Když si člověk pořídí nový počítač, málokdy touží hrát staré hry. Naopak, chce si vyzkoušet nejnovější tituly, o kterých všichni mluví. A jedním z největších hitů posledních měsíců je Black Myth: Wukong
Hra, která vzbudila obrovský zájem, ať už kvůli své herní základně nebo kontroverzím, které ji obklopují. Jedno je ale jisté: tato hra je vizuálním skvostem. Protože v našem Zing PC je grafická karta Gainward GeForce RTX 4070 Ti Super, máte se na co těšit. Tato karta z poslední generace NVIDIA RTX 40 je plná technologických novinek. Díky DLSS 3.5 získáte nejen čistý a ostrý obraz díky upscalingu, ale také plynulý výkon díky Frame Generation, kde umělá inteligence dopočítá chybějící snímky. A když k tomu přidáte ray tracing, můžete se spolehnout na dokonalý herní i vizuální zážitek.
Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.
Na rozdíl od našeho minulého testu s Cyberpunk 2077, kde dominovaly neony a pouliční lampy, se Black Myth: Wukong odehrává v úplně jiném prostředí. Hra je plná hustých lesů, kterými pronikají sluneční paprsky, klikatých potůčků, řek, chrámů a vysokých hor. Prozkoumáte různorodou přírodu a projdete si proměnlivé počasí i roční období – od deštného pralesa až po vyprahlou pustinu. Díky takové rozmanitosti si každý může najít něco, co ho na této hře vizuálně osloví.
AI ovládá výkon
Hra Black Myth: Wukong obsahuje vestavěný benchmark, který usnadňuje porovnávání výsledků. Vývojáři využili naplno všechny technologie NVIDIA, a grafická karta Gainward GeForce RTX 4070 Ti Super je skvěle uzpůsobená k tomu, aby je využila na maximum. Všechny testy probíhají na monitoru s rozlišením 1440p, což je ideální volba pro takto výkonný stroj. Karta sice bez problémů zvládne i 4K, ale osobně považuji 1440p za zlatý střed – ani příliš, ani málo, a pro hraní naprosto dostačující.
Black Myth: Wukong jinýma očima. Jaký vliv ve hře má AI a jiné moderní technologie?
Black Myth: Wukong se stala hrou, o které se v poslední době hodně mluví. Oceňovaná všude, kam se podíváte, a pro mnohé jde dokonce o nejhezčí hru roku. Rozhodl jsem se proto zjistit, co za tímto úspěchem stojí, podívat se, co je to za opičárnu a proč je tak vynášena do nebes. A přesto, že první souboj se sice odehrává doslova v nebesích, jsou to technologie, které mě opravdu zaujaly.
Nedávno jsem tuto hru testoval i na svém vlastním PC, kde mám grafickou kartu ve variantě bez Ti (tedy o něco slabší) a procesor, který je papírově přibližně o 40 % méně výkonný. Nepřekvapilo mě tedy, že na Zing PC dosahujeme lepších výsledků, což mě jen utvrdilo v tom, že nový procesor potřebuji jako sůl. AMD Ryzen 7 7800X3D této hře rozhodně pomáhá, a když jsem vymaxoval grafiku se zapnutým DLAA, držela se průměrná hodnota FPS v benchmarku na 85 FPS. Frame Generation tady hraje důležitou roli – bez něj bychom klesli zhruba na 50 FPS. Benchmark je umístěn do první lesní lokace, která mi připadá nejméně náročná, takže je potřeba počítat s tím, že v průběhu hry může FPS ještě mírně klesat.
Jakmile ale přepneme na DLSS v režimu Quality (80 %), FPS stoupne na 71 (případně na 105 FPS s Frame Generation). V této kvalitě se stále objevuje minimum artefaktů, maximálně je vidět jemné chvění listů stromů, ale nic rušivého. Zajímavé je, že ani při snížení rozlišení (60 %) FPS výrazně nestoupne a pohybuje se stále v rozmezí 75–115 FPS s Frame Generation. Pokud chceme dosáhnout vyššího výkonu, je třeba ubrat na kvalitě textur a detailech hry, což umožní zvýšit FPS až na 150.
Světlo a stíny v říši mystických lesů
Je to stále ta stejná písnička – pokud chceme opravdu krásný obraz, zaplatíme za to výkonem. I přesto, že nové technologie jako DLSS a hlavně Frame Generation umí výrazně pomoci, ztráta výkonu kolem 30 % je při zapnutí ray tracingu téměř nevyhnutelná. Nicméně zapnutí hru naprosto promění. Mám dojem, že vývojáři už při tvorbě hry počítali s tím, že hráči budou ray tracing mít zapnutý, protože bez něj hra zdaleka nevypadá tak dobře.
V mnoha jiných hrách se dají vykouzlit krásné stíny a světelné efekty i bez ray tracingu, ale tady jsem často měl pocit, že bez něj jsou stíny až nepříjemně ploché a odfláknuté. Navíc kouzla a speciální efekty získávají díky ray tracingu další úroveň detailu a hloubky, což dodává hře ještě více na atmosféře a vizuálním zážitku.
Nový král benchmarků
Black Myth: Wukong je často označován za nejhezčí hru současnosti, postavenou na Unreal Engine 5, a je to skutečně znát. Tato hra se evidentně stává novým benchmarkem pro testování herních sestav. Stejně jako kdysi Crysis a později Cyberpunk 2077, Black Myth: Wukong nyní vstupuje do ligy vizuálně ohromujících a technicky náročných her, na kterých budou hráči a recenzenti zkoušet limity svého hardwaru.
Výsledky, kterých dosáhl Zing PC, jsou v tomto kontextu více než uspokojivé. Díky moderním komponentám, jako je Gainward Geforce RTX 4070 Ti Super, a využití pokročilých technologií se podařilo dosáhnout jak špičkového vizuálu, tak plynulého výkonu, což zajišťuje maximální herní zážitek.