to byla spousta malých důvodů. Zaprvé třeba Rovná nepatřila historicky Divišovi, v tomhle případě má co říkat někdo jiný, tuším že Racek, což zase nedává smysl, protože ten by spíš chtěl obnovovat Skalici, která ještě historicky nebyla obnovená po opravdu dlouhou dobu. Takže pokud jsme si chtěli zachovat historickou přesnost a chtěli jsme mít reálné místo, které už tam je, což jsme chtěli, tak z toho velmi přirozeně vzešly Přibyslavice.

Dokážete zaručit, že hráč DLC spustí bez ohledu na to, nakolik zabugovaný stav herního světa může po dohrání mít? Donedávna kupříkladu v mém případě Diviš stál osamocený v totálně vylidněném Talmberku a odmítal komunikovat, což už se naštěstí spravilo. Stejně tak běžně vídám nefunkční ukazatele vedlejších úkolů. Jde tedy o to, jestli hráč může přijít za Divišem a rozjet DLC, ať už se mu hra rozbije jakkoliv.

PJ: Určitě. Pro nás bylo hrozně důležité, že za tohle někdo zaplatí. Nejde o nějaký vedlejší úkol, který by přinejhorším nešel. Tohle je něco, za co hráč zaplatí, takže hodně úsilí, aby to šlo, a hodně úsilí při testování padlo na to, aby DLC v jakékoliv fázi hry fungovalo. Jsou tu některé fáze, kdy nejde, ale to je záměrné. Například uprostřed bitvy nemůžete říct Divišovi „hele, neztratil se vám lokátor?“. Ale jinak jsme fakt hodně dbali na to, aby DLC šlo kdykoliv a dávalo smysl a aby si ho hráč, který nám dá těch 10 dolarů, opravdu užil.

Půjde něco takového zaručit i v případě budoucích DLC? Kupříkladu si nedovedu představit, jak rozjet druhé DLC zaměřené na milostnou aféru Jana Ptáčka, když v mnou používaném savu z konce hry za všech okolností čeká na kraji mapy a nikam se už z příběhových důvodů nepohne.

PJ: Všechny DLC bude možné hrát na konci hry. To zaručíme vždycky, už dávno jsme to řešili. To, co je u nás trochu jiné než jak to často bývá, je zakomponování do příběhu, takže naopak některé nejdou hrát úplně hned, jakmile zapnete hru, protože příběh se musí dostat do nějaké fáze, kdy to dává smysl. Ale na konci hry půjdou hrát všechny DLC.

TS-Z: Chci k tomu dodat, že bugy se nám samozřejmě taky nelíbí. Ale když sledujete, jak jsme na tom dělali, jak jsme se k tomu chovali a jak se k DLC i k základní hře ještě budeme chovat, tak i kdyby tam byla nějaká chyba, samozřejmě děláme všechno pro to, abychom ji spravili co nejdřív. Když jsme udělali hru, tak jsme hned šli na to, abychom ji spravili. Začali jsme sbírat nejen různé e-maily, ale koukali jsme i na streamy, na internet...

PJ: Máme systém, který nám „parsuje“ Twitter! Vážně to bereme odevšad, odkud to jde. A [ve studiu] to vždycky interně replikujeme a řešíme bugy, jak to jde.

TS-Z: Hodně se o hru staráme a chceme se ještě minimálně ten rok o ni starat. Když se kouknete na roadmapu, DLC končí někde na jaře, ale pak je tu ještě podpora moddingu a tak dále, takže my se o Kingdom Come chceme starat hodně dlouho. Myslím si, že se o singleplayerovou hru staráme neobvykle dlouho v porovnání s jinými studii.

Když špatně vyřešíte spory obyvatel Přibyslavic, může se stát, že se někdo bude cítit nespravedlivě a bude se chtít pomstít? Je vůbec možné, aby nesprávné řešení sporů mohlo stát Jindřicha život?

PJ: Až tak velké důsledky nejsou. Důsledky většinou ihned vidíte, buď dostane nějaká budova bonus, nebo někdo odejde, nebo rovnou někdo nový přijde... Některé na sebe navazují, ale většinou v systémech, kde se to čeká. Že by vás například přišla vymlátit banda banditů, to tam není.

TS-Z: Celé to DLC se hraje relativně lokálně. Jediný důvod, proč musíte Přibyslavice opustit, je získání surovin.

PJ: A případně VIPček (jako VIP tvůrci označují důležité postavy, které lze do Přibyslavic pozvat, pozn. redakce).

TS-Z: No, ty nejsou tak úplně suroviny. Všechno rozhodování a všechno, co v DLC můžete dělat, je lokální. Ale můžete všechny ty věci následně vynášet do světa, abyste je používali během úkolů, třeba koně.

Předpokládám ale, že z dějového hlediska nemá DLC dopad na příběh a obecně události základní hry.

TS-Z: Nemá.

PJ: To bychom museli měnit spoustu systémů. Na druhou stranu Jindřich je pouze správce, takže by to nemělo úplně zrušit tu ideu, že je prostě syn nikoho. Pořád dává smysl, že se k němu lidi chovají jako... Často ne úplně uctivě, protože je normální syn kováře.

Koho všeho je vůbec možné do Přibyslavic pozvat? Při hraní jsem pozval například Kuneše, ale co Tereza? Mnozí si stěžují, že romance v Kingdom Come jsou dost nedotažené a po milostné scéně dělá, jako by se nic nestalo, což by nějaké pozvání do nově vybudovaného hnízdečka mohlo lehce změnit.

PJ: Tereza pozvat nejde a mimo jiné je to z toho důvodu, že s ní plánujeme větší věci. A víc asi neřeknu.

Řeknete alespoň více o obecném zohledňování zpětné vazby?

PJ: Je to velký proces. Po každém vydání patche třeba máme tým lidí, který projíždí nejznámější diskusní fóra, projíždí, co přijde na Facebook, co přijde na Twitter, máme fakt software, který vše prochází, hledá slova a kouká, jestli nejde o duplikáty. Ale není to jen naše blahovůle, že jsme tak děsně dobří, fakt nám to i pomáhá najít bugy. Jsme pořád malá firma. Ono se to nezdá, je nás prostě sto. Ale v porovnání se společnostmi, které dělají hrozně velké hry, jsme poměrně malá firma, takže nám to vážně pomáhá v tom, abychom identifikovali největší bugy a záseky, které tam jsou, a doufejme je i opravovali.

Při hraní jsem si toho moc nevšiml, ale je v rámci From the Ashes dovoleno zlepšit atributy postavy? Je například možné pomocí dialogů v DLC zlepšit řečnictví, nebo je vše nějakým způsobem omezeno, aby mohl hráč levelovat jen v rámci základní hry?

TS-Z: Určitě jo. Ne všechno samozřejmě, ale minimálně všechny bojové atributy [na jednom místě]. A to nejde nikde jinde, to je pak velká výhoda. V bojové aréně dostanete jak lukostřelnici, tak malou arénu a v ní můžete trénovat veškeré zbraně a střílet s lukem. Pak dostanete vlastní laboratoř, takže si můžete zlepšit alchymii. Dostanete vlastní zahrádku, takže si můžete zlepšit herbářství.

PJ: V podstatě je toho tam spousta, ale všechno je v rámci původních systémů hry. Jak víte, v Kingdom Come se zlepšujete tím, že něco automaticky děláte, takže ve hře je spousta nových příležitostí, koho přemlouvat, ta aréna, kde můžete trénovat... ale není zde nějaký rozhovor, který vám dá plus dva body, nebo budova, která by vám hned dala plus pět nějakého skillu. To v DLC není. Pouze přirozeně, tak jako je to v normální hře, se zlepšujete. A je tam jeden zajímavý achievement. Když Jindřich neumí číst, míchají se mu písmenka. A protože výstavbu řešíte přes knihu, tak jsme přidali míchání čísel, což nebylo, a máme achievement za to, že DLC dohrajete a neumíte číst. Protože pak je to vážně docela těžké, když vůbec netušíte, kolik vám to vydělává, kolik vás to stojí...

TS-Z: Vidíte černá čísla, červená...

PJ: To tam je, to je pravda. Takže aspoň trochu tušíte, ale místo čísel jsou jiné znaky, takže je to docela... náročné.

Děkujeme za vyčerpávající odpovědi a hodně štěstí při dalším vývoji a podpoře Kingdom Come: Deliverance.

DLC pro PC verzi Kingdom Come: Deliverance můžete koupit na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama