Šéf Helldivers 2 tvrdí, že hráčům AI ve finále pomůže
i Zdroj: Arrowhead Game Studios
Novinka Šéf Helldivers 2 tvrdí, že hráčům AI ve finále pomůže

Šéf Helldivers 2 tvrdí, že hráčům AI ve finále pomůže

David Herrmann

David Herrmann

Zatímco jedni varují před masovým nasazením AI téměř všude, druzí věří, že může zefektivnit práci a přinést hráčům více zábavy.

Reklama

Shams Jorjani, šéf studia Arrowhead Game Studios stojícího za hitem Helldivers 2, se v podcastu The Game Business Show pustil do žhavého tématu “jak moc AI mění herní průmysl”. Podle něj se debata často zvrhne do extrémů – buď je AI vnímána jako univerzální hrozba, nebo jako kouzelná zkratka.

Jorjani tvrdí, že jeho studio AI v samotných hrách nepoužívá. Zato mu nevadí, když AI pomůže zrychlit nudné procesy, třeba účetnictví. „To je pak víc Helldivers pro všechny,“ říká s úsměvem.

Jeho postoje se objevily ve stejné době, kdy studio Embark přiznalo, že při vývoji Arc Raiders využilo AI k doplňování dabingu – i když si původně najalo skutečné herce. To rozpoutalo bouřlivou diskusi, zasáhlo hodnocení hry a rozdělilo herní komunitu.

Rozhovor ukázal, jak moc je dnes herní průmysl ve vleku změn. Square Enix chce do budoucna automatizovat 70 % QA (Quality Assurance) práce, což je pro mnoho začínajících vývojářů klíčová kariérní brána. A s pokračujícími masovými propouštěními to vypadá, že AI může být pro řadu pozic nečekaně tvrdým soupeřem.

Z druhé strany spektra zazněl i opačný názor. Brendan Greene, autor PUBG, uvítal odpor komunity proti AI obsahu. Ironií je, že jeho „domovská“ společnost Krafton zároveň prosazuje „AI-first“ strategii a zaměstnancům nabízí dobrovolné odchody, pokud se jim nový směr nezamlouvá.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama