Sony testovala vylepšený DualShock 4 s měřením potu vašich rukou
Novinka Sony testovala vylepšený DualShock 4 s měřením potu vašich rukou

Sony testovala vylepšený DualShock 4 s měřením potu vašich rukou

Michal Burian

Michal Burian

29

"Vyzkoušeli jsme ohromné množství věcí," prozradil architekt konzole PlayStation 4 Mark Cerny.

Reklama

Společnost Sony při vývoji nového ovladače DualShock s pořadovým číslem 4 pro next-gen konzoli PlayStation 4 testovala a zkoušela ohromné množství věci. Například i biometrické senzory, které by měřily, jak moc se potí vaše ruce. Nakonec ale nebyl nápad realizován.

V nedávném rozhovoru pro Stuff to prozradil sám architekt PlayStationu 4 Mark Cerny. Galvanická technologie měla být schopna detektovat, jak moc se vaše ruce potí a podle toho by se chovala i samotná hra, kterou byste zrovna hráli. Titul s touto podporou by například dokázal reagovat na vše emoce a zvýšil by intenzitu v případě, že se málo bojíte (méně se potíte). To by v praxi mohlo znamenat, že by taková hra nabrala na obrátkách, zvýšila by se obtížnost nebo by se třeba objevilo více lekacích scének.

Nakonec se se všemi těmito vychytávkami vydali tvůrci DualShocku 4 za samotnými vývojáři her aby se od nich dozvěděli, co by chtěli, aby nový gamepad uměl. Dozvěděli se, že o senzor na měření potu nemá většina zájem a bylo jim doporučeno, aby se snažili přepracovat DualShock tak, aby více vyhovoval rychlých střílečkám z pohledu první osoby. Zde podle vývojářů DualShock 3 zaostával.

Architekti v Sony se tedy vydali tímto směrem a přepracovali DualShock 4, aby se na něm lépe hráli FPS hry. Jak to dopadlo, budeme moci posoudit na vlastní ruce již koncem letošního roku, kdy by měla next-gen konzole spatřit světlo světa.

Pokud si pamatuje, tak o podobném biometrickém ovladači se již dříve psalo. Sony si ho totiž nechala patentovat již během roku 2010. Technologie od Sony měla měřit tři biometrické faktory. Konkrétně srdeční rytmus, svalovou činnost a vlhkost pokožky, a to pomocí upravovaného ovladače nebo handheldu. Všechny tyto informace by byly následně poskytnuty hře, která by byla schopna ihned automaticky přizpůsobit obtížnost nebo dokonce zvolit jiný vzhled pro danou úroveň. Více se dočtete zde.

Je dost pravděpodobné, že jednoho dne se takového gamepadu přece jen dočkáme. Ale to až v době, kdy nastane ta správný čas na takovéto vychytávky. Měli byste o to zájem?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama