Elden Ring Novinka Shadow of the Erdtree neopravuje technické problémy Elden Ringu

Shadow of the Erdtree neopravuje technické problémy Elden Ringu

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Digital Foundry ostře kritizuje vývojáře z FromSofware.

Reklama

Před pár dny vyšlo mimořádně očekávané rozšíření Shadow of the Erdtree pro akční RPG Elden Ring. Přináší vyloženě obrovskou porci nového obsahu, ale jak je to s technickou stránkou? Při vydání na tom Elden Ring zrovna slavně nebyl, a to na konzolích, ani PC. Digital Foundry se tak po více než dvou letech na hru opět podívalo a zjistilo, jaká je situace.

Tom Morgan se postaral o pokrytí všech konzolí aktuální generace a výsledky nepotěšily, po technické stránce je hra prakticky úplně stejná jako při vydání. Pokud tedy pomineme fakt, že loni vývojáři přidali ray tracing režim, který ale už tak nestabilní frame rate ještě snižuje a v nejhorších situacích padne i pod 30 FPS. Jasná volba je tedy performance režim, který je ale stále značně nestabilní.

Na PS5 hra běží o chlup lépe než XSX (na XSS běží ještě o něco hůř), jenže má zase nevýhodu menšího VRR okna. Dokud se hra drží nad 48 FPS, má tedy výhodu PS5, ale v náročných scénách může frame rate padnout i níž, kde se zase ukáže přednost Xbox konzolí, jejichž VRR okno sahá až k 24 Hz. Pokud VRR podporu vůbec nemáte, nebude hra působit zrovna plynule.

Paradoxně nejlepší způsob, jak si Elden Ring zahrát na konzolích co nejplynuleji, je hrát PS4 verzi na PS5 přes zpětnou kompatibilitu. Sice budete muset obětovat kvalitu obrazu v podobě nižšího rozlišení a dalších ústupků, ale zato na vás čeká téměř úplně stabilních 60 FPS, s minimálními propady.

A jak to vypadá na PC? Bohužel ještě hůř, nezměnilo se vůbec nic a v jednom ohledu je hra dokonce ještě o něco horší než původně. Titul má stále limit stanovený na 60 FPS a bez modifikací se nejde dostat výš, nefunguje podpora ultraširokých monitorů a Elden Ring nepodporuje ani žádné upscalovací technologie či generování snímků.

Ještě větší problém je velmi častý traversal stuttering a nestabilní časy mezi snímky, čemuž nejde nijak předejít. Děje se to i na nejlepších procesorech, které jsou nyní k dostaní, Alex Battaglia hru testoval na Ryzenu 7 7800X3D. Na o něco slabších procesorech se pak může stát, že frame rate jednou za čas spadne k 0 FPS. Nově navíc přibyl ještě problém s V-Syncem, jenž způsobuje nevysvětlitelné propady snímků.

Battaglia za technickou stránku vývojáře ostře kritizuje: "Jiné hry tenhle problém nemají, takže to není chyba vašeho počítače," vzkazuje Battaglia divákům. "Jediný problém je zde FromSoftware a jejich neschopnost udělat technicky solidní hry. Takhle krutý jsem schválně, FromSoftware musí přestat vydávat věci s tak špatnou technickou kvalitou vzhledem k tomu, kolik peněz vydělávají a kolik peněz stojí vývoj. Shadow of the Erdtree nedělá nic, co by pořádně opravilo problémy, které hra má už roky. A vlastně to je v některých ohledech i horší. Podle mě tohle není přípustné," uzavírá video.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama