Shawn Layden: Dvouáčkové hry vymřely
i Zdroj: Contracted Sony photographer / Creative Commons / CC-BY-4.0 (https://tinyurl.com/licence-cc-by-4-0)
Novinka Shawn Layden: Dvouáčkové hry vymřely

Shawn Layden: Dvouáčkové hry vymřely

Filip Svoboda

Filip Svoboda

9
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Průmysl nemůže spoléhat na blockbustery.

Reklama

Shawn Layden, bývalý šéf amerického PlayStationu a současný poradce Tencentu a dalších firem, promluvil na asijském Gamescomu po boku Gordona Van Dyka, spoluzakladatele vydavatelství Raw Fury. Věnoval se mimo jiné otázce AA her a studií, která považuje za dnes v podstatě neexistující. Přepis přináší magazín GamesIndustry.

„V herním průmyslu máte Call of Duty, Grand Theft Auto a pak nezávislé hry. Ale ten prostřední článek, ta střední třída, na které vydělávaly Interplay, Gremlin, Ocean, THQ, všechny tyhle společnosti... Ta je pryč. Když se [dokážete stát] AAA firmou, tak přežijete, když uděláte něco zajímavého v indie sféře, tak to také můžete zvládnout. Ale AA hry už nejsou,“ popisuje Layden svůj pohled na rozevírající se nůžky v herním vývoji.

Budeme-li spoléhat jen na blockbustery, je to rozsudek smrti.

Dvouáčková studia by měla podle Laydena zastávat roli odvážlivců a průkopníků. S rostoucími rozpočty a roky potřebnými na vývoj se ale z her, kterým by dříve připadlo označení AA, stávají de facto tříáčkové tituly mířící primárně na finanční návratnost. „Pokud mi prezentujete AA hru a na prvních dvou stránkách je popis monetizace a příjmů nebo systém předplatného, končíme. Na první stránce musí být napsáno: ‚Tuto hru je třeba udělat a tady je důvod, proč‘. Chci vidět zápal,“ pokračuje.

Díky dostupnějším technologiím a obecně rostoucí úrovní her by podle Laydena mohly převzít roli dvouáčkové produkce nezávislé týmy. „Myslím, že [absence AA her] je hrozbou pro ekosystém. Takže se poohlížím po indie věcech. (...) Teď jen kdybychom dokázali trochu víc zaujmout a vzbudit nadšení a zviditelnit tyhle nízkorozpočtové, ale super kreativní a super neobvyklé hry. Rád bych jich viděl víc. Protože jestli se budeme spoléhat jen na blockbustery, aby nás spasily, je to podle mě rozsudek smrti.“


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama