S nápadem na XCOM 2 přišel Ken Levine, říká Solomon
XCOM 2 Novinka S nápadem na XCOM 2 přišel Ken Levine, říká Solomon

S nápadem na XCOM 2 přišel Ken Levine, říká Solomon

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

V rozhovoru pro magazín Edge se ohlíží za svou dosavadní kariérou.

Reklama

Jake Solomon je dnes už známým a uznávaným designerem strategických her, ale pochopitelně tomu tak nebylo vždy. V rozhovoru pro magazín Edge, který byl v online podobě vydán prostřednictvím GamesRadaru, se rozpovídal o své dosavadní kariéře, od úplných počátků až po aktuální Midnight Suns.

Důležité události, které Solomona velmi ovlivnily, se však děly ještě před jeho vstupem do herního průmyslu. Řeč je o studiu Microprose, jež stojí za celou řadou strategických her. Mezi ty nejznámější se ale bezpochyby řadí série Civilization a XCOM. Solomon se stal fanouškem především té druhé zmiňované, a když Sid Meier společně s Jeffem Briggsem a Brianem Reynoldsem v roce 1996 opustili Microprose, aby založili Firaxis Games, Jake neváhal a začal se ucházet o místo ve studiu. Byla to jediná společnost, kde podal žádost o práci, a od roku 2000 v ní je až dodnes. Jeho velkým mentorem byl již od začátku přímo Sid Meier.

"Společnost byla tehdy velmi malá, možná 20 nebo 25 lidí, protože polovina odešla s Brianem Reynoldsem, aby založili Big Huge Games. Byla to jedna velká náhoda, že vzali kluka, co sotva vyšel vysokou," říká Solomon. Společně s dalšími dvěma kolegy byli údajně jediní programátoři, protože všichni ostatní odešli. A ačkoli Solomon byl grafický programátor, říká, že na tuhle práci nebyl pořádně připraven.

Postupně pracoval na Civilization 3, Sid Meier's SimGolf a Sid Meier's Pirates. Tam končí jeho role coby grafického programátora a vydal se cestou gameplay programování. Právě po vydání Pirates v roce 2004 vytvořil první prototyp nového XCOMu. Měl na něj 6 měsíců, ale moc efektivně je nevyužil. Místo důležitých funkcí se zaměřil na tvorbu inventáře, který sice fungoval dobře, ale chyběly mnohé jiné, důležitější prvky. "Vypadalo to dobře na to, co to bylo, ale vůbec to nebyla zábava," říká Solomon a dodává, že po neúspěšném pokusu se připojil k Meierovi v práci na Civilization Revolution. To byl pro Jakea zlomový projekt, podle něj se právě díky němu stal tím designerem, jakého známe dnes.

Poté se znovu pustil do XCOMu, přičemž zpočátku mu pomáhal Meier. Původně přišel s velmi komplikovaným systémem tabulky, kterou nikdo nechápal, a tak hru úplně okleštil na jednu základní statistiku a od ní postupně rozvíjel další. Solomon říká, že si bral a stále bere inspiraci především z deskových her, nikoli videoher.

Enemy Unknown a následné rozšíření Enemy Within byl obrovský úspěch, Solomon tedy po vydání začal pracovat na druhém dílu. Zajímavé ale je, že premisu nevymyslel on. S tím, že mimozemšťané zvítězí a z XCOMu bude pouhý odboj, přišel slavný designer Ken Levine, který je Solomonovým přítelem a řekl mu, aby nápad použil, což také udělal. Právě díky tomu se pak ve dvojce mohly objevit nové mechaniky jako stealth či hackování. "Byl to obrovský projekt a zabral opravdu spoustu času, stejně jako Enemy Unknown. Mělo to všechny ty změny, které zprvu nevypadaly dobře, ale nakonec si to všechno sedlo," říká Solomon o druhém XCOMu, jenž rok po vydání obdržel masivní rozšíření War of the Chosen. Ten dostal hru na úroveň, kterou si Jake představoval už od začátku.

Marvel's Midnight Suns je zatím nejnovější projekt, který pod Solomonovým vedením vznikl. Jak sám říká, zašel ještě dál ve "férovosti" a hráč se dozví všechny podstatné informace. Zatímco v XCOMu je střílení založené na procentuální šanci, v Midnight Suns hrdinové nemůžou minout. Jake si zároveň pochvaluje volnost v rámci 2K, díky které mohl po designové stránce hru vytvořit tak, jak skutečně chtěl. A zároveň tím vytvořil něco, co naopak vůbec nečekal. "Nebyl to úmysl, ale Midnight Suns je v podstatě opak XCOMu. Netrčíte na mapě s děsivými mimozemšťany, ale záporáci se bojí vás."

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama