Síla svalů a Zing PC: God of War a W40k Space Marines 2
i Zdroj: Santa Monica Studio
W40k: SM2 Článek Síla svalů a Zing PC: God of War a W40k Space Marines 2

Síla svalů a Zing PC: God of War a W40k Space Marines 2

Milan Urbanec

Milan Urbanec

1
Platformy Windows PC

Dvě hry plné svalů a akce – poslední God of War a Warhammer 40,000 Space Marine 2.

Reklama

Obě hry se pyšní silným příběhem a nesnaží se oslnit lacinými efekty. Naopak, překypují nádhernými scenériemi a bohatými světy. Jak se tyto akční pecky hrají a jak si s nimi poradí Zing PC?

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
i Zdroj: Se souhlasem Alza / Vlastní

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům

Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.

Na úvod chci zmínit, že jsem si vybral tyto hry, protože vypadají skvěle i bez složitých technologií, jako je ray tracing. Někteří by mohli namítnout, že s ray tracingem by vypadaly ještě lépe, a měli by pravdu. Ale i tak jsem si je maximálně užil.

Řecký polobůh na cestě na Asgard

God of War: Ragnarok, původně vydaný na PlayStation, je druhým pokračováním moderní ságy o Kratovi a jeho synovi. Už první díl byl epický a drtil žebříčky prodejů. Oba díly jsem osobně dohrál několikrát, tehdy ještě na PS5. O to více jsem se těšil na verzi pro PC, kde jsem mohl využít ultra-wide rozlišení a další moderní technologie. Hra vypadala skvěle už na konzoli, ale PC ji posunulo ještě o kus dál.

Jak jsem zmínil, ray tracing zde není, takže z NVIDIA technologií přichází do hry hlavně DLSS Super Resolution a Frame Generation, případně DLAA. Grafická karta Gainward GeForce 4070 Ti Super, kterou najdete v Zing PC, si s Kratovými svaly poradí skvěle. Při nastavení ultra detailů s DLAA hra běží na 120 FPS s aktivovaným Frame Generation. Avšak jsem si všiml, že Frame Generation někdy přidává lehkou latenci a při rychlých pohybech se obraz mírně táhne. Bez Frame Generation zůstává hra na solidních 80 FPS, i když ve větších bitvách to může klesnout k 60 FPS.

Zajímavostí je, že hra podporuje také technologii NVIDIA Reflex, která snižuje latenci systému tím, že minimalizuje frontu snímků čekajících na vykreslení. Reflex dělá více, než se na první pohled zdá a je to celkem složitá a zajímavá technologie, proto plánuji samostatný článek právě o této technologii. Co vám ale mohu prozradit už teď, je, že jak řekl Howard Stark: „Jsem limitován zdroji své doby.“ U mě jde spíš o limitace hardwaru. Při testování na mém PC, kde jsem omezen vybavením, jsem nemohl efektivně otestovat NVIDIA Reflex na maximum. 

Zpět ke hře, když je Frame Generation zapnuto, NVIDIA Reflex se aktivuje automaticky, právě z důvodu aby pomohl s vykonem. Latence PC se pak totiž zvedá z přibližně 30 ms na 50 ms, což vysvětluje ten pocit táhnutí obrazu, bez něj by byla pravděpodobně ještě vyšší. Pokud přepneme na DLSS (v režimu Quality), dostáváme solidních 120 FPS, při intenzivní akci to může klesnout lehce pod 100 FPS. S aktivovaným Frame Generation se FPS vyšplhá až na 160. Nicméně, tato hra je o přesných reakcích – jeden špatně načasovaný úder a král Berserků vás pošle k zemi. Pokud dáme DLSS Super Resolution na balanced, jsme už na pěkných 150 FPS v klidnějších částech a cca 120 při akci. Různé nastavení kvality obrazu v závislosti na úrovni DLSS si prohlédněte v přiložené galerii.

Mariňák ve válce v galaxii

Warhammer 40,000 Space Marine 2 přináší drsnou, nekompromisní akci v temném, futuristickém světě plném násilí a války. Hra, která je pokračováním kultovní klasiky, vás opět staví do role vesmírného mariňáka, impozantního bojovníka, jenž rozsévá zkázu mezi hordami Tyranidů.

Hned jak hru spustíte, uvítá vás epická scenérie lesa, a jakmile rozříznete prvního Tyranida, hra vás pohltí a nepustí. Z technologických novinek zde těžíme hlavně z DLSS, a i to je víc než dostačující. Sice se v kalužích krve neuvidíte, ale zážitek to nijak neubírá. Zing PC zvládne zobrazit mariňáka v plných detailech i bez DLSS – občas sice trochu „popadá dech“, ale stále se drží na solidních 80–100 FPS. Jakmile ale přepnete na první stupeň DLSS Super Resolution Quality, hra neklesne pod 100 FPS, a při vaší křížové výpravě budete stabilně dosahovat kolem 130 FPS. V režimu Balanced už běží okolo 160 FPS, přičemž při krvavých útocích může klesnout ke 130 FPS.

Samozřejmě, všechny testy probíhaly na nastavení Ultra detailů v rozlišení 1440p. Jakmile snížíte kvalitu, FPS skáčou podobně jako Tyranidové. Osobně bych zvolil spíše snížení detailů, než se spoléhat na nižší úrovně DLSS, jako jsou Performance a Ultra Performance, které už znatelně rozmazávají textury a detaily. Jistě, hra je pak plynulejší, ale ruku na srdce – když vrážíme motorový meč do srdcí nepřátel, chceme vidět, jak světlo v jejich očích pohasíná v co největších detailech.

Skvělý zážitek i bez zbytečných pozlátek

Jak je vidět, stále existují hry, které nepotřebují pozlátka, aby vypadaly graficky úchvatně. Jistě, technologie jako DLSS nebo NVIDIA Reflex mohou hráčům nabídnout lepší výsledky, pokud je ta možnost k dispozici. A obě dopomohou ještě k lepším výsledkům na Zing PC, ale jak je vidět i bez nich si PC se hrami poradí perfektně a vy si je užijete na plné detaily ještě více.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama