Jak se na ZING PC hraje Cyberpunk 2077
i Zdroj: CD Projekt RED
Cyberpunk 2077 Článek Jak se na ZING PC hraje Cyberpunk 2077

Jak se na ZING PC hraje Cyberpunk 2077

Milan Urbanec

Milan Urbanec

12
Platformy Windows PC

Po dlouhá léta existovala jedna hra, která byla symbolem ultimátního testu výkonu – Crysis. Dnes je to Cyberpunk 2077.

Reklama

Pokud jste Crysis dokázali spustit na plné detaily, bylo jasné, že váš stroj zvládne vše. Vizuální zážitek, který tato hra nabízela, byl na svou dobu dechberoucí. Dnes však na trůnu technické náročnosti stojí jiný masterpiece – Cyberpunk 2077 od našich polských sousedů, CD Projekt RED.

Právě proto jsme si Cyberpunk 2077 zvolili jako první testovací titul pro náš nový Zing PC. Jednou z hlavních výhod této hry je možnost otestovat různé grafické a výkonové konfigurace pomocí vestavěného benchmarku. I když benchmark nemusí vždy zcela odpovídat skutečnému hernímu zážitku, poskytuje skvělou možnost pro srovnávání výsledků a zjištění, jak si systém poradí s náročnými scénami.

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům
i Zdroj: Se souhlasem Alza / Vlastní

Představujeme Zing PC, počítač složený na míru náročným hráčům

Nabídne výkon pro hraní nejnovějších titulů na vysoké detaily a rozlišení.

V našem PC máme výkonnou grafickou kartu Gainward GeForce RTX 4070 Ti Super, díky které můžeme využít všechny poslední technologie. Kromě DLSS 3.5 s frame generation, které umí kromě upscalování i generovat nové snímky mezi těmi vykreslenými a tím zvyšovat FPS, je tu i podpora plného ray tracingu, což přináší lepší osvětlení, stíny a odrazy pro maximální realističnost světa Cyberpunk 2077. O dostatek výkonu se stará procesor AMD Ryzen 7 7800X3D, který s velkou cache pamětí zajišťuje skvělý herní výkon i při těch nejnáročnějších scénách. Tato ideální kombinace GPU a CPU poskytuje i v náročnějších sekvencích dost výkonu a simulaci prostředí nebo množství osob ve scéně pro něj není žádný problém.

NVIDIA DLSS 3.5 - Frame Generation a Ray Reconstruction

Díky vestavěnému benchmarku se dalo skvěle experimentovat s různými kombinacemi nastavení a detailů scény. Co se kvality týče, nebyl problém hru vytáhnout na maximum. Pokud jsem místo DLSS zapnul DLAA (AI antialiasing), snímková frekvence se pohybovala okolo 60 FPS, což je slušné. Pak ale nastupuje technologie frame generation. Nechápu, jakou černou magii NVIDIA používá, ale ať jsem se snažil sebevíc, neviděl jsem žádné artefakty ani zvýšenou odezvu hry. S technologií frame generation mi počet snímků stoupl skoro o 50%, takže z téměř plynulých 60 FPS jsem se dostal na nádherných 90–100 FPS při plných detailech, a to bez potřeby upscalingu. 

Jakmile zapneme DLSS Super Resolution, počet snímků začne rychle růst. V dynamických scénách, plných akce a pohybu, je téměř nemožné rozeznat rozdíl mezi DLAA a DLSS Super Resolution v režimu Quality. Pokud se zastavíte a zaměříte na drobné detaily v dálce, můžete si všimnout lehkých artefaktů, ale rozhodně to není nic, co by kazilo herní zážitek. S aktivovaným frame generation se pohybujeme kolem 150 FPS, což už plně využije i 144Hz monitor.

Dokonce i při nastavení DLSS na Balance hra stále vypadá vizuálně skvěle a artefakty jsou minimální. V tomto režimu se FPS může místy vyšplhat až k 200 FPS, přičemž průměrně se drží kolem 170 FPS. Tento mód je ideální pro kombinaci s ray tracingem, kde poskytuje skvělý vizuální zážitek při vysoké plynulosti.

Frame Generation byl již součástí DLSS 3, s novou verzí DLSS 3.5 zde máme také Ray Reconstruction. Vliv této technologie je také kouzelný. Odrazy světelných paprsků jsou ostřejší, věrnější a celkově propracovanější. Night City se tak zejména v noci značně přibližuje realitě.

Jak se na ZING PC hraje Cyberpunk 2077
i Zdroj: NVIDIA

Spojením Frame Generation a Ray Reconstruction vzniká plynulý a věrnými detaily naplněný zážitek, díky kterému se do kyberpunkového světa rádi vrátíte i několik let po vydání.

Ray Tracing aneb v záři neonů

Všichni se shodneme, že zapnutí ray tracingu dokáže hru vizuálně proměnit k nepoznání, a Cyberpunk 2077 není výjimkou. Město překypuje neony, kalužemi a světelnými efekty, a vývojáři si na ray tracingu dali opravdu záležet. Výsledek je úchvatný – hra získává úplně nový, skoro až realistický rozměr.

RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
i Zdroj: Game Science / Vlastní
i Zdroj: Game Science / Vlastní
RTX ON/OFF

Naštěstí v našem PC běží výkonná Gainward GeForce RTX 4070 Ti Super, která díky nové generaci Tensor jader zvládá kalkulovat všechny paprsky, které pro nás vývojáři připravili. Tato karta dokonce v některých testech překonává i několikanásobně dražší NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti z předchozí generace. Nicméně ray tracing je stále náročný, takže musíte počítat s poklesem FPS. Při maximálním nastavení, s aktivovaným DLAA a frame generation, dosahujeme kolem 55 FPS – což pro některé hráče může být na hranici hratelnosti, ale vezmeme-li v úvahu, že ještě nedávno byly konzole cílené na pouhých 30 FPS, není to tak zlé.

RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
i Zdroj: Game Science / Vlastní
i Zdroj: Game Science / Vlastní
RTX ON/OFF

Pokud zapneme DLSS i na stupeň Quality, FPS se zvedne na přijatelných 85 FPS, a v režimu Balanced dokonce na 100 FPS, což už je krásně plynulý zážitek i v těch nejnáročnějších scénách. Ray tracing hru vizuálně pozvedne natolik, že bych se nebál mít ho zapnutý po celou dobu hraní.

Ray tracing totiž nevylepšuje jen odlesky v kalužích nebo neony. Ty malé detaily ve stínech a na obličejích postav dostanou úplně jinou hloubku a ostrost. Postavy najednou ožívají a vy nekoukáte jen na plochou texturu, ale na perfektně vystínovaný obličej. A protože jsou postavy v této hře na velmi vysoké úrovni, ray tracing rozhodně doporučuji.

RTX ON/OFF
RTX ON/OFF
i Zdroj: Game Science / Vlastní
i Zdroj: Game Science / Vlastní
RTX ON/OFF

Technologie mění pravidla hry

S každou novou generací je vidět, jak hry vypadají lépe a zároveň jsou náročnější na hardware. Aby hry vypadaly jako na ukázkách z Game Awards, nestačil vám často ani počítač za statisíce. S řadou karet NVIDIA GeForce RTX 40 se ale tato hranice začíná posouvat. Díky technologiím jako DLSS 3.5 s frame generation se dostáváme na hratelné FPS, i když je zapnutý ray tracing – funkce, která byla ještě nedávno dostupná spíše pro vyvolené, a na konkurenčních kartách se s ní sotva dalo počítat. Jak jsem už zmínil, právě frame generation je jedním z nejvýznamnějších vylepšení, které tato série přináší.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama